AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 En nærstående person har opplevd en åndelig oppvåkning som har forandret hele mennesket. Vedkommende er aktiv på nettsteder som Nyhetsspeilet og Riksavisen der det florerer en salig blanding av udokumentert kvasivitenskap og sfæriske påstander om åndelige fenomener. Vedkommende er svært opptatt av konspirasjonsteorier og predikerer jordens undergang. Vi som står vedkommende nær synes at personlighetsforandringen er såpass betydelig at vi er usikre på om dette kanskje er psykdom. Hvordan går helsepersonell frem for å avdekke om dette er en åndelig oppvåkning eller psykdom? Hvilke ting er med på å avgjøre om det er snakk om vrangforestillinger eller bare litt rare tanker? Takk for svar. Hilsen bekymret pårørende. Anonymous poster hash: a5337...011 0 Siter
XbellaX Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 En nærstående person har opplevd en åndelig oppvåkning som har forandret hele mennesket. Vedkommende er aktiv på nettsteder som Nyhetsspeilet og Riksavisen der det florerer en salig blanding av udokumentert kvasivitenskap og sfæriske påstander om åndelige fenomener. Vedkommende er svært opptatt av konspirasjonsteorier og predikerer jordens undergang. Vi som står vedkommende nær synes at personlighetsforandringen er såpass betydelig at vi er usikre på om dette kanskje er psykdom. Hvordan går helsepersonell frem for å avdekke om dette er en åndelig oppvåkning eller psykdom? Hvilke ting er med på å avgjøre om det er snakk om vrangforestillinger eller bare litt rare tanker? Takk for svar. Hilsen bekymret pårørende. Anonymous poster hash: a5337...011 Det lukter sykdom lang vei, dessverre. Er vedkommende i jobb/skole, om så er, klarer vedkommende å ivareta dette? Hvordan fungerer personen ellers? Tidligere sykehistorie? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. januar 2015 Skrevet 11. januar 2015 Dette oppfatter jeg som klar psykdom. 0 Siter
Caylee Skrevet 12. januar 2015 Skrevet 12. januar 2015 Høres ut som åndelighet. Bare fordi en person forandrer tro, betyr ikke det man er syk. En ateist kan godt gå fra ikke-tro, til tro. 0 Siter
Caylee Skrevet 12. januar 2015 Skrevet 12. januar 2015 Dette oppfatter jeg som klar psykdom. Og du er? Ikke verdens hersker iallfall 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. januar 2015 Skrevet 12. januar 2015 @Caylee: Har du lest Nyhetsspeilet? 0 Siter
Caylee Skrevet 12. januar 2015 Skrevet 12. januar 2015 @Caylee: Har du lest Nyhetsspeilet? Nei, men er inne på den nå fordi du spurte meg. Ser helt normalt ut bare litt annerledes. Det er mange reninger som tror på dommedag, og sier enden er nær. Er faktisk fler religioner som tror det, enn omvendt 0 Siter
Caylee Skrevet 12. januar 2015 Skrevet 12. januar 2015 Interessant side, med mange lykkelige folk. Så det burde ikke ødelegges 0 Siter
Maglor Skrevet 12. januar 2015 Skrevet 12. januar 2015 Nyhetsspeilet er nettets desidert beste underholdning :D :D 0 Siter
Inner self Skrevet 12. januar 2015 Skrevet 12. januar 2015 (endret) caylee? Lykkelige folk som tror att rutefly sprer gift for å dempe forplantningen? Endret 12. januar 2015 av Inner self 0 Siter
Caylee Skrevet 12. januar 2015 Skrevet 12. januar 2015 caylee? Lykkelige folk som tror att rutefly sprer gift for å dempe forplantningen? Vel, de har de tydeligvis veldig bra. Så hva er problemet egentlig? 0 Siter
