Gå til innhold

tre 3 og tre 4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å få tre 3ere og tre 4ere på karakterkort, er det bra eller passe?

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Caylee

28

• skrevet

10

• Trine

8

• AnonymBruker

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det kommer an på hva du ha det vurdert ut i fra. Jeg tenker det er en bra prestasjon av deg som forstyrres så mye av din psykiske lidelse i hverdagen:-) Du bør være fornøyd med deg selv som holder ut uke etter uke.

Helt generelt sett (dvs. hvis man tenker på ungdom uten spesielle vansker) så er det et resultat som man vil tenke er "passe".

Skrevet

Det kommer an på hva du ha det vurdert ut i fra. Jeg tenker det er en bra prestasjon av deg som forstyrres så mye av din psykiske lidelse i hverdagen:-) Du bør være fornøyd med deg selv som holder ut uke etter uke.

Helt generelt sett (dvs. hvis man tenker på ungdom uten spesielle vansker) så er det et resultat som man vil tenke er "passe".

Takk for svar!

Jeg vet jeg klarer bedre. På vg2 fikk jeg 5.1 i snitt.. det er jo bra. Men som du sier det spørs jo hvordan man har det psykisk.

Trodde jeg skulle stryke i matte men fikk 3 istedenfor. Fornøyd med den men vil gjerne klare litt bedre i de andre fagene. 

Men uansett enig.. det er jo ikke mer enn passe.. men skal prøve enda bedre

Skrevet

3,5 er snittet dersom man kan få karakter 1-6. Ditt snitt er 3,5 så da ligger du midt på :) Det syns jeg du skal være fornøyd med. men dersom du vil studere bør du finne ut hvilket snitt man trenger for å komme inn på det du vil og jobbe for å nå det. Du har jo hatt 5,1 i snitt før så du er ihvertfall ikke dum, men du har hatt en veldig tøff periode og du har hatt mye mer enn skole å jobbe med så alt i alt syns jeg du har klart deg veldig bra :)

Skrevet

3,5 er snittet dersom man kan få karakter 1-6. Ditt snitt er 3,5 så da ligger du midt på :) Det syns jeg du skal være fornøyd med. men dersom du vil studere bør du finne ut hvilket snitt man trenger for å komme inn på det du vil og jobbe for å nå det. Du har jo hatt 5,1 i snitt før så du er ihvertfall ikke dum, men du har hatt en veldig tøff periode og du har hatt mye mer enn skole å jobbe med så alt i alt syns jeg du har klart deg veldig bra :)

Takk for at du regnet ut snittet for meg :wub:

Det er sant. Jeg er nok ikke dum, de siste årene har bare gått veldig dårlig. Er jo nesten 3 år siden jeg gikk på vg2.  Tusen takk! Det jeg er mest skuffet over er at jeg bare fikk 3 i naturfag, når jeg har klart 6 før.. må jobbe mer med det faget. Men karakterkorten gjorde ialfall så jeg fikk litt lyst til å forsette jobbe:)

Skrevet

Takk for at du regnet ut snittet for meg :wub:

Det er sant. Jeg er nok ikke dum, de siste årene har bare gått veldig dårlig. Er jo nesten 3 år siden jeg gikk på vg2. Tusen takk! Det jeg er mest skuffet over er at jeg bare fikk 3 i naturfag, når jeg har klart 6 før.. må jobbe mer med det faget. Men karakterkorten gjorde ialfall så jeg fikk litt lyst til å forsette jobbe:)

Ut fra de psykiske utfordringene du har så skal du være svært godt fornøyd med karakterene :) Du fikk ingen 2'ere. Det viktigste for deg må være å gjennomføre vgs og da helst med minst middels gode karakterer. Det er mye viktigere enn å gi opp underveis for at du ikke oppnår så gode karakter som du ønsker deg. 3'ere og 4'ere er gode karakter når du sliter som du gjør. Sett deg som mål at du skal fullføre vgs.

Anonymous poster hash: 6a477...a48

Skrevet

Ut fra de psykiske utfordringene du har så skal du være svært godt fornøyd med karakterene :) Du fikk ingen 2'ere. Det viktigste for deg må være å gjennomføre vgs og da helst med minst middels gode karakterer. Det er mye viktigere enn å gi opp underveis for at du ikke oppnår så gode karakter som du ønsker deg. 3'ere og 4'ere er gode karakter når du sliter som du gjør. Sett deg som mål at du skal fullføre vgs.

Anonymous poster hash: 6a477...a48

Tusen takk for kjempe koslig kommentar :-)

Smilte når jeg leste det:)

Det er målet mitt ja. Og så universitet etter det. Om jeg er uheldig å dør på veien er det iallfall ikke selvmord:)

Skrevet

Det bør du være fornøyd med. Det viktigste er å gjennomføre.

Anonymous poster hash: bfeec...f8b

Skrevet

Det bør du være fornøyd med. Det viktigste er å gjennomføre.

Anonymous poster hash: bfeec...f8b

Det er sant :)

Gjest Ladytron
Skrevet

Veldig bra jobbet. :)

Du er flink som fortsetter, selv om ikke alle dager er like enkle.

Skrevet

3,5 er snittet dersom man kan få karakter 1-6.

Nei. Da forutsetter du at 50% av resultatene ligger på 4, 5 og 6 (og resten på 1, 2 og 3). Jeg tror ikke det er tilfelle, uansett så er det ikke gitt.

Skrevet

Nei. Da forutsetter du at 50% av resultatene ligger på 4, 5 og 6 (og resten på 1, 2 og 3). Jeg tror ikke det er tilfelle, uansett så er det ikke gitt.

På tide å sove. Dummeste jeg noensinne har skrevet her.

Natta...!!!

Skrevet

På tide å sove. Dummeste jeg noensinne har skrevet her.

Natta...!!!

Nei, er jo ikke det :) ingenting er dumt.

Jeg har ikke peiliing hvordan man regner det ut. Men samme det, gjelder jo bare til sommeren uansett. Dette gjelder egentlig ikke.

Kjøpte meg forresten et kurs på udemy om å lage tankekart når man jobber med skolefag. Er så fint kurs. Blir morsomt bruke tankekart i naturfagen og alle fag haha

Skrevet

Hvis A er antall 1, B er antall 2, C er antall 3, D er antall 4, E er antall 5, og F et antall 6, så er snittet:

(A + 2B + 3C+ 4D+ 5E + 6F)/(A + B + C + D + E + F)

:)

(Sorry, får angst nå av å ikke distrahere meg med noe.)

Skrevet

Hvis A er antall 1, B er antall 2, C er antall 3, D er antall 4, E er antall 5, og F et antall 6, så er snittet:

(A + 2B + 3C+ 4D+ 5E + 6F)/(A + B + C + D + E + F)

:)

(Sorry, får angst nå av å ikke distrahere meg med noe.)

Skjønte ikke helt hehe, men nå er ikke matte min sterkeste side :P

Skrevet

Men gratulerer, var bra det, uansett snittet.

Takk for det ^^

snart nynorsk... Da kommer jeg nok til å skrive mye nynorsk på dol for å få praktisert :D

Skrevet

Heldig du... :ph34r:

Absolutt ikke :lol:

Men jeg har bestemt meg at jeg skal bli superflink i nynorsk. Så god at jeg kan skive det til vanlig på nettet uten å tenke igjennom regler og ord. Hadde vært gøy fått det til bra ^^

Skrevet

Skal kjøpe meg boka "Nynorsk for dumskallar" haha

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...