Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har lenge vurdert om jeg skal be om sykemelding. Krype til korset.

Det eneste som hindrer meg, er frykten for å få mindre jobb etterpå. Det er bare sånn sjefen er. Jeg har bare 50% fast stilling og jobber ekstra utover det og full stilling. Og jeg kan ikke ta sjansen på mindre inntekt da vi har akkurat så vi klarer oss fra før.

Jeg må samtidig også jobbe ekstra hardt fremover, fordi mannen min vil miste inntekt etter hvert. Jeg må også ta en større del av husarbeidet.

Det er masse bekynringer nå. Nå er flere av mine nærmeste alvorlig syk, og jeg hangler selv også. Jeg kan bare ikke bli syk nå. Jeg vet ikke hvordan jeg skal løse dette.

Jeg har jobba bare to dager denne uke, likevel så klarte jeg ikke å hente meg inn etter jula og den fryktelig svanskelige tiden etter jul. Jeg bare gruer meg til å gå på jobb. Det er tungt.

Jeg prøver å holde mot og humør oppe, men det er jammen ikke lett :-(

Jeg vet ikke hvordan jeg skal løse denne situasjonen. Hadde satt pris på råd.

Endret av hww
Skrevet

Jeg tror dette kan løse seg med en god dialog med sjefen din. Hvis dialogen skulle vise seg å være mindre god, så ville jeg nevnt at dette kan være en sak for Arbeidstilsynet.

De fleste bedrifter har et sett med verdier som det forventes at ledere skal styre etter. Dette kan du også finne frem og konfrontere din sjef med.

Jeg kan selvfølgelig ikke vurdere om du skulle vært sykmeldt nå eller ikke. På en måte tror jeg at jobben kan være bra for deg slik at du får distansert deg litt fra alt det andre som skjer i livet ditt nå. På en annen side bør man jo ikke slite seg så grundig ut at det ødelegger alt man har av livskvalitet.

Jeg ville stilt meg spørsmålet om jobben bidrar til noe positivt i livet ditt nå foruten penger (som du uansett får ved s.m) og tatt vurderingen derfra. Men du kan ikke la en uprofesjonell sjef stå i veien. Det kan løses med dialog og henvisning til verdistyring.

Skrevet (endret)

Takk for råd. Jeg setter kjempestor pris på det

Problemet er bare at det er å ta hensyn til meg sjefen gjør. Hn er avhengig av meg, sier hn.

Hn vet at jeg har vært helt på bunnen og jobba meg oppover. Hn er egentlig skeptisk til å gi meg så mye jobb pga dette også, men jeg har stått på og kjempet og vært stabil for å få det til å fungere.

Det fungerer utad. Men jeg strever innad. Ingen på jobb vet at jeg faktisk kjemper.

Får hn nyss i at jeg ikke fungerer med så mye jobb, mister jeg vakter. Og dette forstår hn om jeg blir sykemeldt.

Jeg kjenner sjefen min veldig godt.

Endret av hww
Skrevet

Hva har du kommet fram til?

Skjønner at du virkelig er skviset nå, med mange å ta hensyn til. Men jeg har tro på at du kommer deg gjennom dette også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...