berreundrar Skrevet 13. januar 2015 Skrevet 13. januar 2015 Går det an å ha bipolar lidelse hvis en selv kun opplever å hs depresjoner og blandede episoder? Jeg kan ikke huske at jeg noen gang har vært manisk, ei heller hypoman. Dvs. at jeg jo i perioder har oppstemte faser, mer energi, bedre humør, lite sosialt hemmet, mer selvtillit, osv. Men hvem har det ikke sånn? Er ikke det bare normalt? Hva er egentlig normalt? Et stabilt humør og energinivå, dvs. fravær av svingninger? Men sett nå at det er slik jeg tenker; nemlig at jeg ikke verken har vært manisk eller hypoman, men bare depressiv med blandede episoder. Går det an? Hva heter isåfall den lidelsen når det nok ikke er bipolar? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 Skrevet 13. januar 2015 unipolar depresjon? Ja, jeg heller nok mest til den forklaringen. Men hva med de episodene jeg kaller blandet? Ikke lenge siden jeg hadde det heller. Skikkelig tankekjør, rastløs, kriblende bein, søvnløs, urolig, pessimistisk/depressiv, sterk trang til å gjøre meg selv vondt, irritabel, sint, fortvilet OG suicidal. Det er liksom nummeret før man gjør noe uoverveid og drastisk... Kan man ha det slik når man kun har unipolar lidelse, tro?Anonymous poster hash: 1e803...e29 0 Siter
larimar Skrevet 13. januar 2015 Skrevet 13. januar 2015 Har du fått diagnosen eller bare grubler du? Det er vel noe som heter "agitated depression"? 0 Siter
berreundrar Skrevet 13. januar 2015 Forfatter Skrevet 13. januar 2015 (endret) Fikk en gang diagnosen bipolar, ja... men tviler på om det er riktig. Skal sjekke opp agitaded depression. Takk. Endret 13. januar 2015 av berreundrar 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.