Gå til innhold

Spilleavhengighet - farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan en si at spilleavhengige mennesker kan bli farlige hvis de ikke får det som de vil?

Hvis en teknisk feil på dataen fører til at hn mister en hest i Rikstoto'en fordi innleveringen blir for sen f.eks.

Når hn lar sin frustrasjon og sinne gå utover mennesker hn ikke kjenner (butikkansatte) så kan hn vel også bli fysisk voldelig?

Er dette typisk for spilleavhengige mennesker?

Jeg liker det ikke :(

Skrevet

Alt er mulig. Men tror ikke det er typisk nei.

Anonymous poster hash: 2e0e9...8df
Skrevet

Alt er mulig. Men tror ikke det er typisk nei. Anonymous poster hash: 2e0e9...8df

Jeg håper du har rett - at det ikke er typisk.

Skrevet

Kan en si at spilleavhengige mennesker kan bli farlige hvis de ikke får det som de vil?

Hvis en teknisk feil på dataen fører til at hn mister en hest i Rikstoto'en fordi innleveringen blir for sen f.eks.

Når hn lar sin frustrasjon og sinne gå utover mennesker hn ikke kjenner (butikkansatte) så kan hn vel også bli fysisk voldelig?

Er dette typisk for spilleavhengige mennesker?

Jeg liker det ikke :(

Det er fryktelig stor avstand mellom verbale ufinheter og fysisk vold.

Skrevet (endret)

Det er fryktelig stor avstand mellom verbale ufinheter og fysisk vold.

Kan jeg spørre deg om et råd til?

Jeg har en slik kunde. Hn skremmer meg, samtidig som jeg også blir irritert fordi hn behandler meg så dårlig når det ikke er min skyld. Men jeg får ikke frem et ord. Jeg finner heller ikke ord fordi det blir et kaos av følelser inni meg. Det kan jo hende det provoserer det også, at hn ikke får noen reaksjon fra meg?

Jeg prøver så godt jeg kan å fokusere på oppgaven når dette skjer, og jeg klarer det - men jeg blir også skjelven.

Hvordan skal jeg håndtere slike personer? Jeg må øve meg på hva jeg skal si, så jeg takler slike situasjoner bedre.

Takk for svar.

Endret av hww
Skrevet

Jeg håper du har rett - at det ikke er typisk.

Jeg tror nok det er ypperst sjeldent at folk med denne problematikken tyr til vold, selv om det selvsagt skjer. Folk som oftest ikke har denne problematikken, kan ty til vold ved sterk alkoholpåvirkning, jfr. den norske helgefylla.

Anonymous poster hash: 2e0e9...8df

Skrevet

Kan jeg spørre deg om et råd til?

Jeg har en slik kunde. Hn skremmer meg, samtidig som jeg også blir irritert fordi hn behandler meg så dårlig når det ikke er min skyld. Men jeg får ikke frem et ord. Jeg finner heller ikke ord fordi det blir et kaos av følelser inni meg. Det kan jo hende det provoserer det også, at hn ikke får noen reaksjon fra meg?

Jeg prøver så godt jeg kan å fokusere på oppgaven når dette skjer, og jeg klarer det - men jeg blir også skjelven.

Hvordan skal jeg håndtere slike personer? Jeg må øve meg på hva jeg skal si, så jeg takler slike situasjoner bedre.

Takk for svar.

Beklag det inntrufne og foreslå for vedkommende å komme i god tid før innleveringsfrist da du ikke har kontroll over tekniske feil som oppstår.

Anonymous poster hash: 50701...74a

Skrevet

Takk for alle svar.

Jeg sier alltid "beklager" - utover det stopper det fullstendig opp og jeg finner ikke ord, og det er ikke greit og rettferdig :(

Gjest Gargamel
Skrevet

Takk for alle svar.

Jeg sier alltid "beklager" - utover det stopper det fullstendig opp og jeg finner ikke ord, og det er ikke greit og rettferdig :(

Kanskje lurt å ha et svar klart på forhånd.

Vi er ikke vant til at folk går bananas, og da står vi uten trening på hva vi skal si og gjøre.

Folk i politiet er vant til det, og kan reagere naturlig og automatisk på utagerende folk.

Skrevet

Få fokuset over på den "felles fienden", nemlig systemet / maskinen.  Jatt med, men ikke ta på deg skylden.  Typen "beklager så mye, de burde virkelig få en bedre linje hit / gjøre noe med den funksjonen / whatever" Jeg kan ikke spillsystemer, så jeg vet ikke hva som er problemet, men poenget er at du er medfølende uten å ta skylden.  Jatt med på at de tekniske greiene kunne vært bedre og at det er mange som har hatt samme problem - og underforstått: det er ikke din feil og ikke noe du kan gjøre med det.

Tips om å komme tidligere kan du ta en gang kunden er i bedre humør.  Si det i en munter tone en gang det går greit, at "fram til det siste, hektiske kvarteret er maskinen / systemet ofte i godlage, den føler det nok nå vi har dårlig tid og er ekstra vanskelig da" eller noe annet som faller naturlig for deg.   

Skrevet

Jeg har mange ganger blitt utsatt for trusler på jobb gjennom tidene. Også av mennesker som jeg mistenker har hatt ganske alvorlige psykiske lidelser.

Jeg tror det er som Frosken sier, det er lang vei fra verbalt munnhuggeri til fysisk vold. Min personlige erfaring er at (selvsagt gjelder ikke dette hvis vedkommende er bevæpnet eller helt åpenbart uberegnelig) man bør bruke en bestemt tone tilbake. Saklig, men bestemt. Slike mennesker er gjerne slik at hvis du virker unnvikende (gir de lillefingeren) så spiser de deg opp. Forklar saklig at han dessverre var for sen og at du ikke kan lastes for en teknisk feil. Og be han høflig komme tilbake neste uke.

God kundebehandling er ikke det samme som å la seg spise levende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...