Gå til innhold

Kan flere års fast bruk av sobril gi uro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det gjaldt xanor så ble jeg skremt her på dol.

Da synes jeg ikke du skal diskutere medisiner på DOL. Dette bør du kun ta med din lege som du har fått utallige råd om fra før. Det skal ikke være brukere på DOL sin opplevelse/mening hvorvidt DU skal gå på et medikament eller ikke.

Skrevet

Da synes jeg ikke du skal diskutere medisiner på DOL. Dette bør du kun ta med din lege som du har fått utallige råd om fra før. Det skal ikke være brukere på DOL sin opplevelse/mening hvorvidt DU skal gå på et medikament eller ikke.

På levanger hadde de ikke lov å skrive det ut til pasientene skrev NHD. Da må jeg få lov til å bli skeptisk.

Skrevet

På levanger hadde de ikke lov å skrive det ut til pasientene skrev NHD. Da må jeg få lov til å bli skeptisk.

Det finnes psykiatere som skriver det ut når ingenting annet fungerer. Jeg synes som nevnt du skal ta dette med din behandler, ikke la andre avgjøre hva du skal stå på og ikke, brukere på DOL kjenner ikke din sykehistorie og ingen av oss mennesker er like. 

Skrevet

Det finnes psykiatere som skriver det ut når ingenting annet fungerer. Jeg synes som nevnt du skal ta dette med din behandler, ikke la andre avgjøre hva du skal stå på og ikke, brukere på DOL kjenner ikke din sykehistorie og ingen av oss mennesker er like.

Jeg går ut i fra at det er mange på levanger sykehus som er sykere enn meg. Når ikke de får, så forstår jeg at det er medisiner du skal være veldig forsiktig med. Jeg kan heller ikke kjøre bil hvis jeg tar de.

Skrevet

Jeg går ut i fra at det er mange på levanger sykehus som er sykere enn meg. Når ikke de får, så forstår jeg at det er medisiner du skal være veldig forsiktig med. Jeg kan heller ikke kjøre bil hvis jeg tar de.

Da er det jo naturlig at du retter det spørsmålet til din lege?

Skrevet (endret)

Da er det jo naturlig at du retter det spørsmålet til din lege?

Vi snakket ikke om det når jeg hadde time igjen. Av en eller annen grunn så har jeg ikke lyst til å snakke om de tablettene. Jeg ville kaste de, men har de ennå liggende som en siste løsning.

Det var vel det som var hensikten også, at jeg skulle ha de som en trygghet.

Endret av eller
Skrevet

Vi snakket ikke om det når jeg hadde time igjen. Av en eller annen grunn så har jeg ikke lyst til å snakke om de tablettene. Jeg ville kaste de, men har de ennå liggende som en siste løsning.

Det var vel det som var hensikten også, at jeg skulle ha de som en trygghet.

Så lenge du benytter Xanor som en siste løsning, har du ingenting å frykte. Det er avhengighet, toleranse og over alt misbruk og abstinensproblemer man stigmatiserer bruk av denn medisinen for. Brukt et par ganger i uka f.eks. vil du ikke oppleve noen problemer med toleranse, og beholde god effekt på en lav dose. Leger og helsemyndigheter skremmer og stigmatiserer svært mye når det kommer til benzodiazepinbruk. Man ser helt svart/hvitt på det, og har ikke vilje til å skille mellom bruk og misbruk.

Anonymous poster hash: c5e75...d54

Skrevet

Så lenge du benytter Xanor som en siste løsning, har du ingenting å frykte. Det er avhengighet, toleranse og over alt misbruk og abstinensproblemer man stigmatiserer bruk av denn medisinen for. Brukt et par ganger i uka f.eks. vil du ikke oppleve noen problemer med toleranse, og beholde god effekt på en lav dose. Leger og helsemyndigheter skremmer og stigmatiserer svært mye når det kommer til benzodiazepinbruk. Man ser helt svart/hvitt på det, og har ikke vilje til å skille mellom bruk og misbruk.

Men det er heller ikke lov å kjøre bil med de. Om det ikke er forenlig med førerkort eller om en ikke må kjøre innen en viss tid etter at en har tatt de er jeg usikker på. Hvis det ikke er forenlig med førerkort så håper jeg at de ikke tar førerkortet når en har de liggende som siste utveg, eller tar de en sjelden gang.

Skrevet

Men det er heller ikke lov å kjøre bil med de. Om det ikke er forenlig med førerkort eller om en ikke må kjøre innen en viss tid etter at en har tatt de er jeg usikker på. Hvis det ikke er forenlig med førerkort så håper jeg at de ikke tar førerkortet når en har de liggende som siste utveg, eller tar de en sjelden gang.

Det rare er det er lov å kjøre hvis man tar for eksempel Tolvon. Å kjøre bil da er livsfarlig.

Anonymous poster hash: cd138...b86

Skrevet (endret)

Det rare er det er lov å kjøre hvis man tar for eksempel Tolvon. Å kjøre bil da er livsfarlig.

Anonymous poster hash: cd138...b86

Jeg synes det er merkelig hvis en ikke får beholde førerkortet når en bruker behovsmedisin. Forstår at det også kanskje vil gjelde vival og valium. Men at en ikke skal kjøre mens en er påvirket av medisiner som nedsetter kjøreevnen er bra. Men om de alltid velger de rette medisinene som ikke en ikke skal kjøre med og de de får lov å kjøre med er jeg usikker på. Jeg synes også det blir tatt lite hensyn til at kjøreevnen blir mer påvirket av mange medisiner en ikke har brukt før, som medisiner en har brukt i flere år. Jeg ble mer påvirket av 5 mg sobril når jeg begynte, enn jeg i dag blir på 15 mg.

Endret av eller
Skrevet

Usikker selv, da det slett ikke fremkommer av reglene. Det er jeg fullstendig enig. Men når det gjelder bestemmelser fra helsemyndighetene, stoler jeg ikke på at de alltid følger sunn fornuft. Det er jo fullstendig galskap også at det ikke skal være restriksjoner på antipsykotiske medisiner, men strengt på benzodiasepiner, Ingen  logikk i dette, det er politikk og lobbyisme. Synd, men slik er det dessverre blitt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...