Gå til innhold

Jeg forstår ikke hensikten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg orker nesten ikke ligge og tenke. Det er noe drit.

Helvetes fuck, hva er vitsen. Jeg er ikke noe menneske...!

Klart du er et menneske og har verdi som alle andre, det er en grunn for at du er her på jorden også.

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• skrevet

15

• Madelenemie

7

• Caylee

6

• Kayia

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hensikt = trene kroppen. Sunn mat.

Eneste som gir meg glede. Å få til det.

Jeg tror jeg ville gjort noe med døgnrytmen også om jeg var deg, og sørget for å få litt frisk luft hver dag. Logg av dol, vent med sosialisering, stå opp til rett til og gå ut og få noen timer lys i frisk luft hver dag. Og finn deg en hobby som innebærer å være fysisk. 

Skrevet

Jeg tror jeg ville gjort noe med døgnrytmen også om jeg var deg, og sørget for å få litt frisk luft hver dag. Logg av dol, vent med sosialisering, stå opp til rett til og gå ut og få noen timer lys i frisk luft hver dag. Og finn deg en hobby som innebærer å være fysisk.

Vel, ja. Jeg har vondt i vilja. Desverre for meg.

Skrevet

Vel, ja. Jeg har vondt i vilja. Desverre for meg.

Det er mulig du har rett, at du ikke har det som trengs for endring i deg, men "vondt i vilja" er vel bare en tullesetning som betyr nada utover "jeg gidder ikke gjøre noe for å endres". 

Som sagt: Jeg ville gjort noe med døgnrytmen om jeg var deg, og sørget for å få litt frisk luft hver dag. Jeg tror det ville kunne gjøre deg litt lysere til sinns relativt raskt. Alle - meg inklusive - ville blitt både deppa og misantropisk om vi skulle sitte på nett til lyse morgen natt etter natt, sovet halve dagen og dyttet i oss usunn mat.

Skrevet

Det er mulig du har rett, at du ikke har det som trengs for endring i deg, men "vondt i vilja" er vel bare en tullesetning som betyr nada utover "jeg gidder ikke gjøre noe for å endres". 

Som sagt: Jeg ville gjort noe med døgnrytmen om jeg var deg, og sørget for å få litt frisk luft hver dag. Jeg tror det ville kunne gjøre deg litt lysere til sinns relativt raskt. Alle - meg inklusive - ville blitt både deppa og misantropisk om vi skulle sitte på nett til lyse morgen natt etter natt, sovet halve dagen og dyttet i oss usunn mat.

Jeg skal gjøre noe med døgnrytmen. Prøvde å ta en Vallergan i går for å få sove. Er helt "zombie" i dag, men i kveld tar jeg den tidligere. Tror egentlig mye "kommer av seg selv" bare jeg sover stabilt og til riktig tid...

Er mer nihilistisk enn misantropisk.

Skrevet

Jeg skal gjøre noe med døgnrytmen. Prøvde å ta en Vallergan i går for å få sove. Er helt "zombie" i dag, men i kveld tar jeg den tidligere. Tror egentlig mye "kommer av seg selv" bare jeg sover stabilt og til riktig tid...

Er mer nihilistisk enn misantropisk.

Du lurer deg selv ved å tro at mye kommer av seg selv, det vil alltid være noe du må greie å deale med. Hva er det du konkret tenker skal komme automatisk om du sover stabilt?

Jeg tror du bare må begynne i en endre, og innse at endring innebærer innsats fra din side. Det er lett å føle seg på kant med resten av samfunnet om man ikke har noen felles erfaringer og referanser, og om man ligger på sofaen hele natta og surfer på nett og sover når andre er våkne og ute, får man ikke mange felles møtepunkt og opplevelser å snakke om heller. Jo mer isolert man blir, jo mer misantropisk og utilpass føler man seg, men du må VILLE sove og gå ut. Å bli liggende på sofaen er et valg, men å si at årsaken er "vondt i viljen" blir bare en bortforklaring. 

Jeg ville droppet medisin og heller tatt en tur ut.

Skrevet

Du lurer deg selv ved å tro at mye kommer av seg selv, det vil alltid være noe du må greie å deale med. Hva er det du konkret tenker skal komme automatisk om du sover stabilt?

