Gå til innhold

stor mage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner også å tro at det er noe i 5:2 dietten

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• missmas

15

• ISW

8

• AnonymBruker

7

• stjernestøv

5

Mest aktive i denne tråden

YoplaitDouble
Skrevet

Jeg forstår ikke helt hva som skjer, men at noe skjer, det er jeg sikker på.

Forrige uke (og forsåvidt denne) har jeg følgende kosthold:

Frokost: Ett grovt knekkebrød med mager cottage cheese.

Lunch: 2 skiver av det groveste brødet, med mager ost og skinke.

Mellommåltid: 1 skive av samme brød med mager ost og skinke + 1 gulrot + 1 eple

Middag: Alminnelig norsk middag (fisk eller kjøtt som regel), ikke pizza/pasta.

Kveldsmat: Eventuelt ett knekkebrød.

Fasit for uken er +0,4 kg. Jeg begriper det ikke.

Det der skal det ikke være mulig å øke i vekt av uten medisiner hvertfall. Hvilken er det du mistenker? Zeldox?

Skrevet

jeg fikk zeldox fordi jeg ble feit av zyprexa og man skulle ikke bli feit av zeldox (tålte ikke zeldox, fikk angst og sinne, slo hånda i veggen, så ble tatt av den)

Skrevet

men de påsto jo også at seroquel var vektnøytral

fikk sykt søtsug på den

Skrevet

Hvis du stadig øker i vekt på et slikt inntak, så skjønner jeg at du reagerer. Men du kan jo godt variere opp til et par kg i vekt uten at det har noe med reell vektoppgang å gjøre, litt mye salt i maten kvelden før, litt lite søvn osv. kan godt gi noe økt vekt neste morgen.

YoplaitDouble
Skrevet

men de påsto jo også at seroquel var vektnøytral

fikk sykt søtsug på den

Jeg har ingen forskjell i apetitt på Seroquel. Eneste gangen jeg fikk vektøkning av medisin, var første 1-2 mnd med Tolvon. Og da lå jeg bare såvidt innenfor referanseområdet, og fikk en helt ekstrem besettelse med å stappe i meg sjokolade til det sprengte den første uken. Det var helt sykt, jeg hadde ingen kontroll. Det var akkurat som om det aller viktigste i hele verden var å tilfredsstille kroppens behov for sjokolade :P Den apetitten av Tolvon har forsvunnet helt, og ikke gjentatt seg ved Seroquel-oppstart ;)

Skrevet

Det der skal det ikke være mulig å øke i vekt av uten medisiner hvertfall. Hvilken er det du mistenker? Zeldox?

Nei, skjønner du frustrasjonen min? :-)

Ja, enten Zeldox eller Zoloft. Tviler på at 10 mg Tolvon tre ganger i uka fører til det.

Skrevet

For mye poteter, pasta og saus, fett og sukker til middag og dessert? Tipper nei, så ville da tro at medisinen tuller det til for deg. Da jeg brukte Remeron, tullet den også til vekta fort, pga ulvehunger og økt matinntak, men virket som det hopet seg opp med væske i kroppen + at man ble mer "oppblåst" også. Dessuten var blodsukkeret mitt veldig ustabilt på denne medisinen, og det kan jo gjøre at man legger på seg fort pga økt insulin. Vanskelig å gå ned kg på Remeron, men da jeg sluttet raste alle kiloene fort av.

Anonymous poster hash: 9989a...780

Skrevet

Hvis du stadig øker i vekt på et slikt inntak, så skjønner jeg at du reagerer. Men du kan jo godt variere opp til et par kg i vekt uten at det har noe med reell vektoppgang å gjøre, litt mye salt i maten kvelden før, litt lite søvn osv. kan godt gi noe økt vekt neste morgen.

Nå har jeg som nevnt vært litt slapp med treningen i det siste pga forkjølelse. Men ja, dette er problematisk. Hadde jeg enda spist usunt så hadde det vært så sin sak, men det føler jeg ikke at jeg gjør.

YoplaitDouble
Skrevet

Nei, skjønner du frustrasjonen min? :-)

Ja, enten Zeldox eller Zoloft. Tviler på at 10 mg Tolvon tre ganger i uka fører til det.

