Gå til innhold

Mye fælt i verden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skjer det så mye faenskap i muslimske land? 

Anonymous poster hash: c1132...fbd

Det er det nok mange og sammensatte forklaringer på og jeg er ikke den rette til å svare deg, men jeg må si jeg synes denne fredens religion virker som den minst fredelige av alle for tiden.

Skrevet

Du gjorde det du ja, reiste faktisk og hjalp til. Det er jammen godt gjort og tøft gjort, det hadde ikke jeg klart selv om jeg en stund ville reise å hjelpe gatebarn. Må føles bra å få være med å gjøre noe med det.

Ja det var ok da jeg var der.

Savnet på mange måter det livet etter at jeg giftet meg, hadde nok egnet meg bedre til så jordnært arbeide.

Men liker også velstanden og det gode liv her hjemme:-)

Men jeg MÅ skjerme meg litt, for at barn lider, sulter, utsettes for vold er noe jeg takler veldig dårlig.

Ser at barna mine er litt sånn også, men jeg hjelper dem mer med å håndtere følelsene, kanaliserer de mer riktig, slik at de blir ferdig med utdanning før de evt reiser ut.

Skrevet

Ja det var ok da jeg var der.

Savnet på mange måter det livet etter at jeg giftet meg, hadde nok egnet meg bedre til så jordnært arbeide.

Men liker også velstanden og det gode liv her hjemme:-)

Men jeg MÅ skjerme meg litt, for at barn lider, sulter, utsettes for vold er noe jeg takler veldig dårlig.

Ser at barna mine er litt sånn også, men jeg hjelper dem mer med å håndtere følelsene, kanaliserer de mer riktig, slik at de blir ferdig med utdanning før de evt reiser ut.

Jeg takler det også dårlig å se at folk og barn lider, føler avmakt men du gjorde jo noe med det da.

Skrevet

Vet ikke om jeg skal føle meg slem nå jeg, men jeg syns mer synd på dyr som lider enn mennesker.

Skrevet

Vet ikke om jeg skal føle meg slem nå jeg, men jeg syns mer synd på dyr som lider enn mennesker.

Det er fælt med dyr som lider også, men synes like mye synd på barn som lider. Uskyldige midt oppi alt.

Skrevet

Jeg vet ikke hva du er, men det er ikke vanlig å tenke sånn. 

Skrevet

Det er fælt med dyr som lider også, men synes like mye synd på barn som lider. Uskyldige midt oppi alt.

Ja, syns også synd på barn som lider. Men samtidig så lurer jeg på hvorfor folk setter barn i en slik verden. Men det er jo uansett ikke barna sin skyld.

Skrevet

Ja, syns også synd på barn som lider. Men samtidig så lurer jeg på hvorfor folk setter barn i en slik verden. 

Det har jeg lurt på lenge. Vil man sine barn så vondt?

Skrevet

Man fokuserer på det gode i livet og verden, man er villig til å gjøre alt man kan for å gi barna et godt liv, og så tror man vel innerst inne at verden ikke kommer til å gå av skaftet. Jeg tenker i alle fall sånn, og så tenker jeg på mitt eget liv. Selv om livet ikke alltid har vært en dans på roser er jeg jammen glad for at jeg er her likevel. 

Skrevet

Selv om livet ikke alltid har vært en dans på roser er jeg jammen glad for at jeg er her likevel. 

Hva om livet er, og alltid har vært, en dans på torner?

Skrevet

Man fokuserer på det gode i livet og verden, man er villig til å gjøre alt man kan for å gi barna et godt liv, og så tror man vel innerst inne at verden ikke kommer til å gå av skaftet. Jeg tenker i alle fall sånn, og så tenker jeg på mitt eget liv. Selv om livet ikke alltid har vært en dans på roser er jeg jammen glad for at jeg er her likevel. 

Jeg tenker at om jeg ikke hadde vært her så hadde jeg jo ikke brydd meg noe om det, jeg hadde ikke tenkt "skulle ønske jeg var født". Når man føder 10 barn og ikke har mat til å fø seg selv engang, hvordan kan de da tro at barna skal få et godt liv? Men jeg er vel ikke den rette til å uttale meg, er egentlig ikke så veldig glad i barn. Men om jeg hadde vært det så hadde jeg følt det som en egoistisk handling å få barn, selv i Norge hvor de fleste tross alt har det ganske greit.

Skrevet

Jeg forstår ikke at de vil det. Anser det egentlig som en litt egoistisk handling å få barn, men det burde jeg sikkert ikke si. Har fått kjeft før fordi jeg mener det. For det er visst slik at det er egoistisk å ikke få barn. Jeg klarer ikke se det jeg.

Skrevet

Hva om livet er, og alltid har vært, en dans på torner?

Da tror jeg kanskje det er like greit å ikke få barn. Da har man kanskje nok med seg selv.

Skrevet

Jeg forstår ikke at de vil det. Anser det egentlig som en litt egoistisk handling å få barn, men det burde jeg sikkert ikke si. Har fått kjeft før fordi jeg mener det. For det er visst slik at det er egoistisk å ikke få barn. Jeg klarer ikke se det jeg.

Er ikke det meste man gjør egoistisk på et eller annet plan? Det er sikkert egoistisk å få barn for oss som har et valg, men det er noe som ligger dypt i oss. Å få barn er en enorm glede men også et enormt ansvar, og man må ofte legge egne ønsker og behov til side. Jeg tror mange blir mindre egoistisk av å få barn, men jeg ser også at det er mange som burde latt være å få noen. 

Skrevet

Er ikke det meste man gjør egoistisk på et eller annet plan? Det er sikkert egoistisk å få barn for oss som har et valg, men det er noe som ligger dypt i oss. Å få barn er en enorm glede men også et enormt ansvar, og man må ofte legge egne ønsker og behov til side. Jeg tror mange blir mindre egoistisk av å få barn, men jeg ser også at det er mange som burde latt være å få noen. 

Jo, du har vel rett i det.

Skrevet (endret)

Dette er noe mange burde tenkt mer på, men det å få barn kan være et ønske som overskygger bekymringer som måtte følge med det å få barn . Det er verden som er noe galt med, ikke de som føder barn, selv om en kan stille spørsmålet om det er riktig å sette barn til verden, særlig der det er mye krig og uro

Endret av FGT

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...