Gå til innhold

Jeg er dum, mindre intelligent :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri skjønt noen verdens ting i naturfagen og matematikken.

Skjønner jeg godt. De fagene er harde.

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Caylee

15

• Madelenemie

13

• AnonymBruker

10

• laban

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Håper du har rett. Jeg har blitt livredd for å stryke. Jeg vil så gjerne komme til sommeren og vite at jeg har klart alt sammen.

Du er mer enn nok inteligent for å stå nivået på vgs matte!

selvsagt må du stå på , jobbe, men klarer du det ikke skyldes det neppe inteligens,

Norske lærere er grvt regnet og oppsummert elendige i realfag! 

Det er deres feil og IKKE elevene!

I Asia er nesten alle på 6 nivå regnet ut i fra norsk mattestandard, dette skyldes ikke asiatiske gener, men norske læreres elendige kompetanse.

Om du ikke bor langt unna kan jeg hjelpe deg med matte, alt fra p til s til R matte!

Min fosterdatter flyttet inn til oss med 2 i matte på ungdomsskolen, etter vgs gikk hun ut med 6 i R2.

Så smart nok manglet det ikke akkurat på!

Skrevet

Det tror jeg ikke.  Antakelig var det flere som skjønte svært lite, de bare taklet det annerledes.

Hvilket tema holder dere på med? 

Lån og slikt. Det høres ikke vanskelig ut men er faktisk vanskeligere enn ligninger

Skrevet

selvsagt må du stå på , jobbe, men klarer du det ikke skyldes det neppe inteligens,

I Asia er nesten alle på 6 nivå regnet ut i fra norsk mattestandard, dette skyldes ikke asiatiske gener, men norske læreres elendige kompetanse.

Om du ikke bor langt unna kan jeg hjelpe deg med matte, alt fra p til s til R matte!

Min fosterdatter flyttet inn til oss med 2 i matte på ungdomsskolen, etter vgs gikk hun ut med 6 i R2.

Jeg bor i oslo, men underviser de som måtte ønske det gratis i opp til x og R 2 matte.

Skrevet

Oy.. hva var grunnen til at hun klarte få så mye bedre i matte?

Det er en ting jeg ikke forstår. På vg1 fikk jeg 6 i naturfag. På ungdomsskolen fikk jegv bare 3. Var bare to år av hele min skolegang jeg fikk gode karakterer. Nå får jeg bare 3 igjen, og kanskje til sommeren enda dårligere. Kanskje jeg har blitt dummere med tiden?

Skrevet (endret)

Oy.. hva var grunnen til at hun klarte få så mye bedre i matte?

Det er en ting jeg ikke forstår. På vg1 fikk jeg 6 i naturfag. På ungdomsskolen fikk jegv bare 3. Var bare to år av hele min skolegang jeg fikk gode karakterer. Nå får jeg bare 3 igjen, og kanskje til sommeren enda dårligere. Kanskje jeg har blitt dummere med tiden?

nei du er ikke blitt dummere!

Jeg skjønte da jeg traff min datter at hun hadde en feil oppfatning som følge av en normalt dårlig mattelærere!

Samt en som ikke hadde tro på henne fordi hun ikke akkurat så langt hadde vist noe talent.

Hun var ikke sikker lenge, men jeg oppmuntret henne, hun ble inni mellom, irritert, fint, for til slutt ble hun sta!

men nå er hun enig, hun hadde mer enn nok gode evner til å få 6 i R2,

men morsomt at hun som trodde hun ikke fikset matte, ble en reser:-)

Som laban er inne på, jeg er nok ikke en god pedagog som forstår meg ihjel, jeg krever, så man får vondt i hjernebarken, men det er hun glad for i dag, vel utdannet ingeniør som hun er!

Hennes mattelærer er som jeg har vent meg til nå, ikke kvalifisert for undervisning på norsk ungdomsskole engang.

Endret av Madelenemie
Skrevet

Etter å ha lese en god del av dine innlegg her, vil jeg påstå at du tar feil - du er ikke dum.

Man trenger egentlig bare å huske reglene og følge dem. Så lenge man bare følger reglene slavisk, går alt greit. Noe dybdeforståelse trengs ikke på videregående skole-nivå.

Anonymous poster hash: 357e5...c94

Jeg prøver det. Noen ganger funker det som for eksempel på lugninger og algebra. Men på dette tema er det nesten umulig.. Bra du ikke syns jeg er dum.

Men jeg syns det er veldig rart jeg er så mye dårligere nå som på ungdomsskolen

Skrevet

Tror det handler om din redsel for å ikke mestre; hvor viktig det er for deg. Samt at du kanskje er litt ustabil følelsesmessig (som du har skrevet om her tidligere), slik at selvbildet ditt fort kan bli veldig dårlig av "filleting" - og når du er "dum" kan du vel like gjerne gi opp?

Du må prøve å ha litt mer tolmodighet med stoffet, så klarer du det nok bra.

(Men hvis du skal ta høyere utdannelse så bør du kanskje velge noe som ikke involverer noe særlig matematikk.)

