Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra tid til annen blir jeg livstrett. Jeg føler at jeg har fått nok av alt og at livet ikke har mer å by på. Livet blir uinteressant og bare noe jeg ser på og ikke er med i. Jeg ønsker bare å gå inn i det store, dype mørke og forsvinne.

Dette har ingenting med suicidalitet å gjøre. Ikke har det med negativitet eller pessimisme å gjøre heller.

Jeg lurer på om ikke dette er veldig naturlig og vanlig for mennesker å føle.

Skrevet

Dødsønske var sterkt ord, og ikke noe jeg kjenner meg igjen i. 

Men livstrett - eller lei av alt- det kan jeg være en gang i blant (en gang i mnd?). Det varer sjelden mer enn en dag eller mer vanlig- et par-tre timer. Det hjelper med en god natts søvn, eller en solid treningsøkt. 

Skrevet

Jeg vet ikke om det er vanlig, men jeg personlig kjenner meg igjen i slike tanker. 

Skrevet (endret)

Tror alle kan bli sliten av livet en gang iblandt, spesielt hvis en sliter psykisk. Men mørke? Jeg tror ikke det er mørkt når vi dør.

Endret av stjernestøv
Skrevet

Jeg tror de fleste kan bli lei av livet iblant. Det er nok også mange som kan tenke med lettelse på det å dø. Heldigvis har de aller fleste sterke argumenter for å leve.

Skrevet

Fra tid til annen blir jeg livstrett. Jeg føler at jeg har fått nok av alt og at livet ikke har mer å by på. Livet blir uinteressant og bare noe jeg ser på og ikke er med i. Jeg ønsker bare å gå inn i det store, dype mørke og forsvinne.

Dette har ingenting med suicidalitet å gjøre. Ikke har det med negativitet eller pessimisme å gjøre heller.

Jeg lurer på om ikke dette er veldig naturlig og vanlig for mennesker å føle.

Dette er ikke vanlig, hvis du er i noe som kan føles helt utholdelig deg. selv om du skulle være 100 år så trenger du ikke å føle det slik.  De fleste klamrer seg til livet

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...