stjernestøv Skrevet 15. januar 2015 Skrevet 15. januar 2015 Tok det opp med psykologen om det kunne være depresjon jeg har, hun skulle drøfte det med psykiater. Hun la merke til at jeg var mer i min egen verden, lurte på om det var noe åndelig men jeg tror det er mest hverdagslige ting. Jeg er jo ikke noe åndelig her inne? Lurte på om jeg hadde tegn på tilbakefall, men tror ikke det...dette er noe annet. Om det er medisinen eller depresjon er jeg usikker på, men det tar alle mine krefter. Sa jeg ikke klarte å le lenger og, og at jeg hadde lite energi. Hun mente jeg kunne prøve å være mer sosial, og gå litt på dagsenteret. Det er ikke noe annet tilbud her. Høres det greit ut? Sa jo det er veldig kjedelig på det dagsenteret, hun sa alternativet var å ligge hjemme og ikke gjøre noe. Men på dagsenteret er det det samme. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 15. januar 2015 Forfatter Skrevet 15. januar 2015 Hun sa det kunne ha med at min elste sønn har flyttet langt vekk, foreldre kan få en reaksjon da. Og jeg tenker på at snart forlater vel minstemann redet og, hun spurte hvorfor jeg heller ikke nøt det når han bodde hjemme. Burde vel det, er jo kjekt å ha han hjemme da. Men har jo liksom ikke komt meg etter jeg var dårlig i sommer, kommer meg ikke skikkelig opp igjen. 0 Siter
frosken Skrevet 15. januar 2015 Skrevet 15. januar 2015 Tok det opp med psykologen om det kunne være depresjon jeg har, hun skulle drøfte det med psykiater. Hun la merke til at jeg var mer i min egen verden, lurte på om det var noe åndelig men jeg tror det er mest hverdagslige ting. Jeg er jo ikke noe åndelig her inne? Lurte på om jeg hadde tegn på tilbakefall, men tror ikke det...dette er noe annet. Om det er medisinen eller depresjon er jeg usikker på, men det tar alle mine krefter. Sa jeg ikke klarte å le lenger og, og at jeg hadde lite energi. Hun mente jeg kunne prøve å være mer sosial, og gå litt på dagsenteret. Det er ikke noe annet tilbud her. Høres det greit ut? Sa jo det er veldig kjedelig på det dagsenteret, hun sa alternativet var å ligge hjemme og ikke gjøre noe. Men på dagsenteret er det det samme. Det er bedre om du bruker dagsenteret enn at blir værende hjemme hele tiden. Du må regne med at det kan komme til å være litt tungt å komme seg dit i begynnelsen. Jeg har også lurt litt på om dette kan ha sammenheng med at sønnene dine trenger deg i mye mindre grad enn før. Siden de er blitt så selvstendig, så har dine naturlige oppgaver og utfordringer forsvunnet. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 15. januar 2015 Forfatter Skrevet 15. januar 2015 Det er bedre om du bruker dagsenteret enn at blir værende hjemme hele tiden. Du må regne med at det kan komme til å være litt tungt å komme seg dit i begynnelsen. Jeg har også lurt litt på om dette kan ha sammenheng med at sønnene dine trenger deg i mye mindre grad enn før. Siden de er blitt så selvstendig, så har dine naturlige oppgaver og utfordringer forsvunnet. Ja det er tungt å komme seg ut, phu! Vurderte jo å droppe psykologen i dag fordi jeg ikke orket, men kom meg nå dit. Kan jo ha noe med at de trenger meg mindre ja, må prøve å fylle tomrommet med noe. Sa til psykologen at jeg likte å tegne/male og skrive før, men det går ikke når jeg tar medisiner. Føler meg tom og apatisk da. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 15. januar 2015 Forfatter Skrevet 15. januar 2015 Det er bedre om du bruker dagsenteret enn at blir værende hjemme hele tiden. Du må regne med at det kan komme til å være litt tungt å komme seg dit i begynnelsen. Jeg har også lurt litt på om dette kan ha sammenheng med at sønnene dine trenger deg i mye mindre grad enn før. Siden de er blitt så selvstendig, så har dine naturlige oppgaver og utfordringer forsvunnet. Men hvis det er dette med ungene som gjør det trenger jeg vel ikke medisin? Det er vel en normal reaksjon? 0 Siter
