Gå til innhold

Personlighet - Big Five

Nils Håvard Dahl, psykiater

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Men som jeg prøvde å spørre om lenger opp, hvor sikker er man på at det man måler faktisk er personligheten, og hvor konstant er den?

Resultatet vil nok variere i forhold til erfaringer, og det samme gjør jo personligheten. Likevel fanger nok testen opp trekk som er mer stabile over tid, og som er gode indikatorer på hvordan man vil kunne reagere i gitte situasjoner feks stress eller press :)

Endret av Kayia
Skrevet

Men som jeg prøvde å spørre om lenger opp, hvor sikker er man på at det man måler faktisk er personligheten, og hvor konstant er den?

Om du klarer å tenke hvordan du pleier å være så blir det nok ganske nøyaktig, men dersom du er langt nede og svarer utifra det så blir det feil antar jeg.

Skrevet

Jeg også, selv om jeg akkurat har tatt en lignende i forbindelse med jobb :) Scoren var ganske lik det jeg fikk i høst :)

Det lover jo godt det da ;)

Skrevet

Extraversion 1.8     9     Extraversion reflects how much you are oriented towards things outside yourself and derive satisfaction from interacting with other people. [more] Conscientiousness 2.9     24     Conscientiousness reflects how careful and orderly an individual is. Conscientious individuals are generally hard working and reliable. When taken to an extreme, they may also be "workaholics", perfectionists, and compulsive in their behavior. People who score low on conscientiousness tend to be more laid back, less goal-oriented, and less driven by success; they also are more likely to engage in antisocial and criminal behavior. [less] Neuroticism 4.1     86     Neuroticism is the tendency to experience negative emotions. [more] Agreeableness 3.5     26     Agreeableness reflects how much you like and try please others. [more] Openness 3.1     7     Openness reflects how much you seek out new experiences. [more]

Anonymous poster hash: b9d15...304

Skrevet

Det er jo veldig lett å lyge på denne testen da. Det var noe jeg kom til å tenke på nå. Hvis man ønsker å fremstå på en annen måte, og som evt. passer en stiling man har søkt på bedre. Det vil jo uansett avlsøre seg, men det vil jo være fullt mulig å svare testen annerledes. Uten at jeg hadde gjort det selv da.

Skrevet

Det er jo veldig lett å lyge på denne testen da. Det var noe jeg kom til å tenke på nå. Hvis man ønsker å fremstå på en annen måte, og som evt. passer en stiling man har søkt på bedre. Det vil jo uansett avlsøre seg, men det vil jo være fullt mulig å svare testen annerledes. Uten at jeg hadde gjort det selv da.

Alle slike tester kan lett manipuleres.

Skrevet

Alle slike tester kan lett manipuleres.

Tror du? Det er mange slike tester som er veldig lange og de samme spørsmålene kommer opp igjen- eller lignende spørsmål. Da må man være konsekvent. Det er kanskje for å fange opp om man svarer det samme. Denne var ganske kort.

Skrevet

Tror du? Det er mange slike tester som er veldig lange og de samme spørsmålene kommer opp igjen- eller lignende spørsmål. Da må man være konsekvent. 

Man må være smart og konsekvent.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...