Gå til innhold

Nettopp begynt hos behandler, trenger litt råd :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann :) Er en jente som nettopp har begynt hos psykolog pga jeg har det ganske vanskelig. Har fått diagnosen "Personlighetsforstyrrelse - avhengig". Men jeg er veldig mye lei meg, sliten osv (deprimert) og jeg får av og til veldig trang til selvskading. Dette jobber vi med. Men problemet er at jeg er så sjenert, så jeg tør ikke fortelle psykologen alt. Jeg sliter veldig med selvmordstanker, og jeg er bare lei av alt, men jeg får det ikke ut. Prøver å hinte til at "jeg ikke orker" mer og sånn, men jeg tror ikke det hjelper.. Jeg vet ikke, det er jo greit å gå der og sånn, men jeg sitter fremdeles med de vonde tankene etter jeg har vært der.. 

Skrevet

Heisann :) Er en jente som nettopp har begynt hos psykolog pga jeg har det ganske vanskelig. Har fått diagnosen "Personlighetsforstyrrelse - avhengig". Men jeg er veldig mye lei meg, sliten osv (deprimert) og jeg får av og til veldig trang til selvskading. Dette jobber vi med. Men problemet er at jeg er så sjenert, så jeg tør ikke fortelle psykologen alt. Jeg sliter veldig med selvmordstanker, og jeg er bare lei av alt, men jeg får det ikke ut. Prøver å hinte til at "jeg ikke orker" mer og sånn, men jeg tror ikke det hjelper.. Jeg vet ikke, det er jo greit å gå der og sånn, men jeg sitter fremdeles med de vonde tankene etter jeg har vært der.. 

Hva med å skrive til psykologen? Det er vel lettere enn å snakke?

Skrevet

Hva med å skrive til psykologen? Det er vel lettere enn å snakke?

Ja, vi har snakket litt om det. Men hun kommer jo til å spørre om tingene jeg har skrevet også, hvertfall når det er snakk om selvmordstankene.. Føler det er så teit på en måte..

Skrevet

Ja, vi har snakket litt om det. Men hun kommer jo til å spørre om tingene jeg har skrevet også, hvertfall når det er snakk om selvmordstankene.. Føler det er så teit på en måte..

Synes ikke det er teit i det hele tatt, skriv det ned du.

Skrevet

Synes ikke det er teit i det hele tatt, skriv det ned du.

Men skal jeg bare skrive jeg ikke vil leve lenger og så ta det derfra? Hun snakket forrige gang om hun kunne snakke med en lege angående medisiner. 

Skrevet

Men skal jeg bare skrive jeg ikke vil leve lenger og så ta det derfra? Hun snakket forrige gang om hun kunne snakke med en lege angående medisiner. 

Ja du må skrive det som det er hvis du skal få rett hjelp.

Skrevet

Ja du må skrive det som det er hvis du skal få rett hjelp.

Fikk snakket litt med henne idag.. Om disse tankene, men hun sa bare at tanker og følelser ikke er farlige, og at fordi man tenker noe så er det ikke nødvendigvis sånn at det blir en handling ut ifra det..

Skrevet

Fikk snakket litt med henne idag.. Om disse tankene, men hun sa bare at tanker og følelser ikke er farlige, og at fordi man tenker noe så er det ikke nødvendigvis sånn at det blir en handling ut ifra det..

Hun har jo rett i det, en kan tenke så mye uten at det blir handling ut av det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...