Gå til innhold

Kjøpe dukke som ser ekte ut

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Hva syns dere om det? Så et tv-pogram om en dame som hadde mange baby dukker som ser helt ekte ut. Har lyst på en sånn selv. Mamma syns det bare var morro og høres interessant ut. Og hun elsker jo dukker. Er det rart kjøpe en slik dukke?

Kanskje det er rart, men hva så? Jeg kjøper også rare ting jeg har lyst på noen ganger.

Hva syns dere om det? Så et tv-pogram om en dame som hadde mange baby dukker som ser helt ekte ut. Har lyst på en sånn selv. Mamma syns det bare var morro og høres interessant ut. Og hun elsker jo dukker. Er det rart kjøpe en slik dukke?

Det er noe creepy ved det syns jeg.

Ekkelt. Ser ut som et dødt barn. Fatter ikke at folk vil ha slike til "pynt". Noen forskruddet mennesker behandler dem jo som de var levende babyer også - legger dem for natten, triller tur med dem i barnevogn og sånt. Sykt.

Annonse

Ekkelt. Ser ut som et dødt barn. Fatter ikke at folk vil ha slike til "pynt". Noen forskruddet mennesker behandler dem jo som de var levende babyer også - legger dem for natten, triller tur med dem i barnevogn og sånt. Sykt.

Levende barn mener du vel

Mamma kom med en ide om å kjøpe en, kle på den og legge den i barnevogn og lure pappa når han kommer hjem en dag fra jobb. Det er ikke sykt bare man gjør det moderat, går man derimot rundt og triller den i byen er det rarere

Syns de er litt skumle de dukkene, men har du lyst har du lov. Det er ditt valg.

Levende barn mener du vel

Mamma kom med en ide om å kjøpe en, kle på den og legge den i barnevogn og lure pappa når han kommer hjem en dag fra jobb. Det er ikke sykt bare man gjør det moderat, går man derimot rundt og triller den i byen er det rarere

Nei, de er jo livløse. Spesielt de som er laget som om de sover og har lukkede øyne.

Annonse

Det er rart å kjøpe en slik dokke, ja. Etter min mening er det noe sykt ved det, at en kjøper dokker som likner døde barn. Ekkelt.

Du skriver at dere vil legge dokka i ei vogn og lure din far! Dette virker helt på siden av hva som er normalt. Ikke morsomt i det hele tatt.

Jeg så et program om dette en gang, og syntes det var skikkelig creepy og sykt.

Jeg synes de dokkene som brukes som "babysimulatorer" er kjempesmarte.  Altså de som er programmert til f.eks. å skrike, og som logger om de blir tatt opp, trøstet, stelt osv.  De brukes (i hvert fall i utlandet) for å forhindre tenåringsgraviditeter og for at ressurssvake gravide skal kunne øve seg.  En helg med en slik dokke vil nok få mange tenåringer til å tenke seg om en ekstra gang, og det synes jeg er helt genialt. 

De dokkene som er laget for å likne mest mulig på ordentlige babyer og ikke har simulatorfunksjoner, blir noe annet.  På meg virker det litt sykt at voksne kjøper dem og behandler dem som levende.  Jeg får følelsen av at de heller burde skaffet seg en valp.

Jeg ville ikke skaffet noe så dyrt for å lure en person, det går jo bare én gang og er ikke spesielt morsomt i mine øyne. 

Laban, de babysimulator-dokkene tenkte jeg ikke på da jeg skrev i stad. For de er geniale, enig med deg i det. Jeg prøvde en slik dokke en gang (en som av en eller annen grunn var innom kontoret og hadde en slik med seg). Den hadde skikkelig babytyngde og skulle lånes ut til ungdommer. Da jeg hadde holdt den litt og kikket på den, la jeg den fra meg litt brått rett på bordet - og du verden som den vrælte. Var helt utrøstelig, så hun som hadde kommet med den, måtte gjøre noe med innstillingene slik at den ble slått av :-P

Fikk ikke inntrykk av at det var slike dokker Caylee snakket om.

Endret av påskelilje

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...