Gå til innhold

Medisin fra Helvete

Anbefalte innlegg

Skrevet

har lest at abilify ikke er så sterk ap, kanskje derfor den ikke hjalp for deg

men for meg hjelper den utrolig bra. er helt skadd i huet uten abilify.

Kan jo hende det hjelper bedre nå, det er mange år siden jeg tok det sist.

Skrevet

Ja seroquel får du matlyst av, jeg får søtsug av den. Lurer på om jeg skal spør om å få abilify igjen, har jo prøvd det før uten at det virket skikkelig. Men det er mange år siden.

Jeg synes personlig at seroquel funker mye bedre enn abilify, men da jeg prøvde meg uten abilify så ble jeg skikkelig dårlig. Så litt funk må det vel være i den. Har lagt på meg mange kg på seroquel. Har tatt mindre seroquel siste to ukene og har gått litt ned i vekt. Men får nok en del veske i kroppen av den og?

Anonymous poster hash: 73246...3a8

Skrevet

Jeg synes personlig at seroquel funker mye bedre enn abilify, men da jeg prøvde meg uten abilify så ble jeg skikkelig dårlig. Så litt funk må det vel være i den. Har lagt på meg mange kg på seroquel. Har tatt mindre seroquel siste to ukene og har gått litt ned i vekt. Men får nok en del veske i kroppen av den og?

Seroquel er en bra medisin men jeg tåler ikke høye doser av den, abilify funker sikkert for noe det og da ja. Mulig en får veske i kroppen av seroquel, jeg gikk ned endel kilo etter jul men nå har jeg gitt blaffen. Tror jeg spør etter abilify jeg, husker ikke om jeg fikk forstoppelse av den men tror ikke det. Får du det av den?

Skrevet

Det er risperdal jeg får forstoppelse av, har jo ikke det når jeg ikke tar medisin. Og nå har jeg fått melk i brystene igjen også, det er plagsomt. Er det bare å slutte?

Lurer også på om jeg er energiløs og tiltaksløs av medisinen, er vel ikke verdt det da?

Er det noen som tar risperdal her? Hva er din erfaring? Noen som har tatt? Hvordan ble du?

Hva har endret seg til det positive/bedre ved at du tar denne medisinen?

Anonymous poster hash: e56be...21d

Skrevet

Hva har endret seg til det positive/bedre ved at du tar denne medisinen?

Anonymous poster hash: e56be...21d

Er jo ikke psykotisk lenger da, men savner det åndelige. Savner ikke å være dårlig da.

Skrevet

Seroquel er en bra medisin men jeg tåler ikke høye doser av den, abilify funker sikkert for noe det og da ja. Mulig en får veske i kroppen av seroquel, jeg gikk ned endel kilo etter jul men nå har jeg gitt blaffen. Tror jeg spør etter abilify jeg, husker ikke om jeg fikk forstoppelse av den men tror ikke det. Får du det av den?

Jeg får ikke forstoppelse av abilify nei, ei heller seroquel. Er glad for det, for forstoppelse er skikkelig plagsomt. Du kan jo høre om du får abilify, kan jo hende den funker på deg? Den bivirkningen som plaget meg mest med abilify var en veldig rastløshet og uro. Men det var kun i begynnelsen. Det gikk over etterhvert.

Skrevet

Jeg får ikke forstoppelse av abilify nei, ei heller seroquel. Er glad for det, for forstoppelse er skikkelig plagsomt. Du kan jo høre om du får abilify, kan jo hende den funker på deg? Den bivirkningen som plaget meg mest med abilify var en veldig rastløshet og uro. Men det var kun i begynnelsen. Det gikk over etterhvert.

Skal høre om jeg får abilify jeg, kan jo ta 10 mg...det er vel minste dosen? Ja forstoppelse er noe dritt. Mener å huske jeg var urolig sist, men hvis det går over er det jo ok...

Skrevet

Skal høre om jeg får abilify jeg, kan jo ta 10 mg...det er vel minste dosen? Ja forstoppelse er noe dritt. Mener å huske jeg var urolig sist, men hvis det går over er det jo ok...

Det går vel som regel over for de fleste, men dette er jeg ikke helt sikker på. Det gikk iallefall over med meg :)

Abilify har nok en viss effekt på meg men synes seroquel har mye bedre effekt. Jeg ble litt skuffa over abilify, men jeg sliter jo ikke med direkte psykose som deg. Så jeg vil helst ikke råde deg til noen ting, det er nok det beste at du hører på legen :) men skjønner godt at det er veldig plagsomt å leve med de bivirkningene du har av risperdal.

Skrevet

Det går vel som regel over for de fleste, men dette er jeg ikke helt sikker på. Det gikk iallefall over med meg :)

Abilify har nok en viss effekt på meg men synes seroquel har mye bedre effekt. Jeg ble litt skuffa over abilify, men jeg sliter jo ikke med direkte psykose som deg. Så jeg vil helst ikke råde deg til noen ting, det er nok det beste at du hører på legen :) men skjønner godt at det er veldig plagsomt å leve med de bivirkningene du har av risperdal.

Det verste er at legen som gav meg risperdal sa at jeg ikke kom til å få bivirkninger på den, ikke høyt prolaktin heller som jeg fikk av solian.

Skrevet

Probiotika og enzymer er bra for mage og tarmproblemer.

Har prøvd probiotika uten at det hjalp.

Skrevet

Har prøvd probiotika uten at det hjalp.

Da har du sikkert ingen nytte av det.

Både barna og jeg med autisme har nytte av det,

men det er påvist defekt i vår tarm, så da er det nok noe vi trenger.

Det er tull at sånt gjør feks frisk fra autisme, men det gjør at vi får mindre vondt i magen, det holder.

Jeg syns effekter av alt fra medisin til urtepreparater er ekstremt overdrevet. For de som vil gå på oxytocin, fremholder jeg at effekten er liten for de fleste, for meg virker på et visst ant symptomer, men det er ingen løsning, dvs kur, eller behandling som gjør frisk. Man skal ikke gi syke folk illusjoner, de får prøve og erfare hva som virker for dem, på hvilke områder.

Skrevet

Da har du sikkert ingen nytte av det.

Både barna og jeg med autisme har nytte av det,

men det er påvist defekt i vår tarm, så da er det nok noe vi trenger.

Det er tull at sånt gjør feks frisk fra autisme, men det gjør at vi får mindre vondt i magen, det holder.

Jeg syns effekter av alt fra medisin til urtepreparater er ekstremt overdrevet. For de som vil gå på oxytocin, fremholder jeg at effekten er liten for de fleste, for meg virker på et visst ant symptomer, men det er ingen løsning, dvs kur, eller behandling som gjør frisk. Man skal ikke gi syke folk illusjoner, de får prøve og erfare hva som virker for dem, på hvilke områder.

Virker som risperdalen gjør min mage til stein og ingenting hjelper, er virkelig lei av den medisinen nå. Ikke kjekt med melk i brystene heller, tror jeg skulle ha skiftet medisin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...