Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte lydboken mindfullness meditasjon av Ivar Vehler. Jeg følte ikke det hadde effekt. Ble bare urolig og irritabel av å høre på. Gjorde det han ba meg om. Jeg har ikke prøvd regelmessig over tid.

Jeg vet ikke hvilke øvelser Vehler fokuserer på. Instruerte han f.eks. i kroppsskanning (oppmerksomhetstrening på kroppen)? Og hvor lenge varte hver øvelse? 

Skrevet

Jeg vet ikke hvilke øvelser Vehler fokuserer på. Instruerte han f.eks. i kroppsskanning (oppmerksomhetstrening på kroppen)? Og hvor lenge varte hver øvelse?

Det er en stund siden jeg prøvde den. Men jeg tror det var kroppsskanning, tanker og pusten. Jeg husker ikke hvor lenge hver øvelse varte, men alt for lenge for meg. Jeg kan laste boken ned på telefonen igjen og forsøke igjen.

Skrevet

Det er en stund siden jeg prøvde den. Men jeg tror det var kroppsskanning, tanker og pusten. Jeg husker ikke hvor lenge hver øvelse varte, men alt for lenge for meg. Jeg kan laste boken ned på telefonen igjen og forsøke igjen.

Jeg tenker at f.eks. kroppsskanning helst ikke skal vare mer enn maks et kvarter for deg som har såpass mye uro, muligens også enda kortere i begynnelsen. Hvis jeg var deg, ville jeg forsøkt å trene på disse øvelsene daglig i 8 uker og så vurdere om du har noe utbytte.

Skrevet

Jeg tenker at f.eks. kroppsskanning helst ikke skal vare mer enn maks et kvarter for deg som har såpass mye uro, muligens også enda kortere i begynnelsen. Hvis jeg var deg, ville jeg forsøkt å trene på disse øvelsene daglig i 8 uker og så vurdere om du har noe utbytte.

Skal prøve.

Skrevet

Men hvordan får jeg lydboken fra pc en til iphonen? Nå har jeg ihvertfall fått noe å gruble på.

Skrevet

Men hvordan får jeg lydboken fra pc en til iphonen? Nå har jeg ihvertfall fått noe å gruble på.

Legg den i itunes. Avh av filformat, bruk file converter om det ikke går

Skrevet

Legg den i itunes. Avh av filformat, bruk file converter om det ikke går

Jeg har kjøpt den på itunes, så den ligger der. Fant et valg at jeg kunne legge den på iphonen, men den stoppet opp før den var ferdig. Lurer på hvor den eventuelt ville lagt seg på iphonen. Jeg må kanskje laste ned en app til det.

Skrevet

Jeg har kjøpt den på itunes, så den ligger der. Fant et valg at jeg kunne legge den på iphonen, men den stoppet opp før den var ferdig. Lurer på hvor den eventuelt ville lagt seg på iphonen. Jeg må kanskje laste ned en app til det.

Den ligger i itunesappen på mobilen. Rart at den stoppet før den var ferdig, sjekk mobilen og se om du har fått med deg hele

Skrevet

Den ligger i itunesappen på mobilen. Rart at den stoppet før den var ferdig, sjekk mobilen og se om du har fått med deg hele

Når jeg går på lydbøker får jeg bare opp det itunes selger. Går jeg på kjøpt får jeg bare opp filmer og musikk. Jeg får bare lete videre.

Skrevet

Vanlige bøker jeg kjøper på itunes legger seg i ibooksappen. Men jeg finner ikke lydbøker der.

Skrevet

Når jeg går på lydbøker får jeg bare opp det itunes selger. Går jeg på kjøpt får jeg bare opp filmer og musikk. Jeg får bare lete videre.

Er du på mobil eller pc nå? På pc ligger den på "mine lydbøker".

Skrevet

Er du på mobil eller pc nå? På pc ligger den på "mine lydbøker".

Jeg har den på pc en. Det er på iphonen jeg ikke finner den.

Skrevet

Vanlige bøker jeg kjøper på itunes legger seg i ibooksappen. Men jeg finner ikke lydbøker der.

Der ligger kun de "lesbare" du må gå på musikkappen og videre inn på lydbøker

Skrevet

Har funnet den. Begynte selv å tenke på at den kunne legge seg på musikkappen.

Skrevet

Har funnet den. Begynte selv å tenke på at den kunne legge seg på musikkappen.

flott :-)

Skrevet

Der ligger kun de "lesbare" du må gå på musikkappen og videre inn på lydbøker

Høres komplisert ut. Glad jeg ikke hàr apple.

Anonymous poster hash: 38b40...baa

Skrevet

Det er det som er å "jobbe med seg selv" :) etter hvert avtar symptomene i styrke og dybde - men det tar som sagt tid. En må gjenta og gjenta og bruke de verktøy en har når en er midt oppi det (øve).

Og det er en av grunnene til at du skulle hatt profesjonell hjelp til det; da har du en "trener" som støtter og veileder deg underveiS. Dette er et samarbeid mellom "trener" og "deltaker".

Du kan sikkert (?) også gjøre dette på egen hånd uten behandler, i så måte vil jeg anbefale deg å bruke de råd/verktøy du gjentatte ganger har fått på dol av bl.a frosken og xbellax.

Bare noen tanker..

Sier du at det er å komme igjennom det som er å jobbe med seg selv? Det må i så fall være å komme igjennom det på en konstruktiv måte. Likevel gjør det det ikke bedre. Jeg klarer fremdeles ikke å akseptere det. Jeg vet ikke om jeg helt ser hensikten med det. For meg blir det jo akkurat likt. Jeg kommer igjennom det uansett pga at jeg ikke har så mange andre valg.

Skrevet

Å jobbe med seg selv å ha fremgang er ikke det også mer å våge å være i de vanskelige følelsene. Våge å kjenne på de uten å ville flykte. Akseptere de til det går over. Ikke hele tiden å være i kamp mot seg selv.

Skrevet

Sier du at det er å komme igjennom det som er å jobbe med seg selv? Det må i så fall være å komme igjennom det på en konstruktiv måte. Likevel gjør det det ikke bedre. Jeg klarer fremdeles ikke å akseptere det. Jeg vet ikke om jeg helt ser hensikten med det. For meg blir det jo akkurat likt. Jeg kommer igjennom det uansett pga at jeg ikke har så mange andre valg.

Det er måten å mestre det på jeg snakker om. Det er mulig å lære seg andre måter å mestre det på enn f.eks selvskading, samt på den måten gradvis få det bedre når uroen inntreffer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...