Gå til innhold

Hjelp, jeg skal snart ut i arbeidslivet.

Anbefalte innlegg

Jeg er snart ferdig utdannet med støtte fra NAV. Husker ikke sist jeg skrev jobbsøknad, og har aldri vært på jobbintervju. CV'n er hullete, og etter kontakt med psykiatrien har fokuset i mange år vært på problemer og mine mindre gode sider. Her er det lite informasjon jeg kan bruke til å selge meg inn i jobb. Selvtilliten er der at jeg ikke ville ansatt meg selv hvis jeg satt på andre siden av bordet.

Bekymringene om jobb og jobbsøking og hvordan jeg skal håndtere en intervjusituasjon har meldt seg for fult. Hvordan henvende seg til potensiell arbeidsgiver. Hvordan skrive en god søknad. Hvordan presentere meg selv. Hvordan forklare bakgrunnen min hvis noen spør. Jeg er redd og på utkikk etter steder å søke støtte og råd til hjelp i prosessen.

Er det noen som har erfaring med jobbcoach? Burde jeg oppsøke et karrieresenter?

Alle råd mottas med takk!

Anonymous poster hash: 6c833...232
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/403292-hjelp-jeg-skal-snart-ut-i-arbeidslivet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er snart ferdig utdannet med støtte fra NAV. Husker ikke sist jeg skrev jobbsøknad, og har aldri vært på jobbintervju. CV'n er hullete, og etter kontakt med psykiatrien har fokuset i mange år vært på problemer og mine mindre gode sider. Her er det lite informasjon jeg kan bruke til å selge meg inn i jobb. Selvtilliten er der at jeg ikke ville ansatt meg selv hvis jeg satt på andre siden av bordet.

Bekymringene om jobb og jobbsøking og hvordan jeg skal håndtere en intervjusituasjon har meldt seg for fult. Hvordan henvende seg til potensiell arbeidsgiver. Hvordan skrive en god søknad. Hvordan presentere meg selv. Hvordan forklare bakgrunnen min hvis noen spør. Jeg er redd og på utkikk etter steder å søke støtte og råd til hjelp i prosessen.

Er det noen som har erfaring med jobbcoach? Burde jeg oppsøke et karrieresenter?