Caylee Skrevet 17. januar 2015 Forfatter Skrevet 17. januar 2015 De samme folka hevder abb ikke eksisterer og at ingen døde den 22/7.Anonymous poster hash: 97d24...676 Rare teorier. Vil de ikke inse fakta? 0 Siter
slabbedask Skrevet 17. januar 2015 Skrevet 17. januar 2015 Nei, har faktisk ikke det. Ikke detalj ialfall. Og nei, vi har aldri lært om 11 septembe gjennom hele barneskolen, ungdomsskolen og vgs Da tror jeg du har sovet i timen; 0 Siter
Caylee Skrevet 17. januar 2015 Forfatter Skrevet 17. januar 2015 Da tror jeg du har sovet i timen; Hvilken årstrinn og lærebok står det i detalj om 11 september? ingen som jeg husker 0 Siter
slabbedask Skrevet 17. januar 2015 Skrevet 17. januar 2015 Hvilken årstrinn og lærebok står det i detalj om 11 september? ingen som jeg husker Det var rart. 0 Siter
Kayia Skrevet 17. januar 2015 Skrevet 17. januar 2015 Nei, har faktisk ikke det. Ikke detalj ialfall. Og nei, vi har aldri lært om 11 septembe gjennom hele barneskolen, ungdomsskolen og vgs Da må du ha hatt spesielle lærere. I følge min sønn lærte de om terrorangrepet i flere fag (han ramser opp både historie, samfunnslære og KRL) både på barne- og ungdomsskolen og på videregående. 0 Siter
Caylee Skrevet 17. januar 2015 Forfatter Skrevet 17. januar 2015 Da må du ha hatt spesielle lærere. I følge min sønn lærte de om terrorangrepet i flere fag (han ramser opp både historie, samfunnslære og KRL) både på barne- og ungdomsskolen og på videregående. Og hvor mye sier han det sto om 11 september i bøkene? en liten side uten mye detaljer? Selvfølgelig har det tema kommet opp en sjelden gang men med utrolig lite detaljer. Det har ikke vært som andre tema som andre kriger osv 0 Siter
Kayia Skrevet 17. januar 2015 Skrevet 17. januar 2015 Og hvor mye sier han det sto om 11 september i bøkene? en liten side uten mye detaljer? Selvfølgelig har det tema kommet opp en sjelden gang men med utrolig lite detaljer. Det har ikke vært som andre tema som andre kriger osv Det er ikke bare det som står i bøkene som gir kunnskap. Min er et par år yngre enn deg men vet likevel temmelig mye om 11. september. Han har ikke lært dette av oss foreldre for å si det sånn. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 17. januar 2015 Skrevet 17. januar 2015 Og hvor mye sier han det sto om 11 september i bøkene? en liten side uten mye detaljer? Selvfølgelig har det tema kommet opp en sjelden gang men med utrolig lite detaljer. Det har ikke vært som andre tema som andre kriger osv Jeg tror ikke det nødvendigvis står så mye i bøkene om det, på barnas skole er bøkene gamle. Men de bruker mye nettet, og i samfunnsfag kommer dette opp på ungdomsskolen, for den interesserte før, Men så er vi mennesker forskjellig :-) Jeg ville feks aldri brydd meg om det, derimot er jeg interessert i mer presisjonsartede angrep, feks helikopterranet i Stockholm, det interesserer meg, de unnslapp!, og ABBs ensomme planlegging og gjennomføring av massedrap på Utøya, jeg mangler detaljer da sparsomt av info er blitt lagt ut, Men jeg er interessert i planene, planlegging og gjennomføringen. Jeg systematiserer litt av dette fordi jeg syns så mange løse tråder. Terrorcellene, som gjennomfører terrorangrep, består mer av bakenforliggende intelligens og dumme selvmordskandidater, sånt syns jeg bare passerer, javel, tenker jeg. At gærninger i grupper vil sprenge et fly eller flere skjer jo stadig. 0 Siter
Caylee Skrevet 17. januar 2015 Forfatter Skrevet 17. januar 2015 Det er ikke bare det som står i bøkene som gir kunnskap. Min er et par år yngre enn deg men vet likevel temmelig mye om 11. september. Han har ikke lært dette av oss foreldre for å si det sånn. Jeg tror ikke jeg har tenkt så mye over det. Har ikke prøvd finne informasjon selv 0 Siter
Caylee Skrevet 17. januar 2015 Forfatter Skrevet 17. januar 2015 Jeg tror ikke det nødvendigvis står så mye i bøkene om det, på barnas skole er bøkene gamle. Men de bruker mye nettet, og i samfunnsfag kommer dette opp på ungdomsskolen, for den interesserte før, Men så er vi mennesker forskjellig :-) Jeg ville feks aldri brydd meg om det, derimot er jeg interessert i mer presisjonsartede angrep, feks helikopterranet i Stockholm, det interesserer meg, de unnslapp!, og ABBs ensomme planlegging og gjennomføring av massedrap på Utøya, jeg mangler detaljer da sparsomt av info er blitt lagt ut, Men jeg er interessert i planene, planlegging og gjennomføringen. Jeg systematiserer litt av dette fordi jeg syns så mange løse tråder. Terrorcellene, som gjennomfører terrorangrep, består mer av bakenforliggende intelligens og dumme selvmordskandidater, sånt syns jeg bare passerer, javel, tenker jeg. At gærninger i grupper vil sprenge et fly eller flere skjer jo stadig. Det er sant dessverre. Slikt skjer stadigvekk :/ 0 Siter
larimar Skrevet 17. januar 2015 Skrevet 17. januar 2015 Og hvor mye sier han det sto om 11 september i bøkene? en liten side uten mye detaljer? Selvfølgelig har det tema kommet opp en sjelden gang men med utrolig lite detaljer. Det har ikke vært som andre tema som andre kriger osv I timen altså? Kanskje lærerne bare går ut ifra at alle vet hva de snakker om? Det er jo tross alt allmennkunnskap. 0 Siter
Caylee Skrevet 17. januar 2015 Forfatter Skrevet 17. januar 2015 I timen altså? Kanskje lærerne bare går ut ifra at alle vet hva de snakker om? Det er jo tross alt allmennkunnskap. Det samme med 2 verdenskrig. Alle vet litt fra før så hvorfor lære så mye omdet? det blir ca samme logikken 0 Siter
larimar Skrevet 17. januar 2015 Skrevet 17. januar 2015 Det samme med 2 verdenskrig. Alle vet litt fra før så hvorfor lære så mye omdet? det blir ca samme logikken Man kan ikke sammenligne en flere års VERDENSkrig med en isolert hendelsen som skjedde i et land. 0 Siter
Caylee Skrevet 17. januar 2015 Forfatter Skrevet 17. januar 2015 Man kan ikke sammenligne en flere års VERDENSkrig med en isolert hendelsen som skjedde i et land. Skjønner den. Var feil. Men nesten 3000 døde 11 september 0 Siter
larimar Skrevet 17. januar 2015 Skrevet 17. januar 2015 Skjønner den. Var feil. Men nesten 3000 døde 11 september Stemmer det. Og ringvirkningene var enorme. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.