Gjest Knakeren Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 Når jeg beveger meg, knaker det i leddene hvert 3. sekund. Skuldre, albuer, kjeve, rygg, hofter, knær, ankler, tær. Jeg har fått mange forklaringer på hva knakingen skyldes, men lurer på hva som er den riktige. Mangel på kalsium, for lite væske i leddene, eller hva? Jeg har drevet med konkurranseidrett i mange år, kjenner mange andre idrettsutøvere med det samme problemet. Har det noe med saken å gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 25. desember 2001 Del Skrevet 25. desember 2001 Knakeren. Vi regner at det vanligvis skyldes "litt lite leddvæske". Det får vanligvis ingen konsekvenser for funksjonsdyktighet og det er lite man kan gjøre med det. Det er heller ikke tegn på noen mangelsykdom. Hvis man tidligere i livet har drevet masse aktivitet for så å roe det betraktelig ned, kan man jo tenke seg at det blir en manglende stimulering av leddstrukturene som kan være en årsak. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.