Gå til innhold

Mannen min gjør meg psykisk syk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos behandleren min tidligere i uka. Fikk da beskjed om at vedkommende tror at jeg er syk pga mannen min. Det har vært mange tøffe år hvor han har vært psykisk ustabil. Etter jeg ble psykisk syk har han blitt en ny person, slik som han alltid burde vært. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg begynner å se så mørkt på det at jeg har begynt å tenke på om det hadde vært bedre at jeg tok selvmord. Tror ikke jeg klarer å ev må igjennom en skilsmisse eller hva det må bli for at jeg skal bli bedre. Jeg er bare kjempefortvilet og vett ikke hvordan jeg skal løse det. Føler det er et uendelig fjell jeg må klatre over som jeg ikke klarer å se enden på. Går rundt å tenker på dette 24/7. :-( Jeg skal planlagt innlegges i psykiatrien til uka, så får nok hjelp der,men det føles som en evighet til. :-((

Gjest Gargamel
Skrevet

Etter jeg ble psykisk syk har han blitt en ny person, slik som han alltid burde vært. 

Så han oppfører seg bra nå som du er syk, men dårlig når du var psykisk frisk?

Skrevet

Var hos behandleren min tidligere i uka. Fikk da beskjed om at vedkommende tror at jeg er syk pga mannen min. Det har vært mange tøffe år hvor han har vært psykisk ustabil. Etter jeg ble psykisk syk har han blitt en ny person, slik som han alltid burde vært. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg begynner å se så mørkt på det at jeg har begynt å tenke på om det hadde vært bedre at jeg tok selvmord. Tror ikke jeg klarer å ev må igjennom en skilsmisse eller hva det må bli for at jeg skal bli bedre. Jeg er bare kjempefortvilet og vett ikke hvordan jeg skal løse det. Føler det er et uendelig fjell jeg må klatre over som jeg ikke klarer å se enden på. Går rundt å tenker på dette 24/7. :-( Jeg skal planlagt innlegges i psykiatrien til uka, så får nok hjelp der,men det føles som en evighet til. :-((

På hvilken måte mener behandleren din at du er syk pga mannen din? På hvilken måte har han vært psykisk ustabil.

Jeg er i utgangspunktet kritisk til helsepersonell som uttaler seg altfor bastant om andres samliv, så fremt det ikke er snakk om overgrepsaktige innslag i relasjonen. Du bør ikke ta stilling til en evt. skilsmisse dersom du nå er dypt deprimert.

Skrevet

Ha rett levd i mange år med en mann som har krevd at ting skal gå i hans retning, det være seg oppdragelse, hva vi skal gjøre, at barna blir tvunget til å gjøre som han sier enten de vil eller ei. Han har eksplodert flere ganger både ovenfor meg og barna. Han har ikke gitt meg lov til å engasjere meg. Han har tvunget meg til å holde meg våken, han har våknet meg opptil flere ganger selvom det er midt på natten. Ja, dette var noe. Boka er lang som et vondt år av det jeg har opplevd.

Men vet ikke hvordan jeg skal takle det. Føler meg forlatt til meg selv....

Skrevet

Ha rett levd i mange år med en mann som har krevd at ting skal gå i hans retning, det være seg oppdragelse, hva vi skal gjøre, at barna blir tvunget til å gjøre som han sier enten de vil eller ei. Han har eksplodert flere ganger både ovenfor meg og barna. Han har ikke gitt meg lov til å engasjere meg. Han har tvunget meg til å holde meg våken, han har våknet meg opptil flere ganger selvom det er midt på natten. Ja, dette var noe. Boka er lang som et vondt år av det jeg har opplevd.

Men vet ikke hvordan jeg skal takle det. Føler meg forlatt til meg selv....

Ser at det ser ikke så alvorlig ut, men det er mye verre enn det jeg har beskrevet. Når jeg har tatt det opp med ham bagatelliserer han det. :-(

Skrevet

Ser at det ser ikke så alvorlig ut, men det er mye verre enn det jeg har beskrevet. Når jeg har tatt det opp med ham bagatelliserer han det. :-(

Jo, jeg synes dette alvorlig. Det er nettopp slike ting jeg tenkte på når jeg snakket om "overgrepsaktige innslag i relasjonen".

Det er bra du skal ha en innleggelse nå. Du trenger kanskje litt avstand også til ham for å få tenkt gjennom situasjonen din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...