Gå til innhold

tre 3 og tre 4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke jeg heller. Det er pent å se på syns jeg, men ellers skjønner jeg ikke vitsen

Jeg synes det er oppriktig trist at hverken du eller Trine skjønner vitsen med nynorsk! :(

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Caylee

28

• skrevet

10

• Trine

8

• AnonymBruker

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg synes det er oppriktig trist at hverken du eller Trine skjønner vitsen med nynorsk! :(

Det burde være valgfag. Velge om man vil skrive og nynorsk som hovedmål, og velge det andre som valgfag senere om man vil. Å tvinge folk til å to typer norsk er idiotisk. Det fører til motsatt effekt.

Skrevet

Jeg har ikke noe i mot nynorsk, men jeg forstår ikke hvorfor de som ikke prater det skal lære det. Jeg har nesten ikke hatt noe nynorsk på skolen, men jeg forstår jo hva de sier fordet. Så hvorfor skal man kaste bort tid på å lære noe man uansett aldri vil bli flink til. Bedre å bruke energien på å lære noe nyttig.

Skrevet

Jeg har ikke noe i mot nynorsk, men jeg forstår ikke hvorfor de som ikke prater det skal lære det. Jeg har nesten ikke hatt noe nynorsk på skolen, men jeg forstår jo hva de sier fordet. Så hvorfor skal man kaste bort tid på å lære noe man uansett aldri vil bli flink til. Bedre å bruke energien på å lære noe nyttig.

Nynorsk er ikke et muntlig språk?!?

Skrevet

Nynorsk er ikke et muntlig språk?!?

Ok, jeg klarer å lese nynorsk da. Men om ingen prater nynorsk så forstår jeg ihvertfall ikke hvorfor man skal lære det.

Skrevet

Det er intet poeng med nynorsk.

Skrevet

Ok, jeg klarer å lese nynorsk da. Men om ingen prater nynorsk så forstår jeg ihvertfall ikke hvorfor man skal lære det.

Hva skal vi med bokmål da?

Skrevet

Det er intet poeng med nynorsk.

Hva med de som har nynorsk som hovedmål?

Skrevet

Til de er det bare å si kondolerer.

Denne diskusjonen dreier seg om de som har de som sidemål.

Skrevet

Fikk 3, men syns egentlig det var litt tøft å boikotte det... :P

Fikk fire. Og gjorde (stort sett) aldri "lekser" heller.

Skrevet

Kan vi ikke ha enavstemming om vi skal ha nynorsk eller bokmål som skriftspråk her i landet?

Skrevet

Som slabbedask alt har svart, diskusjonen dreier seg om de som har det som sidemål. Folk er generelt dårlig nok i norsk som de er, det hadde vært mer fornuftig om det kun ble fokusert på hovedmålet. Samme gjelder andre språk. Engelsk trenger vi og de fleste lærer det ganske bra. Vet ikke om det er sånn lenger, men da jeg gikk på ungdomskolen måtte jeg velge mellom tysk og fransk i valgfag. Jeg kan ikke føre en samtale på tysk og jeg har aldri hatt behov for det jeg lærte i tysktimene. Jeg har ikke lært noe nynorsk heller, ikke på skolen. Så hvorfor kaste bort tid på ting man uansett ikke lærer ordentlig. Da er det bedre at vi lærer hovedmålet ordentlig og har mer engelsk.

Skrevet

Kan vi ikke ha enavstemming om vi skal ha nynorsk eller bokmål som skriftspråk her i landet?

God ide. Hvorfor snakker ikke alle samisk? Det hadde vært det mest riktige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...