YoplaitDouble Skrevet 12. januar 2015 Skrevet 12. januar 2015 Etter å ha økt dosen fra tidligere 100mg til gradvis opp til 500mg: Jeg sovner nesten på bussen til jobben, måtte ha fem kopper kaffe før jeg kom ordentlig i gang i dag og føler meg fortsatt dautrøtt lenge etter lunsjtider... (Ja, jeg vet jeg er over maksdose for min diagnose, men jeg ligger lavt på serum og lege har godkjent det) Går dette over? 0 Siter
skrevet Skrevet 12. januar 2015 Skrevet 12. januar 2015 Jeg tror ikke det går over. Det er jo litt av poenget bak "AP" som sovemedisin over benzo. 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 12. januar 2015 Forfatter Skrevet 12. januar 2015 Jeg tror ikke det går over. Det er jo litt av poenget bak "AP" som sovemedisin over benzo. Jeg hadde det slik da jeg startet på Tolvon for tre år siden og det ga seg med tiden. Dvs jeg fikk god søvn om natten, men fungerte godt dagen etter. Det litt merkelige her er jo at jeg blir bare trøttere, jo høyere dose, selv om man sier at den søvndyssende effekten ikke øker med dosen. 0 Siter
ISW Skrevet 12. januar 2015 Skrevet 12. januar 2015 (endret) Etter hva jeg har fått med meg tilsvarer 500 mg Seroquel ca 120 mg Zeldox (i ren antipsykotisk effekt), men har en mye sterkere sederende effekt. Ikke rart du blir trøtt av dette. Skjønner at du i et forsøk på å dempe angsten din "kliner til" nå, men på slike doser må du forvente en del rart, og de er ikke nødvendigvis kompatible med å fungere godt i jobb. Det er kanskje ikke strategien jeg selv ville ønsket meg, tror jeg. Da ville jeg heller brukt en liten til moderat dose Seroquel på kvelden for å få god søvn, og heller noe mer spesifikt dempende for å hjelpe på angsten. Jeg kunne ikke stå på 120 mg Zeldox, det vil si, funksjonsevnen på jobb ble så redusert at det ikke var verdt det. Jeg vil som sagt nesten ikke tenke på hvordan du må ha det (forstår det slik at du også har en krevende jobb). Med antipsykotika er det veldig viktig å finne "punktet" der du har effekt mot angsten, men ikke blir apatisk, sløv, likegyldig, ufølsom, osv. Det kan kreve en del eksperimentering over tid med dosen. En annen ting er at, i alle fall mot tvang, er ikke AP alene kjent for å ha effekt, de må kombineres med SSRI. Endret 12. januar 2015 av issomethingwrong 0 Siter
skrevet Skrevet 12. januar 2015 Skrevet 12. januar 2015 Det blir nok litt bedre, men mitt syn (i alle fall) er at medisiner som Seroquel uansett på en måte senker temperaturen/trykket i dampkjelen... 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. januar 2015 Skrevet 12. januar 2015 Ja, hangover reduseres. Etter to uker er den nesten borte. 0 Siter
skrevet Skrevet 12. januar 2015 Skrevet 12. januar 2015 Ja, hangover reduseres. Etter to uker er den nesten borte.Er det sånn med Truxal også? 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 12. januar 2015 Forfatter Skrevet 12. januar 2015 Etter hva jeg har fått med meg tilsvarer 500 mg Seroquel ca 120 mg Zeldox (i ren antipsykotisk effekt), men har en mye sterkere sederende effekt. Ikke rart du blir trøtt av dette. Skjønner at du i et forsøk på å dempe angsten din "kliner til" nå, men på slike doser må du forvente en del rart, og de er ikke nødvendigvis kompatible med å fungere godt i jobb. Det er kanskje ikke strategien jeg selv ville ønsket meg, tror jeg. Da ville jeg heller brukt en liten til moderat dose Seroquel på kvelden for å få god søvn, og heller noe mer spesifikt dempende for å hjelpe på angsten. Jeg kunne ikke stå på 120 mg Zeldox, det vil si, funksjonsevnen på jobb ble så redusert at det ikke var verdt det. Jeg vil som sagt nesten ikke tenke på hvordan du må ha det (forstår det slik at du også har en krevende jobb). Med antipsykotika er det veldig viktig å finne "punktet" der du har effekt mot angsten, men ikke blir apatisk, sløv, likegyldig, ufølsom, osv. Det kan kreve en del eksperimentering over tid med dosen. En annen ting er at, i alle fall mot tvang, er ikke AP alene kjent for å ha effekt, de må kombineres med SSRI. Zoloft ligger og venter på meg på apoteket Husk at jeg ligger lavt på serumnivå, så dette er ikke "500mg" i den forstand. Jeg har ingen grønnsakeffekter, apati, følelsesløshet, etc - kun denne effekten som hovedsakelig er relatert til histamin-effekten. Jeg fungerer som bare det i jobb, det er bare litt trøtthet som er problemet mitt. Og etter hva jeg har lest er Seroquel vist å være effektiv mot angst og depresjon både som monoterapi og i kombinasjon med SSRI el. 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 12. januar 2015 Forfatter Skrevet 12. januar 2015 NHD - Jeg er på 40mg Brintellix nå, som basert på opplevd effekt antas å ligge lavt i serumnivå. Har du et godt forslag til hvordan jeg skal krysse den over på Zoloft 400mg? Jeg er veldig klar på å gjøre dette fort og tøft, men er bare litt bekymret for serotonergt syndrom pga Brintellix sin lange halvveringstid. 0 Siter
Inner self Skrevet 12. januar 2015 Skrevet 12. januar 2015 Jeg gikk på 400 -1000mg. Trettheten går noe over, men jeg forble litt dorskere de 4 månedene jeg gikk på seroquel. Jeg byttet i zyprexa, og den liker jeg mye bedre... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.