XbellaX Skrevet 15. januar 2015 Skrevet 15. januar 2015 Tok det opp med psykologen om det kunne være depresjon jeg har, hun skulle drøfte det med psykiater. Hun la merke til at jeg var mer i min egen verden, lurte på om det var noe åndelig men jeg tror det er mest hverdagslige ting. Jeg er jo ikke noe åndelig her inne? Lurte på om jeg hadde tegn på tilbakefall, men tror ikke det...dette er noe annet. Om det er medisinen eller depresjon er jeg usikker på, men det tar alle mine krefter. Sa jeg ikke klarte å le lenger og, og at jeg hadde lite energi. Hun mente jeg kunne prøve å være mer sosial, og gå litt på dagsenteret. Det er ikke noe annet tilbud her. Høres det greit ut? Sa jo det er veldig kjedelig på det dagsenteret, hun sa alternativet var å ligge hjemme og ikke gjøre noe. Men på dagsenteret er det det samme. Flott at du tok det opp. Jeg synes heller ikke du opptrer åndelig, det virker bare som om alt er fryktelig tungt for deg for tiden. Jeg synes absolutt du bør komme deg på dagsenteret og benytte deg av det som er av tilbud men det kan godt være du trenger et lite puff ekstra i form av medisiner for å komme deg litt "opp". 0 Siter
frosken Skrevet 15. januar 2015 Skrevet 15. januar 2015 Men hvis det er dette med ungene som gjør det trenger jeg vel ikke medisin? Det er vel en normal reaksjon? Hvis du får tilbud om antidepressiv medisin, så synes jeg du skal si ja. Du har ikke kommet ordentlig i gang igjen etter at du var så syk i sommer, og jeg tenker at om det går an å gi deg et lite "løft" så vil det kunne hjelpe deg til å komme i gang igjen. All utryggheten i forbindelsen med flommen, kan også ha vært en utløsende belastning, men selv om det finnes utløsende faktorer, så kan medisin være til hjelp for å komme deg igjen. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 15. januar 2015 Forfatter Skrevet 15. januar 2015 Flott at du tok det opp. Jeg synes heller ikke du opptrer åndelig, det virker bare som om alt er fryktelig tungt for deg for tiden. Jeg synes absolutt du bør komme deg på dagsenteret og benytte deg av det som er av tilbud men det kan godt være du trenger et lite puff ekstra i form av medisiner for å komme deg litt "opp". Får høre hva psykiateren sier, er litt skeptisk til medisiner. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 15. januar 2015 Forfatter Skrevet 15. januar 2015 Hvis du får tilbud om antidepressiv medisin, så synes jeg du skal si ja. Du har ikke kommet ordentlig i gang igjen etter at du var så syk i sommer, og jeg tenker at om det går an å gi deg et lite "løft" så vil det kunne hjelpe deg til å komme i gang igjen. All utryggheten i forbindelsen med flommen, kan også ha vært en utløsende belastning, men selv om det finnes utløsende faktorer, så kan medisin være til hjelp for å komme deg igjen. Får høre hva psykiateren sier da, syns det er mange påkjenninger nå... 0 Siter
frosken Skrevet 15. januar 2015 Skrevet 15. januar 2015 Får høre hva psykiateren sier da, syns det er mange påkjenninger nå... Det blir uansett viktig at du får hjelp til å få det litt bedre. Jeg oppfatter ikke at du er syk på den måten du var i sommer, men livskvaliteten din er ikke veldig god har jeg inntrykk av. Jeg håper du både får hjelp til å komme mer i aktivitet, og at medisineringen din blir nøye vurdert. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 15. januar 2015 Forfatter Skrevet 15. januar 2015 Det blir uansett viktig at du får hjelp til å få det litt bedre. Jeg oppfatter ikke at du er syk på den måten du var i sommer, men livskvaliteten din er ikke veldig god har jeg inntrykk av. Jeg håper du både får hjelp til å komme mer i aktivitet, og at medisineringen din blir nøye vurdert. Håper jeg også. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.