Gå til innhold

må bytte behandler - NHD hva er dette for noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er han som har startet tråden om å reise til Syria. Min behandler mener jeg ikke er psykotisk, men samtidig babler han om at jeg har paranoide vrangforestillinger. Han sier psykose betyr å miste seg selv, han er psykiatrisk sykepleier. 

hva skal jeg gjøre? jeg har forklart mine tanker til deg, og hva vurderer du?

Skrevet

Må bare nevne noe, håper NHD svarer deg.

Det er klin umulig å over nettet klare med sikkerhet å skille alvorlig tvangslidelse fra psykose. Det avgjørende er til syvende og sist med hvilken overbevisning du holder tankene. Legen må stille deg mange spørsmål for å utrede dette.

For eksempel: En mann hadde stadige tanker om at han hadde barberblader på fingrene sine. Derfor turte han aldri å berøre familien sin, uten å omhyggelig sjekke fingrene sine først. Men med en gang han hadde sjekket, kom tankene tilbake om at han hadde barberblader på fingrene. Derfor måtte han sjekke igjen og igjen. Dette var tvangslidelse, ikke psykose.

Jeg håper du får skikkelig utredning og behandling av lege, ikke bare sykepleier.

Skrevet

Må bare nevne noe, håper NHD svarer deg.

Det er klin umulig å over nettet klare med sikkerhet å skille alvorlig tvangslidelse fra psykose. Det avgjørende er til syvende og sist med hvilken overbevisning du holder tankene. Legen må stille deg mange spørsmål for å utrede dette.

For eksempel: En mann hadde stadige tanker om at han hadde barberblader på fingrene sine. Derfor turte han aldri å berøre familien sin, uten å omhyggelig sjekke fingrene sine først. Men med en gang han hadde sjekket, kom tankene tilbake om at han hadde barberblader på fingrene. Derfor måtte han sjekke igjen og igjen. Dette var tvangslidelse, ikke psykose.

Jeg håper du får skikkelig utredning og behandling av lege, ikke bare sykepleier.

Behandler nevnte også paranoia og vrangforestillinger, men sier psykiatern her sin svar var merkelig om at jeg var psykotisk. Jeg stoler mer på NHD enn en psykiatrisk sykepleier..

Anonymous poster hash: 8e541...19e

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...