Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vekten står bom stille og jeg lurer på om det skyldes at jeg drikker store mengder alkoholfritt øl. Jeg drikker gjerne 2 six packs fredag, lørdag og søndag. Jeg kan redusere litt på porsjonsstørrelsene når jeg spiser, men det er grenser for hvor mye jeg kan redusere. Jeg vil ikke slanke meg. Jeg går for livsstilsendring.

Jeg har lavt stoffskifte som ikke er maksimalt regulert ennå. Kan dette være en av grunnene til at jeg ikke går ned? Ellers tar jeg mange psykepiller. Kan dette også være en medvirkende årsak?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/403286-vekttap-og-alkoholfritt-%C3%B8l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har på følelsen at det er der bikkja ligger begravet. Jeg har sjekket kaloriinnholdet på alkoholfritt øl og det ligger på 20 kalorier per dl. Dyrt er det også. Nei jeg får gå over til å drikke det jeg liker aller best nemlig vann. Jeg kan ikke spise mindre enn det jeg gjør nå, bare redusere litt på porsjonene.

Jeg går turer hver dag og når jeg blir frisk skal jeg bestille en prøvetime på treningssenteret som ligger nær meg. Det koster 350,- kr mnd og det har jeg råd til. Jeg planlegger å trene kondisjon, styrke og smidighet to ganger i uken. Jeg har bestemt meg for hvilke dager dette skal være. Noe utover to dager blir for ambisiøst for meg. I tillegg gjør jeg noen få styrkeøvelser samt stretching her hjemme hver dag. Dette har blitt en godt innarbeidet rutine.

Jeg kan heller bruke pengene mine på trening enn alkoholfritt øl. Nå blir det slutt på den dårlige vanen.

Gjest Ladytron

Jeg synes også det smaker godt med alkoholfritt øl, men pleier ikke å drikke mer enn 2-3 clausthaler i løpet av uken.

Synes ikke du trenger å slutte helt med det hvis det er noe du liker, men du kan gjerne være mer obs på mengden, for eksempel begrense deg til en øl til middagen, eller en øl litt utpå kvelden når du skal kose deg. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...