Gå til innhold

Avhengig av terapi og psykiatrien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det OK å være avhengig? jeg tror jeg kommer til å være det livet ut. Jeg bare MÅ ha noen å snakke med. Men frykter de en dag sier at jeg ikke får mer hjelp. Jeg trenger den oppmerksomheten. Føler meg dødens ensom ellers. Frykter å føle meg ensom, det er den verste følelsen jeg sliter med.

Skrevet

Jeg er en person som har passert middagshøyden og har hatt angst og depresjoner hele mitt liv.

Det finnes ikke medisiner som har hjulpet meg tidligere. Jeg har forsøkt alle antidepressiva uten resultat.I dag tar jeg Wellbutrin (over grensen tar 600mg),lamictal(850 mg), sobril(25 mg 3 ganger daglig), Rivotril(2 mg). Den siste satt langt inne hos fastlegen, men han hadde ikke noe valg som han sa. Jeg spurte om jeg skulle gå på Sobril ved siden av Rivotril. Han svarte at jeg skulle fortsette med samme doseringer som før. Jeg går dessuten på Vallergan(3 tabletter) en time før jeg har tenkt å legge meg.

Jeg er belemret med diagnoser som: Bipolar type 2, alvorlig depresjon(kan ligge og  telle kvisthull i ukevis Angsten skyver depresjonen til side. Agorafobi, posttraumatisk stressyndrom, alkoholiker. Har vært tørrlagt i mer enn 10 år. Men alkoholen var denne eneste "medisinen" som hjalp meg. Jeg slapp de negative konsekvensene da jeg drakk hele døgnet. Har vært innlagt kortvarig noen ganger og har hatt samtaler med psykiater i siden jeg gikk på stanens forvernsenter som 15 åring; uten resultat.

Jeg vet selvfølgelig at Sobril men spesielt Rivotril er/kan være  av hengighetsskapene. Etter at jeg begynte med Rivotril har jeg fått det mye bedre.

Jeg ser at dette var forlangt men mitt spørsmål er knyttet til Rivotril. Den hjalp meg i ganske stor grad ut av det helvete jeg levde i. Hvorfor er legene så tilbakeholdene med denne medisinen? Den hjelper jo mange av deres pasienter. Hvorfor er medisinen til dersom den ikke skal brukes? 

Jeg skjønner ikke dette.

Noen som gidder å lese dette alt for lange innlegget?

Anonymous poster hash: 8ce85...0b2
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du kan nok få snakke med helsepersonell regelmessig, men om dette trenger skje i spesialisthelsetjenesten/psykiatrien kan diskuteres. Hos oss ville du nok blitt henvist til kommunale psykiatritjenester.

Jeg kan ikke ha noen mening om nettopp du skal kunne bruke Rivotril eller ikke.

Skrevet

Jeg er en person som har passert middagshøyden og har hatt angst og depresjoner hele mitt liv.

Det finnes ikke medisiner som har hjulpet meg tidligere. Jeg har forsøkt alle antidepressiva uten resultat.I dag tar jeg Wellbutrin (over grensen tar 600mg),lamictal(850 mg), sobril(25 mg 3 ganger daglig), Rivotril(2 mg). Den siste satt langt inne hos fastlegen, men han hadde ikke noe valg som han sa. Jeg spurte om jeg skulle gå på Sobril ved siden av Rivotril. Han svarte at jeg skulle fortsette med samme doseringer som før. Jeg går dessuten på Vallergan(3 tabletter) en time før jeg har tenkt å legge meg.

Jeg er belemret med diagnoser som: Bipolar type 2, alvorlig depresjon(kan ligge og  telle kvisthull i ukevis Angsten skyver depresjonen til side. Agorafobi, posttraumatisk stressyndrom, alkoholiker. Har vært tørrlagt i mer enn 10 år. Men alkoholen var denne eneste "medisinen" som hjalp meg. Jeg slapp de negative konsekvensene da jeg drakk hele døgnet. Har vært innlagt kortvarig noen ganger og har hatt samtaler med psykiater i siden jeg gikk på stanens forvernsenter som 15 åring; uten resultat.

Jeg vet selvfølgelig at Sobril men spesielt Rivotril er/kan være  av hengighetsskapene. Etter at jeg begynte med Rivotril har jeg fått det mye bedre.

Jeg ser at dette var forlangt men mitt spørsmål er knyttet til Rivotril. Den hjalp meg i ganske stor grad ut av det helvete jeg levde i. Hvorfor er legene så tilbakeholdene med denne medisinen? Den hjelper jo mange av deres pasienter. Hvorfor er medisinen til dersom den ikke skal brukes? 

Jeg skjønner ikke dette.

Noen som gidder å lese dette alt for lange innlegget?

Anonymous poster hash: 8ce85...0b2

Leger er generelt negative til "beroligende" som Sobil og Rivotril. Siden det er en viss mulighet for å bli avhengig er det bedre at folk får livet ødelagt av angst. Pussig nok skriver de ut SSRI-medisner over en lav sko, selv om det veldig ofte fører til at man blir kjemisk lobotomert. Forstå det den som kan.         :ph34r:                                                                 

Anonymous poster hash: 34155...d4a

Skrevet

Leger er generelt negative til "beroligende" som Sobil og Rivotril. Siden det er en viss mulighet for å bli avhengig er det bedre at folk får livet ødelagt av angst. Pussig nok skriver de ut SSRI-medisner over en lav sko, selv om det veldig ofte fører til at man blir kjemisk lobotomert. Forstå det den som kan. :ph34r:

Anonymous poster hash: 34155...d4a

Kjemisk lobotomert Åsen da? Jeg ble mere våken i hodet av SSRI

Håper på å få prøvd det igjen eller wellbutrin !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...