Gå til innhold

Kan jeg virkelig ha disse personlighetsforstyrrelsene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men jeg skriver jo mye tullball. Les: "morsomt".

Alt er bare 'tullings' altså.

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• skrevet

21

• Toga

13

• slabbedask

12

• AnonymBruker

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Alt er bare 'tullings' altså.

Kan hende jeg er litt deprimert. Det går jo opp og ned.

Gjest Gargamel
Skrevet

Kan hende jeg er litt deprimert. Det går jo opp og ned.

Fikseringen på at fremmede tenker stygt om deg virker overdreven. At du kan høre hva folk tenker når de er langt borte virker litt snodig. Det gjør også forestillingen om at du er ond på nettet. Det får meg til å tvile på at du en ond i RL.

Så vidt jeg husker var det sånne forestillinger som gjorde at du mistet jobben, ikke latskap.

Skrevet

Fikseringen på at fremmede tenker stygt om deg virker overdreven. At du kan høre hva folk tenker når de er langt borte virker litt snodig. Det gjør også forestillingen om at du er ond på nettet. Det får meg til å tvile på at du en ond i RL.

Så vidt jeg husker var det sånne forestillinger som gjorde at du mistet jobben, ikke latskap.

Nå har jeg aldri mistet en jobb i hele mitt liv, da. :P

Forever loser.

Jeg kommer til å senkes i jorden uten å noensinne ha vært i arbeid.

Det syns jeg er ganske tragisk å tenke på.

Lurer på hvor mange som kommer i begravelsen.

Skrevet

Du har mye energi og vil helt sikkert kunne være til hjelp for noen. Jeg skulle ønske at du fant en sammenheng hvor du kunne hjelpe andre.

Skrevet

Du har mye energi og vil helt sikkert kunne være til hjelp for noen. Jeg skulle ønske at du fant en sammenheng hvor du kunne hjelpe andre.

Hvem vil ha hjelp med hva?

Skrevet

Pensjonister trenger hjelp til blant annet snømåking. Kanskje Frivillighetssentralen forsøker å skaffe hjelp til noen.

Skrevet

Nå er jeg pensjonist selv, men jeg skjønner hva du mener. Problemet er at de ser ned på meg. SÅ hvorfor skal jeg hjelpe dem?

Skrevet

Nå er jeg pensjonist selv, men jeg skjønner hva du mener. Problemet er at de ser ned på meg. SÅ hvorfor skal jeg hjelpe dem?

jaja du kan gjenta at folk ser ned på deg til du blir grønn i tryne, gjør det ikke mer sant

Tror du hadde passet bra som online mattehjelp jeg, men det er vel ikke optimalt da siden du gjere skulle sosialisert litt men har ikke noen bedre forslag

Anonymous poster hash: d24be...e0f

Skrevet (endret)

jaja du kan gjenta at folk ser ned på deg til du blir grønn i tryne, gjør det ikke mer sant

Det er sant.

Jeg vil ikke ha noe med slike folk å gjøre. De bare ødelegger selvbildet.

Gamlis-naboene står utenfor og snakker om forfallet. Da kan de ha det så godt.

Endret av Toga
Gjest Ladytron
Skrevet

Jeg vil ikke ha noe med slike folk å gjøre. De bare ødelegger selvbildet.

Gamlis-naboene står utenfor og snakker om forfallet. Da kan de ha det så godt.

Det er gjerne utsagn som dette som får andre til å tenke at du har paranoide tanker.

Skrevet

Det er gjerne utsagn som dette som får andre til å tenke at du har paranoide tanker.

Syns dere er naive jeg... det dere sier stemmer ikke helt med min virkelighetsoppfatning...

Gjest Ladytron
Skrevet (endret)

Syns dere er naive jeg... det dere sier stemmer ikke helt med min virkelighetsoppfatning...

Skjønner, men personlighetsforstyrrelser gjør noe med virkelighetsoppfatningen til folk.

