Gå til innhold

tre 3 og tre 4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lol ;)

Jeg fikk min dårligste karakter i nynorsk. Tok ikke det så tungt... :P

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Caylee

28

• skrevet

10

• Trine

8

• AnonymBruker

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Lol ;)

Jeg fikk min dårligste karakter i nynorsk. Tok ikke det så tungt... :P

1-2-3-4-5-6?

jeg har alltid fått 3 i nynorsk (når jeg ikke øver så mye). Så hvis jeg øver mye kanskje det går bedre

Skrevet

Fikk 3, men syns egentlig det var litt tøft å boikotte det... :P

Skrevet (endret)

Fikk 3, men syns egentlig det var litt tøft å boikotte det... :P

hvis du prøvde å boikotte det og samtidig fikk 3 er du veldig smart ;) lurer på hva du hadde fått om du hadde hatt motsatt innstilling. Kanskje 5-6?

Endret av Caylee
Skrevet

Gjorde det ikke dårligere enn jeg klarte da, men gjorde absolutt ingenting med det faget... det er viktigere ting i livet enn spynorsk, ass. :P

Spynorsk mordliste...!!!

Skrevet

Gjorde det ikke dårligere enn jeg klarte da, men gjorde absolutt ingenting med det faget... det er viktigere ting i livet enn spynorsk, ass. :P

Spynorsk mordliste...!!!

Hehe

Nynorsk er pent å se på i dikt osv. Men veldig vanskelig å lese. Jeg syns faktisk svensk er enklere å lese. For svensk flyter mer. Nynosk er så "hakkete" på en måte. Leste på et sted på nettet at de fleste som har nynorsk som hovedmål faktisk liker å lese bokmål bedre (fra en undersøkelse).

Men er utrolig hvor mye penger man bruker på å tvinge nynorsk inn i skolen og arbeidslivet når bare 11% har det som hovedmål. (noen sier det er 14% men det er ikke sant, tallet har gått mer enn de tør innrømme)

Skrevet

Er veldig lite kunstnerisk, så bryr meg ikke noe om hvor fint det ser ut... :P

Skjønner ikke vitsen med å kaste vekk timer på det. Man bør forberede seg på morgendagens teknologi, ikke et ekstra språk bare fordi noen mener det er mer "norsk" - lurer på hvor de har fått det fra; hva vil "norsk" si...

Nynorsk er oppkonstruert. Nei så tåpelig.

Skrevet

Nei. Da forutsetter du at 50% av resultatene ligger på 4, 5 og 6 (og resten på 1, 2 og 3). Jeg tror ikke det er tilfelle, uansett så er det ikke gitt.

nice mathskillz bro

6CbxaPc.jpg

Anonymous poster hash: 0d4a0...b3a

Skrevet

Å få tre 3ere og tre 4ere på karakterkort, er det bra eller passe?

spørs om du tenker på prestasjon eller funksjon

prestasjonsmessig så er det bra, de fleste har dårligere snitt eller ikke fullfører tror jeg :) tar du med eventuelle ekstra utfordringer du kanskje har hatt blir det en veldig bra prestasjon

funksjonsmessigt så er det litt værre, det avhenger av hva du vil bruke karakterene til. Trenger du 4 i snitt for å komme inn på et studie du vil så er 3.5 IKKE bra, funksjonsmessigt. Trenger du for eksempel bestått eller 3 i snitt så er det veldig bra funksjonsmessigt

Anonymous poster hash: 0d4a0...b3a

Skrevet (endret)

Nei. Da forutsetter du at 50% av resultatene ligger på 4, 5 og 6 (og resten på 1, 2 og 3). Jeg tror ikke det er tilfelle, uansett så er det ikke gitt.

Jeg forstår hva du mener, det er ikke sikkert karrakterene er på snittet blandt elever, men at hun ligger midt i på karrakterskalaen det trenger man ikke være noe mattegeni for å se :P Så litt slem er du mot deg selv når du skriver

På tide å sove. Dummeste jeg noensinne har skrevet her.

Natta...!!!

Men om ikke annet så fikk du meg først til å tenke "jævla kverrulant" for sånn ca 2 sek senere flire litt og tenke "søt fyr" (du er en fyr, er du ikke?) Også kliner du til med spynorsk mordliste... Så utrolig barnslig, så hvorfor ler jeg av det? Trodde det hørte 90tallet til, men du gikk kanskje også på skolen på 90tallet.

Uansett, takk for din usannsynlig fjåsete humor som får meg til å le på morgenkvisten :D

Endret av Trine
Skrevet

Trine - folk sa spynorsk mordliste på 70-tallet også.  Uttrykket er sikkert omtrent like gammelt som sidemålsundervisningen :)

Skrevet

Men om ikke annet så fikk du meg først til å tenke "jævla kverrulant" for sånn ca 2 sek senere flire litt og tenke "søt fyr" (du er en fyr, er du ikke?) Også kliner du til med spynorsk mordliste... Så utrolig barnslig, så hvorfor ler jeg av det? Trodde det hørte 90tallet til

Det sa man på 80-tallet også. 

Her er en leksikonartikkel spekket med fakta om fenomenet: http://tinyurl.com/kqkdom9

Gjest Gargamel
Skrevet (endret)

Takk for svar!

Jeg vet jeg klarer bedre. På vg2 fikk jeg 5.1 i snitt.. det er jo bra. Men som du sier det spørs jo hvordan man har det psykisk.

Trodde jeg skulle stryke i matte men fikk 3 istedenfor. Fornøyd med den men vil gjerne klare litt bedre i de andre fagene.

Men uansett enig.. det er jo ikke mer enn passe.. men skal prøve enda bedre

3-4 er middels, men jeg synes ikke du skal være fornøyd siden du har hatt mye bedre karakterer før. Endret av Gargamel
Skrevet

Å få tre 3ere og tre 4ere på karakterkort, er det bra eller passe?

Synes det er bra med tanke på at du sliter psykisk, er ikke alle som klarer å gå på skole.

Skrevet

3-4 er middels, men jeg synes ikke du skal være fornøyd siden du har hatt mye bedre karakterer før.

Skjønner. Det eneste jeg lurer på er om det er smart av meg å sammenlikne meg med karakterene mine i 2011/2012. Da var ikke ting så ille som det har vært senere. Da hadde jeg god nok konsetrasjon til å nesten pugge bøkene utenatt.. Det vet jeg at er umulig nå. Men kan nok klare litt bedre tror jeg

Skrevet

Synes det er bra med tanke på at du sliter psykisk, er ikke alle som klarer å gå på skole.

Ja, det er bra sånn sett. Men tror jeg kan klare litt bedre. Ikke 5 og 6ere men flere 4ere kanskje

Skrevet

Ja, det er bra sånn sett. Men tror jeg kan klare litt bedre. Ikke 5 og 6ere men flere 4ere kanskje

Du er flink! Stå på :)

Skrevet

Du er flink! Stå på :)

Tusen takk ^^

Dere her inspirerer meg til å ikke gi opp :-)

Skrevet

Du har vel lært deg å regne ut snitt?? :o Det er vel noe man lærer på barneskolen?

Jeg går ut ifra du bare har glemt det (lett for), uansett så er det bare den totale summen din (altså 3+3+3+4+4+4) delt på antall fag du tar. 21/6 = 3.5 :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...