Gå til innhold

humøskift etter hendelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

De samme folka hevder abb ikke eksisterer og at ingen døde den 22/7.

Anonymous poster hash: 97d24...676

Rare teorier. Vil de ikke inse fakta?

Skrevet

Nei, har faktisk ikke det. Ikke detalj ialfall. Og nei, vi har aldri lært om  11 septembe gjennom hele barneskolen, ungdomsskolen og vgs

Da tror jeg du har sovet i timen;

Skrevet

Da tror jeg du har sovet i timen;

Hvilken årstrinn og lærebok står det i detalj om 11 september? ingen som jeg husker

Skrevet

Hvilken årstrinn og lærebok står det i detalj om 11 september? ingen som jeg husker

Det var rart.

Skrevet

Nei, har faktisk ikke det. Ikke detalj ialfall. Og nei, vi har aldri lært om  11 septembe gjennom hele barneskolen, ungdomsskolen og vgs

Da må du ha hatt spesielle lærere. I følge min sønn lærte de om terrorangrepet i flere fag (han ramser opp både historie, samfunnslære og KRL) både på barne- og ungdomsskolen og på videregående.

Skrevet

Da må du ha hatt spesielle lærere. I følge min sønn lærte de om terrorangrepet i flere fag (han ramser opp både historie, samfunnslære og KRL) både på barne- og ungdomsskolen og på videregående.

Og hvor mye sier han det sto om 11 september i bøkene? en liten side uten mye detaljer?

Selvfølgelig har det tema kommet opp en sjelden gang men med utrolig lite detaljer. Det har ikke vært som andre tema som andre kriger osv

Skrevet

Og hvor mye sier han det sto om 11 september i bøkene? en liten side uten mye detaljer?

Selvfølgelig har det tema kommet opp en sjelden gang men med utrolig lite detaljer. Det har ikke vært som andre tema som andre kriger osv

Det er ikke bare det som står i bøkene som gir kunnskap. Min er et par år yngre enn deg men vet likevel temmelig mye om 11. september. Han har ikke lært dette av oss foreldre for å si det sånn.

Skrevet

Jeg tror ikke det nødvendigvis står så mye i bøkene om det, på barnas skole er bøkene gamle.

Men de bruker mye nettet, og i samfunnsfag kommer dette opp på ungdomsskolen, for den interesserte før,

Men så er vi mennesker forskjellig :-) Jeg ville feks aldri brydd meg om det,

derimot er jeg interessert i mer presisjonsartede angrep, feks helikopterranet i Stockholm, det interesserer meg, de unnslapp!, og ABBs ensomme planlegging og gjennomføring av massedrap på Utøya, jeg mangler detaljer da sparsomt av info er blitt lagt ut, Men jeg er interessert i planene, planlegging og gjennomføringen. Jeg systematiserer litt av dette fordi jeg syns så mange løse tråder.

Terrorcellene, som gjennomfører terrorangrep, består mer av bakenforliggende intelligens og dumme selvmordskandidater,

sånt syns jeg bare passerer, javel, tenker jeg.

At gærninger i grupper vil sprenge et fly eller flere skjer jo stadig.

Skrevet

Det er ikke bare det som står i bøkene som gir kunnskap. Min er et par år yngre enn deg men vet likevel temmelig mye om 11. september. Han har ikke lært dette av oss foreldre for å si det sånn.

Jeg tror ikke jeg har tenkt så mye over det. Har ikke prøvd finne informasjon selv

Skrevet

Jeg tror ikke det nødvendigvis står så mye i bøkene om det, på barnas skole er bøkene gamle.

Men de bruker mye nettet, og i samfunnsfag kommer dette opp på ungdomsskolen, for den interesserte før,

Men så er vi mennesker forskjellig :-) Jeg ville feks aldri brydd meg om det,

derimot er jeg interessert i mer presisjonsartede angrep, feks helikopterranet i Stockholm, det interesserer meg, de unnslapp!, og ABBs ensomme planlegging og gjennomføring av massedrap på Utøya, jeg mangler detaljer da sparsomt av info er blitt lagt ut, Men jeg er interessert i planene, planlegging og gjennomføringen. Jeg systematiserer litt av dette fordi jeg syns så mange løse tråder.

Terrorcellene, som gjennomfører terrorangrep, består mer av bakenforliggende intelligens og dumme selvmordskandidater,

sånt syns jeg bare passerer, javel, tenker jeg.

At gærninger i grupper vil sprenge et fly eller flere skjer jo stadig.

Det er sant dessverre. Slikt skjer stadigvekk :/

Skrevet

I timen altså? Kanskje lærerne bare går ut ifra at alle vet hva de snakker om? Det er jo tross alt allmennkunnskap. 

Skrevet

I timen altså? Kanskje lærerne bare går ut ifra at alle vet hva de snakker om? Det er jo tross alt allmennkunnskap. 

Det samme med 2 verdenskrig. Alle vet litt fra før så hvorfor lære så mye omdet? det blir ca samme logikken

Skrevet

Det samme med 2 verdenskrig. Alle vet litt fra før så hvorfor lære så mye omdet? det blir ca samme logikken

Man kan ikke sammenligne en flere års VERDENSkrig med en isolert hendelsen som skjedde i et land.

Skrevet

Man kan ikke sammenligne en flere års VERDENSkrig med en isolert hendelsen som skjedde i et land.

Skjønner den. Var feil. Men nesten 3000 døde 11 september

Skrevet

Skjønner den. Var feil. Men nesten 3000 døde 11 september

Stemmer det. Og ringvirkningene var enorme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...