Jeg har ikke tolmdoghet lenger.. Sikkert der problemet ligger..

Godt råd. Nei, jeg skal nok ikke utdanne meg noe innenfor matetikk. Går nok for mer sosiologi retning

Skrevet

Til meg :)

Anonymous poster hash: da6e3...558

åja hehe. Beklager misforståelsen

Skrevet

Syns du er flink jeg, meg selv derimot var dum med stor D på skolen. Skjønte ingenting jo, matte var gresk for meg og det er det i dag og. Kan ikke engang gangetabellen. Likte meg sletts ikke på skolen.

Mattetabellen kan ikke jeg heller. Jeg regner på hendene (forsatt)

Nei, det var du ikke. Du er en veldig smart person :)

Men tror skolefag kan få folk til å tro ting

Skrevet

nei du er ikke blitt dummere!

Jeg skjønte da jeg traff min datter at hun hadde en feil oppfatning som følge av en normalt dårlig mattelærere!

Samt en som ikke hadde tro på henne fordi hun ikke akkurat så langt hadde vist noe talent.

Hun var ikke sikker lenge, men jeg oppmuntret henne, hun ble inni mellom, irritert, fint, for til slutt ble hun sta!

men nå er hun enig, hun hadde mer enn nok gode evner til å få 6 i R2,

men morsomt at hun som trodde hun ikke fikset matte, ble en reser:-)

Som laban er inne på, jeg er nok ikke en god pedagog som forstår meg ihjel, jeg krever, så man får vondt i hjernebarken, men det er hun glad for i dag, vel utdannet ingeniør som hun er!

Hennes mattelærer er som jeg har vent meg til nå, ikke kvalifisert for undervisning på norsk ungdomsskole engang.

Takk for støtten!

Skjønner. Det kan bli en ond sirkel. God lærer har mye å si. Det er bra hun fant ut hun var flink:)

Skrevet

Jeg skal ikke gi opp. Er bare så redd for å mislykkes.

Å mislykkes er noe du godt kan, om ikke "lære deg å bli vant til", så i hvertfall lære deg å tåle at i blant går ting rett vest, men du overlever fordi om.

Skrevet

Jeg tror ikke all elendighet skyldes lærerene.

Anonymous poster hash: 8667c...500

Skrevet

Det eneste som gjør at du er litt dum er at du ikke rekker opp hånda og spør når det er noe du ikke forstår. Du er garantert ikke den eneste som ikke forstår, dessuten viser det at du er aktiv i timen dersom du spør om ting. Jeg spurte så mye at læreren måtte gå og snakke med læreren på trinnet over for å finne svar på det jeg spurte om. Om du vipper mellom 2 karakterer vil du gå opp dersom du har vist interesse i timen og gå ned dersom du ikke har vist interesse. Hvorfor er folk så redde for å spørre når det er noe man ikke forstår. Lærerens ansvar er undervise, ditt ansvar er å lære. Du tar ikke ansvar ved å gå hjem fra skolen fordi det er noe du ikke forstår. Hadde du heller brukt den tiden på å spørre og grave så hadde du kanskje kunnet det nå.

Skrevet

Takk for støtten!

Skjønner. Det kan bli en ond sirkel. God lærer har mye å si. Det er bra hun fant ut hun var flink:)

det var jeg som fant at hun var flink:-)

normalt begavet, og da er bare litt innsats det som skal til:-)

Skrevet

Jeg tror ikke all elendighet skyldes lærerene.Anonymous poster hash: 8667c...500

ok

det er noe vi erfarer, men vi betaler for faglærere,

likevel har skolen sneket seg unna med allmenlærere, det er ikke det vi betaler for!

Skrevet

Mattetabellen kan ikke jeg heller. Jeg regner på hendene (forsatt)

Nei, det var du ikke. Du er en veldig smart person :)

Men tror skolefag kan få folk til å tro ting

Ja feiler man på skolen blir man sett på som dum der iallefall. Men takk for det :-)

Skrevet

Verden trenger ikke bare mennesker som er flinke i matte og fysikk. Kanskje er det ikke meningen at alle skal være flinke i det? Man trenge også mennesker som kan gi omsorg til andre mennesker og har et hjerte for det. Det er heller ikke slik at mennesker som har en høy IQ som er kloke. De kloke menneskene er like viktige som smarte. :-)

Skrevet

Verden trenger ikke bare mennesker som er flinke i matte og fysikk. Kanskje er det ikke meningen at alle skal være flinke i det? Man trenge også mennesker som kan gi omsorg til andre mennesker og har et hjerte for det. Det er heller ikke slik at mennesker som har en høy IQ som er kloke. De kloke menneskene er like viktige som smarte. :-)

Tenk på oss som var dumme i gym.

Skrevet

ok

det er noe vi erfarer, men vi betaler for faglærere,

likevel har skolen sneket seg unna med allmenlærere, det er ikke det vi betaler for!

En faglærer behøver ikke være flink til å lære bort selv om hun har papirene i orden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...