Gå til innhold

NHD/ Bremser det vektnedgang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ei kvinne som bruker 200 mg Lamictal og 30+ mg Cisordinol. Har tatt grep om kostholdet for å prøve å gå ned i vekt. Spiser begrenset antall kalorier 1300-1500 kcal og trimmer litt stortsett hver dag.

Men vekta rikker ikke på seg.. Mitt spørsmål er om medisinen jeg tar bremser vektnedgang? Eller om jeg bare må bite tenna sammen og fortsette min nye sunne livsstil så vil nedgangen komme..?

Takknemlig for svar!

Anonymous poster hash: 67b51...545

Anonymous poster hash: 67b51...545
Skrevet

Jeg prøvde å lete på nettet for deg nå, men jeg kan ikke se at Lamictal kan føre til dette. Derimot kan Cisordinol påvirke insulin og glukoseresponsen (felleskatalogen). Jeg tror dette kan påvirke "glukosemetabolismen", og dette kan igjen gi hormonelle endringer spesielt i forhold til insulinnivåene dine. Som igjen påvirker i hvor stor grad man legger på seg, da høye insulinnivåer stiumulerer fettlagring og hemmer fettforbrenning.

Du kan jo ta en blodsukkertest hos fastlegen din? Da du først tar et fastende blodsukker, deretter måle blodsukker etter at du har inntatt druesukker.

:)

Skrevet

Jeg gikk ned på cisordinol, men legen min sa den kan føre til vektoppgang

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...