Gå til innhold

Skurrer det?

Anbefalte innlegg

Kjæresten (han er i slutten av 30-årene) har en kompisgjeng som ofte drar på fester og festeturer sammen. Noe av det orker jeg å være med på, noe ikke. 

For en tid tilbake var kjæresten utro mot meg(ikke fysisk) og jeg sliter med å stole på han. Jeg er alltid velkommen til å være med på fester/turer som han drar på fordi de alltid drar på fester hvor det også er mye damer. Altså, ikke bare gutta. Og han har ville hatt meg med.

For noen måneder siden fortalte han om en helgetur de hadde planlagt. De skulle dra på en arrangert fest som er både fredagen og lørdagen. Og jeg måtte gjerne være med. Jeg sa da at det ville jeg fordi i byen de skal til bor en venninne av meg. Jeg kunne da besøke henne en dag og være med på fest den andre.

Nå har hele kompisgjengen sagt ja til å være med på denne turen. Og plutselig er han helt i mot at jeg skal være med. Han sier at det er fordi det blir litt rart at alle gutta og meg drar. Men de skal jo på en fest hvor det også er mange andre som de kjenner, både damer og menn. Og jeg har allerede avtalt med venninnen. 

Jeg får vondt i magen og lurer på om det er noe "greier" siden han plutselig er så i mot at jeg skal bli med. 

Jeg vet at han for noen helger siden ble kjent med en dame på en fest. Hun er en av de som arrangerer denne festen. Hun har skrevet til han på fb at de sees da osv. Og jeg lurer. Er jeg vanskelig? Hva gjør jeg? 

Anonymous poster hash: e648f...a72
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/403371-skurrer-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du skrevet om denne fyren før eller er dere flere som har såkalt "voksne" karer som fester som om de var 20 år og single fremdeles?

Jeg hadde i utgangspunktet ikke orket en partner som fester på den måten... Tydeligvis betyr festingen og kompisene mer for ham enn det du gjør så da må du nesten velge da. Å tvinge ham til å velge kommer det neppe noe godt ut av.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/403371-skurrer-det/#findComment-3599895
Del på andre sider

Hva gjør jeg? 

Har du egentlig lyst/ utbytte av å være med gutta (som ikke vil ha deg med) på tur?? Er du med bare for å se med egne øyne at han snakker - eller kysser - eller ligger med - andre jenter? Dersom du blir med, og han ikke flørter med andre jenter - ville du stolt på han neste gang han ønsker å dra på tur uten deg? Ikke? Jeg kan nemlig ikke se at du løser problemet med tillit ved å bli med, og syns det er på tide å kjenne om du noen gang kommer over dette ikke-fysiske utroskapen (hva nå enn det innebærer - husker det som det hadde vært noe flørting på facebook?).

Ut over det er jeg helt uenig med Lillemus' kategorisering: Det at en dame drar å dra på venninnetur eller en mann på kompistur betyr ikke at man degraderes til å være bare "såkalt voksen". I min krets er det langtfra uvanlig å dra på venneturer hverken for menn eller kvinner, og like fullt er vi både voksne, trofaste og ansvarlige mennesker. Vi lever bare litt annerledes og liker litt andre ting enn det Lillemus' krets gjør (uten at jeg tenker å kategorisere dem av den grunn).

Du må finne ut hva ditt behov er, stikke fingeren og finne ut om ditt behov blir dekket i dette forholdet samtidig som du gjentar for deg selv at "jeg kan bare endre meg, ikke han". 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/403371-skurrer-det/#findComment-3599931
Del på andre sider

Det at en dame drar å dra på venninnetur eller en mann på kompistur betyr ikke at man degraderes til å være bare "såkalt voksen". I min krets er det langtfra uvanlig å dra på venneturer hverken for menn eller kvinner, og like fullt er vi både voksne, trofaste og ansvarlige mennesker. Vi lever bare litt annerledes og liker litt andre ting enn det Lillemus' krets gjør (uten at jeg tenker å kategorisere dem av den grunn). 

Jeg kaller menn som fester temmelig ofte i en så voksen alder for "såkalt voksne" ja. Her er det i tillegg snakk om at hun først fikk tilbud om å være med, men plutselig - når tidspunktet nærmer seg - så blir han helt vill i fletta og vil ikke ha henne med allikevel. Jeg hadde også begynt å lure da.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/403371-skurrer-det/#findComment-3599932
Del på andre sider

Gjest gjesteleser

Du skal jo ikke bare være med på fest, du skal besøke ei venninne. Dette har dere avtalt på forhånd. Bli med, kos deg med venninna di, drit i om han er sur. Om han ikke klarer å  oppføre seg på festen eller du merker at det er noe der, dump han når dere kommer hjem. Enig i at jeg ville følt det var noe som skurret.

De færreste i slutten av tredveåra gidder å feste på den måten lengre... Vi er i slutten av tredveåra selv, har ingen unger, og ser likevel på det som en seier om vi kommer oss gjennom fredagskvelden uten å sovne i sofaen :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/403371-skurrer-det/#findComment-3599936
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

Det er påfallende at han plutselig ikke vil ha deg med på tur, men det trenger ikke være fordi han planlegger å være utro. Kanskje han slapper mer av når han ikke er under oppsyn av deg?

Jeg synes det er rart å si  at noen har vært utro når det ikke har skjedd noe fysisk. Jeg kaller det å flørte med andre, ikke å være utro Dette får meg til å lure på om du er litt i overkant sjalu.

@Lillemus: Jeg er over 40 og drar også på fester og turer med venner hvor det drikkes alkohol(!), og da mener jeg mer enn et glass vin til maten(!!). Det er ikke snakk om å drikke seg kanon full. Jeg synes også det er umodent og rånete med flatfyll.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/403371-skurrer-det/#findComment-3599937
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...