Maglor Skrevet 12. januar 2015 Skrevet 12. januar 2015 (endret) Vel, de har de tydeligvis veldig bra. Så hva er problemet egentlig? Har noen bekjente som tror på den smørja der og kan ikke akkurat si de er lykkelige.. paranoide og slitne vil jeg si. Skilsmisser bak seg også når jeg tenker meg om. Vanskelig å relatere til noen når man lever i en fantasiverden. Endret 12. januar 2015 av Maglor 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 Skrevet 12. januar 2015 Interessant side, med mange lykkelige folk. Så det burde ikke ødelegges Har du lest deg frem til Holocaust-fornektelsen og jødehatet? Hva med teorien om at dronning Elizabeth, tidligere president Bush, etc egentlig er øglefolk fra en fremmed planet? Chemtrails, HARP, osv? Hvis du syntes dette er en interessant side er jeg litt bekymret for din egen mentale helse.Anonymous poster hash: a0930...234 0 Siter
Caylee Skrevet 12. januar 2015 Skrevet 12. januar 2015 Har du lest deg frem til Holocaust-fornektelsen og jødehatet? Hva med teorien om at dronning Elizabeth, tidligere president Bush, etc egentlig er øglefolk fra en fremmed planet? Chemtrails, HARP, osv? Hvis du syntes dette er en interessant side er jeg litt bekymret for din egen mentale helse.Anonymous poster hash: a0930...234 hva i huleste snakker du om? dette gidder jeg ikke. godt ettermiddag 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 Skrevet 12. januar 2015 hva i huleste snakker du om? dette gidder jeg ikke. godt ettermiddag Jeg snakker om det Nyhetsspeilet skriver om.Anonymous poster hash: a0930...234 0 Siter
skrevet Skrevet 12. januar 2015 Skrevet 12. januar 2015 Interessant side, med mange lykkelige folk. Så det burde ikke ødelegges Psykiatrien/helsevesenet er vel egentlig i utgangspunktet stort sett bare opptatt av å hjelpe folk til et bedre liv... 0 Siter
kaprif Skrevet 12. januar 2015 Skrevet 12. januar 2015 Det å være spirituell, og oppsøke såkalt åndelighet er jeg ikke så veldig redd for. Kan være bedre det enn religion. Er veldig mange oppegående mennesker som er opptatt av det åndelige og bruker mye av sin tid til slikt. Men jeg skjønner også folk som ikke er vant til slike miljøer. Og man kan jo bli hjernevasket. Men man har ansvar for sitt eget liv, og synes ikke andre folk skal blande seg så mye borti slik før en person blir psykotisk. Psykose er en sykdom i hjernen. Ikke glem det!!. Man kan ikke tenke på seg en psykose, man kan bli medlem av pinsemeningheten uten å være noe syk. En psykose er en kjemisk ubalanse i hjernen og det utløses ikke av tanker i seg selv. Så om denne personen har en logisk brist i følge av en sykdom eller om det bare er slik personen er kan bare de som kjenner denne personen ha en mening om. Jeg er også åpen om det åndelige og spirituelle, men jeg føler ikke det er noe galt med hjernen min siden jeg har en filosofisk tilnærming til det hele. 0 Siter
Maglor Skrevet 12. januar 2015 Skrevet 12. januar 2015 Bruker du hjernen til vrøvl blir du også deretter. Øvelse gjør mester. 0 Siter
Caylee Skrevet 12. januar 2015 Skrevet 12. januar 2015 Jeg snakker om det Nyhetsspeilet skriver om.Anonymous poster hash: a0930...234 Jeg aner ikke hva de skriver om. Bare noe med bevisthet og cosmos og ufo. Jeg er ikke enig i hva de mener spesielt ikke hvis de fornekter ting som har skjedd , man kan vel syns en side er merkelig og "interessant" selvom man ikke er enig? og det viktigste er at folk har det bra. Har de det, så ser jeg ikke problemet 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 Skrevet 12. januar 2015 Jeg aner ikke hva de skriver om. Bare noe med bevisthet og cosmos og ufo. Jeg er ikke enig i hva de mener spesielt ikke hvis de fornekter ting som har skjedd , man kan vel syns en side er merkelig og "interessant" selvom man ikke er enig? og det viktigste er at folk har det bra. Har de det, så ser jeg ikke problemet De gærne har det godt.Anonymous poster hash: a0930...234 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.