Jeg tror du bare må begynne i en endre, og innse at endring innebærer innsats fra din side. Det er lett å føle seg på kant med resten av samfunnet om man ikke har noen felles erfaringer og referanser, og om man ligger på sofaen hele natta og surfer på nett og sover når andre er våkne og ute, får man ikke mange felles møtepunkt og opplevelser å snakke om heller. Jo mer isolert man blir, jo mer misantropisk og utilpass føler man seg, men du må VILLE sove og gå ut. Å bli liggende på sofaen er et valg, men å si at årsaken er "vondt i viljen" blir bare en bortforklaring. 

Jeg ville droppet medisin og heller tatt en tur ut.

Vel jeg pleier å gå tur hver dag jeg, og jeg spiser grønnsaker stort sett hver dag. Langt i fra perfekt, men det kunne vært langt verre og...

Jeg mente ikke at "alt" løste seg ved å sove skikkelig, men jeg merker godt selv at jeg får mye mer ut av dagen om jeg er oppe før 9. :)

"Tur ut" hjelper ikke på søvnen min. Hvis jeg f.eks. bruker kroppen endel mer enn jeg er vant med, blir jeg mye mer våken og får ikke sove før det har gått mye lenger tid enn normalt... syns det på en måte er litt motsatt jeg. Er stillesitting jeg blir trøtt av... :P

Skrevet

"Tur ut" hjelper ikke på søvnen min. Hvis jeg f.eks. bruker kroppen endel mer enn jeg er vant med, blir jeg mye mer våken og får ikke sove før det har gått mye lenger tid enn normalt... syns det på en måte er litt motsatt jeg. Er stillesitting jeg blir trøtt av... :P

Du hadde en skikkelig aktiv utedag på dagtid i går da skjønner jeg, ettersom du satt og chattet på dol til 6 i morrest... ;) 

Skrevet

Du hadde en skikkelig aktiv utedag på dagtid i går da skjønner jeg, ettersom du satt og chattet på dol til 6 i morrest... ;)

Hehe, nei, det hadde jeg ikke. Men gikk 6 km. Også stod jeg opp 13, og la meg 04.

Jeg prøver å komme meg i seng tidligere, dvs. rette opp rytmen. Men er urolig.

Skrevet

la meg 04.

Så du ligger i sengen med laptoppen/ smartphone, også når du legger deg 04??

I natt skrev du siste innlegg rett før 06, altså to timer etter du la deg. Du bør slå av elektronisk utstyr rundt midnatt om du vil endre rytmen, gjerne før.

Skrevet

Så du ligger i sengen med laptoppen/ smartphone, også når du legger deg 04??

I natt skrev du siste innlegg rett før 06, altså to timer etter du la deg. Du bør slå av elektronisk utstyr rundt midnatt om du vil endre rytmen, gjerne før.

Nei, siste innlegg var 03:25... jeg la meg 04, og sa ikke på telefonen etter det, fordi jeg hadde tatt Vallergan og da sluknet jeg ganske fort, jeg lå i alle fall ikke i timesvis og grublet. :P

Men ja, ser poenget ditt. :) Får prøve.

Nå har jeg nettopp gått 5,5 km. Er ikke sånn 100% lassis, da. :P

Skrevet

Men den Vallerganen er iaf helt dødfødt, holder på å sovne nå jeg.

Skrevet

Veldig glad du nevner døgnrytme, dette kan nesten ikke nevnes for ofte.

Jeg har skrevet og skrevet det på dol, men jeg tror du er en av få, som forstår betydningen, og den avgjørende helsen som ligger i jevn døgnrytme, stå opp med solen, så vil jeg legge til rutiner, daglige rutiner, det er viktig.

Jeg har vært litt det andre kaller nazi, på tidlig opp uansett. Dette ser vi fordelene av nå, vi har alle A-barn, som står opp og kanskje allerede før kl er 11 lørdag er hjemme fra skitur.  Og før 12.00 er gjøremål gjort, så vi står opp mellom kl 06.00 og 08.00 i helgene, spiser frokost og gjør det vi skal, først etter dette er det tid for avkobling og fritidsaktiviteter, feks PC eller besøk.