Tror du kan utelukke Tolvon. Jeg har stått på mellom 30 og 90 mg Tolvon konstant de siste tre årene. Jeg har kalkulert at jeg har en forbrenning på 2400kcal per dag på en arbeidsdag uten fysisk aktivitet, ved å beregne hvor mye jeg inntar og hvordan vekten endrer seg (forsøk over lengre tid). Det er en helt normal forbenning for en på 75kg og normal BMI, så jeg tror ikke Tolvon gjør noe negativt i så lave doser.

Skrevet

For mye poteter, pasta og saus, fett og sukker til middag og dessert? Tipper nei, så ville da tro at medisinen tuller det til for deg. Da jeg brukte Remeron, tullet den også til vekta fort, pga ulvehunger og økt matinntak, men virket som det hopet seg opp med væske i kroppen + at man ble mer "oppblåst" også. Dessuten var blodsukkeret mitt veldig ustabilt på denne medisinen, og det kan jo gjøre at man legger på seg fort pga økt insulin. Vanskelig å gå ned kg på Remeron, men da jeg sluttet raste alle kiloene fort av. Anonymous poster hash: 9989a...780

Nei, jeg spiser ikke sukker, ikke dessert, liker ikke poteter (spiser gulrøtter og grønnsaker). Spiser jeg saus, er den mager (altså vann/melkebasert, ikke fløte eller smør sånn som bearnaise). Ja, dette startet da jeg gikk på Remeron men selv etter å ha sluttet greier jeg ikke å gå ned i vekt..

Skrevet

Tror du kan utelukke Tolvon. Jeg har stått på mellom 30 og 90 mg Tolvon konstant de siste tre årene. Jeg har kalkulert at jeg har en forbrenning på 2400kcal per dag på en arbeidsdag uten fysisk aktivitet, ved å beregne hvor mye jeg inntar og hvordan vekten endrer seg (forsøk over lengre tid). Det er en helt normal forbenning for en på 75kg og normal BMI, så jeg tror ikke Tolvon gjør noe negativt i så lave doser.

Da må det være Zeldox. Jeg innrømmer at jeg kan være litt slapp på ettermiddagene når jeg ikke trener (blir ofte å ligge på sofaen når jeg ikke har noe bedre å gjøre). Men ellers er jeg jo aktiv. Jeg regner at jeg burde ha en forbrenning på ca 2800 kcal/dag, men jeg inntar jo langt mindre enn det og går enda ikke ned..

Skrevet

hvordan kan zeldox få vekten til å øke uten at apetitten er økt?

jeg føler det samme skjer på abilify forresten. 

Skrevet

hvilken medisin fører til vektøkning, litium eller abilify eller begge?

jeg har uten å forandre mat og colavaner gått opp 10 kg og var stadig økende etter jeg hadde manisk psykose der litium ble økt og fikk tillegg av abilify.

er på vei ned igjen nå da, men spiser utrolig lite for å få det til

Skrevet

Nei, jeg spiser ikke sukker, ikke dessert, liker ikke poteter (spiser gulrøtter og grønnsaker). Spiser jeg saus, er den mager (altså vann/melkebasert, ikke fløte eller smør sånn som bearnaise). Ja, dette startet da jeg gikk på Remeron men selv etter å ha sluttet greier jeg ikke å gå ned i vekt..

Remeron står du jo ikke lenger på, så da er det vel sannsynlig at det kan være Zeldox som gjør dette at det er vanskelig å holde vekt/gå ned da. Trodde de påstod at Zeldox ikke skulle gi vektøkning, men det må man kanskje ta med en klype salt eller flere. ;)

Skrevet

Remeron står du jo ikke lenger på, så da er det vel sannsynlig at det kan være Zeldox som gjør dette at det er vanskelig å holde vekt/gå ned da. Trodde de påstod at Zeldox ikke skulle gi vektøkning, men det må man kanskje ta med en klype salt eller flere. ;)

de påstår jo samme om abilify...

Skrevet

de påstår jo samme om abilify...

Hmm...Det virker som om de ofte påstår ting som ikke viser seg å være riktig i praksis.

Skrevet

All ap jeg har stått på har gitt vektøkning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...