Frosken foreslår at du kan gjøre noe for eldre mennesker som trenger hjelp, siden du har såpass mye energi og et ønske om å være til nytte for andre. Du avskriver det med en gang med at alle pensjonister er i mot deg.

Denne virkelighetsoppfatningen er ikke i tråd med de fleste andres virkelighetsoppfatning, og den hjelper deg ikke. Jeg kjenner ikke så mange eldre, men kan si med sikkerhet at de eldre personene jeg kjenner hadde satt stor pris på slik hjelp og ville ikke dømt deg for å være uføre. Hadde du hjulpet besteforeldrene mine med å måke snø hadde du fått tilbud om så mye kaffe og vafler at det var fare for å legge på seg. :P

Hvorfor kan du ikke legge ned guarden litt og prøve å ha litt mer tillit til folk utenfor internett? Hva er det du er så redd for?

Endret av Ladytron
Skrevet

Det er ikke noe å gjøre uansett. Får bare slutte å syte.

Skrevet

Har drømmer og fantasier, men lite gjennomføringsvilje. Får ikke til noe. Jeg mener det er fordi viljen min ikke er sterk nok.

Det kan jo hende du har eksekutive funksjonsvansker.

Det er veldig alvorlig, da vil man, men får ikke til, man kan bli bedre, men det krever hjelp spesifikk mot gjennomføringvanskene.

Man kan være smart og skoleflink, men ikke få til å nyttiggjøre seg sine egne evner, man trenger tett støtte og hjelp.

Noen av de med størst problemer har eksekutive funksjonsvansker, de klarer seg dårlig og er enten avhengig av en familie som står på, eller et konkretisering, oppfanging av vanskene, og innsetting av rett hjelp og opplæring.

Nav-systemet vet lite om disse vanskene.

Skrevet

NAV-systemet vet lite om det meste.

Skrevet

Det kan jo hende du har eksekutive funksjonsvansker.

Det er veldig alvorlig, da vil man, men får ikke til, man kan bli bedre, men det krever hjelp spesifikk mot gjennomføringvanskene.

Man kan være smart og skoleflink, men ikke få til å nyttiggjøre seg sine egne evner, man trenger tett støtte og hjelp.

Noen av de med størst problemer har eksekutive funksjonsvansker, de klarer seg dårlig og er enten avhengig av en familie som står på, eller et konkretisering, oppfanging av vanskene, og innsetting av rett hjelp og opplæring.

Ifølge en test var jeg i "nedre normal" for eksekutive funksjoner.

Skrevet

kast alle diagnosene i søpla, og vær den du er, en søkende person, som sliter litt med usikkerhet om hva andre mener om ham.

Skrevet

kast alle diagnosene i søpla, og vær den du er, en søkende person, som sliter litt med usikkerhet om hva andre mener om ham.

Det var vel også en diagnose...

Skrevet

Ifølge en test var jeg i "nedre normal" for eksekutive funksjoner.

Ok.

Men da kan det hende dette er noe du strever med.

Jeg kan ikke mye om det, men vet man kan være høyt begavet og ikke klare få til verken utdanning eller organisering av det et voksenliv innebærer.

Vil du sjekke dette videre ut og kanskje be om hjelp?

Jeg har en form for dette, men har tilegnet meg en del kunnskap om så er via en tung vei, men jeg merker at jeg strever fortsatt.

Jeg kan feks ikke fungere uten et strengt skjema:-( 

Sånn har flere autister det,

Jeg har også organiseringsvansker, de er egentlig mer omfattende. Kjipt også, for jeg har så mye liggende som andre lurer på hvorfor "herre Gud jeg ikke gjør noe med", da svarer jeg "jeg har organiseringsvansker", så svarer de, "send inn til forlag", så tenker jeg, "det gjør jeg ikke, for jeg er perfeksjonist" :-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...