Vi setter også opp arbeidslister, der det er fritt og demokratisk opp til den enkelte ofte å velge arbeidsområde.

Alt må gjøres, men selvsagt kan noen ha et ønske om et spesielt arbeide.

Jeg gjør det som står igjen, det ingen vil.

Jeg hadde før det som ble betegnet humoristisk som psykopatlister, dette bare fordi jeg liker orden, så har de blitt ekstremt opptatt av orden selv, mer og mer, og ingen klarer sette seg ned om ikke alt er på sin plass,, det syns jeg er hyggelig:-)

Likevel i dag opplevde jeg uorden:-( jeg ble frustrert... jeg har problemer med å forstå at andre kan legge ting på feil plass, eller slenge noe...spesielt det siste, syns jeg er irriterende, at man legger fra seg  leker, starter med noe nytt og glemmer å rydde opp det første?? Eller genser, eller papirer osv...Dette er det en del av, og selv om dette nok skyldes barns spontanitet så syns jeg orden er viktig å minne om, og min manns rom, ser ikke ut som noe forbilde akkurat :wacko:

Skrevet

Likevel i dag opplevde jeg uorden:-( jeg ble frustrert... jeg har problemer med å forstå at andre kan legge ting på feil plass, eller slenge noe...spesielt det siste, syns jeg er irriterende, at man legger fra seg  leker, starter med noe nytt og glemmer å rydde opp det første?? Eller genser, eller papirer osv...

Dette høres ut som tvang.

Anonymous poster hash: cb7a6...c1e

Skrevet

Vel jeg pleier å gå tur hver dag jeg, og jeg spiser grønnsaker stort sett hver dag. Langt i fra perfekt, men det kunne vært langt verre og...

Jeg mente ikke at "alt" løste seg ved å sove skikkelig, men jeg merker godt selv at jeg får mye mer ut av dagen om jeg er oppe før 9. :)

:) 

Nettopp tidlig opp, er viktig!!

Jeg er glad du kjenner helsen i en god døgnrytme:-)

Jeg er selv litt mer lat enn resten av familien...men siden vi har tredemølle går jeg 10 min på den, før jeg går videre i huset/ut.

Fordelen med tredemøllen er at det står gangavstand, jeg går i opp over bakke, raskt i ca 10 min, da er jeg lei og sliten.

Jeg blir veldig sliten av den, vanligvis går man jo ikke i opp over bakke!

Skrevet

Dette høres ut som tvang.

Ok

Men det er ikke det, det er pettimeteren i meg,

som er dressert av en god mann, jeg ordner opp selv og maser ikke på andre, siden det er mitt behov.

Skrevet

Ingenting, er bare følelser i kroppen. Fordøyelsen sannsynligvis... :P

Du skrev nok etter 04 ja... ;)

Men bra at du har vært på tur i dag da! :)

Skrevet

Det var natt til lørdag... ikke "i natt"... :P

Men jeg antar dere som ikke er lassiser ikke er helt tilvendte med at datoen skifter 00:00:00, selv om det på et vis er samme dag... :P

Skrevet

Ok

Men det er ikke det, det er pettimeteren i meg,

Det tror jeg bare er et finere ord for tvang.

Skrevet

Jeg har ikke vært på tur,

men jeg har gått 10 min på tredemøllen i oppover bakke,

Om jeg er sliten eller lei... det vet jeg ikke,

familien sier jeg er lei, kjeder meg, de tror ikke jeg blir sliten, men jeg følte meg sliten.

Jeg pustet tungt da jeg kom opp, det var ikke skuespill, og min datter sa, "var det nok?" og jeg sa "jeg er utslitt", da sa hun, "nei du gidder ikke mer".

Vel selvsagt er det ikke gøy...men jeg mener selv jeg ble sliten, vel etter 5 min trodde jeg at jeg skulle overleve, dvs før det fikk jeg følelsen av sterkt ubehag, etter det, skjønte jeg at dette bare er et ubehag man må komme over.

Hvorfor er ikke tredemøller slik at man kan gå rett fremover, hvorfor må jeg gå/ løpe i opp overbakke?

Jeg liker ikke opp over bakker hele tiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...