Gå til innhold

Gjentatte depresjoner, medisin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i femten år hatt depresjoner i snitt en gang i året eller annet hvert år, spesielt om vinteren. Varer kanskje i snitt tre måneder. Behandlet med Cipramil en gang med effekt, deretter forsøkt Cipralex flere år senere. Cipralex hjalp mot tvangsmessig grubling og besettende selvmordstanker og bilder i hodet, men hjalp ikke på energi og motivasjon, heller motsatt, og jeg avsluttet pga. sterk trøtthet og slapphet som kom av medisinen i tillegg til det som kom av depresjonen.

Litium og Lamicatl har vært foreslått, noe jeg ikke ønsker å ta av ulike grunner.

Lurer på hva slags antidepressiva det kan være naturlig å forsøke nå? En annen SSRI, feks Zoloft, eller noe annet, som Effexor?

Anonymous poster hash: 959e5...837
Skrevet

Jeg har i femten år hatt depresjoner i snitt en gang i året eller annet hvert år, spesielt om vinteren. Varer kanskje i snitt tre måneder. Behandlet med Cipramil en gang med effekt, deretter forsøkt Cipralex flere år senere. Cipralex hjalp mot tvangsmessig grubling og besettende selvmordstanker og bilder i hodet, men hjalp ikke på energi og motivasjon, heller motsatt, og jeg avsluttet pga. sterk trøtthet og slapphet som kom av medisinen i tillegg til det som kom av depresjonen.

Litium og Lamicatl har vært foreslått, noe jeg ikke ønsker å ta av ulike grunner.

Lurer på hva slags antidepressiva det kan være naturlig å forsøke nå? En annen SSRI, feks Zoloft, eller noe annet, som Effexor?

Anonymous poster hash: 959e5...837

For energi og motivasjon ville jeg forsøkt Wellbutrin.

Anonymous poster hash: 1f88b...4e4

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Med din sykehistorie anbefales det varig og svært lang (livslang?) behandling.

En kombinasjon av Zoloft og Wellbutrin bør forsøkes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...