stjernestøv Skrevet 23. januar 2015 Skrevet 23. januar 2015 Hun vil ikke jeg skal gå der lenger, men at jeg skal over til amulant team. Var ikke det litt rart? Det er jo og en måte å bli kvitt folk på, mente det var bedre for meg? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 23. januar 2015 Skrevet 23. januar 2015 Det trenger ikke være det minste rart. De aller fleste pasienter vil etterhvert bli overført til andre. Uavhengig av det forrige: I hvor stor grad har du nyttiggjort deg behandlingen hos psykologen? Har du lojalt fulgt det dere har blitt enige om? Har du fulgt de råd som har blitt gitt? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 23. januar 2015 Forfatter Skrevet 23. januar 2015 Det trenger ikke være det minste rart. De aller fleste pasienter vil etterhvert bli overført til andre. Uavhengig av det forrige: I hvor stor grad har du nyttiggjort deg behandlingen hos psykologen? Har du lojalt fulgt det dere har blitt enige om? Har du fulgt de råd som har blitt gitt? Føler vi har hatt et godt samarbeid så jeg forstod ikke dette, forstår ikke hvorfor hun vil bli kvitt meg. Det ambulante teamet var for dem med alvorlige lidelser sa hun, men folk med alvorlige lidelser går nå til psykolog også. Men får se hvordan det går nå da. 0 Siter
XbellaX Skrevet 23. januar 2015 Skrevet 23. januar 2015 Hun vil ikke jeg skal gå der lenger, men at jeg skal over til amulant team. Var ikke det litt rart? Det er jo og en måte å bli kvitt folk på, mente det var bedre for meg? Dersom dette skjer umiddelbart og uten "forhåndsvarsel" synes jeg godt hun kunne ha informert om dette på et tidligere tidspunkt. Ambulant team kan være veldig bra, de jobber jo både forebyggende og behandlende, når er det du har møte med dem? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 23. januar 2015 Forfatter Skrevet 23. januar 2015 Dersom dette skjer umiddelbart og uten "forhåndsvarsel" synes jeg godt hun kunne ha informert om dette på et tidligere tidspunkt. Ambulant team kan være veldig bra, de jobber jo både forebyggende og behandlende, når er det du har møte med dem? Ja det var litt rart, sånn brått liksom og jeg syns det var litt skummelt å plutselig skifte behandler. Jeg skulle høre fra min nye behandler. 0 Siter
Caylee Skrevet 23. januar 2015 Skrevet 23. januar 2015 Psykologer skal si ifra om sånt lenge på forhånd. Å fortelle noe sånt uten at du har blitt forbedredt på det er rart. Syns du burde spørre henne hvorfor hun ikke har snakket litt om det før. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 23. januar 2015 Forfatter Skrevet 23. januar 2015 Psykologer skal si ifra om sånt lenge på forhånd. Å fortelle noe sånt uten at du har blitt forbedredt på det er rart. Syns du burde spørre henne hvorfor hun ikke har snakket litt om det før. Men jeg kommer jo ikke til å snakke med henne mer, skulle høre fra min nye behandler innen to uker...hvis ikke skulle jeg ringe, noe jeg ikke kommer til å gjøre. 0 Siter
Caylee Skrevet 23. januar 2015 Skrevet 23. januar 2015 Men jeg kommer jo ikke til å snakke med henne mer, skulle høre fra min nye behandler innen to uker...hvis ikke skulle jeg ringe, noe jeg ikke kommer til å gjøre. Så hun avsluttet alt iløpet av en time?? Det er bare frekt av hun. Direkte ufint. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 23. januar 2015 Forfatter Skrevet 23. januar 2015 Så hun avsluttet alt iløpet av en time?? Det er bare frekt av hun. Direkte ufint. Ja det gjorde hun og jeg syns det var rart. Hun må jo være lei av meg. 0 Siter
Gjest Skrevet 23. januar 2015 Skrevet 23. januar 2015 Ja det var litt rart, sånn brått liksom og jeg syns det var litt skummelt å plutselig skifte behandler. Jeg skulle høre fra min nye behandler.Jeg opplevde også det en gang. Når timen var slutt og jeg trodde det skulle settes opp ny time fikk jeg beskjed om at det ikke var nødvendig jeg kom mer. Det ble vanskelig for meg. Behandlere bør forberede pasienten når de skal avslutte. 0 Siter
Caylee Skrevet 23. januar 2015 Skrevet 23. januar 2015 Ja det gjorde hun og jeg syns det var rart. Hun må jo være lei av meg. Utrolig uprofesjonelt av hun. Syns nesten du burde ringe hun og spørre hvorfor, og at du syns det er rart om du tør det. Er iallfall utrolig dårlig gjort. 0 Siter
XbellaX Skrevet 23. januar 2015 Skrevet 23. januar 2015 Men jeg kommer jo ikke til å snakke med henne mer, skulle høre fra min nye behandler innen to uker...hvis ikke skulle jeg ringe, noe jeg ikke kommer til å gjøre. Dette er en type uromoment som lett kunne vært unngått dersom hun hadde informert om det i de første timene, jeg synes dette var fullstendig unødvendig gjort av henne. Jeg skulle ønske du gjorde henne oppmerksom på det, og forklart hva en slik umiddelbar overgang setter i gang av tanker hos deg. Veldig leit at du opplever dette, jeg merker jeg blir irritert på dine vegne. Når det er sagt så kan ambulant team være veldig god oppfølging for deg. Hører du ikke noe innen 2 uker så håper jeg du ringer for ditt eget beste, du ønsker jo å bli bedre enn slik du er nå. Men la det ligge akkurat nå, trekk pusten og ta helg. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 23. januar 2015 Forfatter Skrevet 23. januar 2015 Jeg opplevde også det en gang. Når timen var slutt og jeg trodde det skulle settes opp ny time fikk jeg beskjed om at det ikke var nødvendig jeg kom mer. Det ble vanskelig for meg. Behandlere bør forberede pasienten når de skal avslutte. Ja det syns i grunn jeg jeg også, kunne ha forberedet meg litt. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 23. januar 2015 Forfatter Skrevet 23. januar 2015 Utrolig uprofesjonelt av hun. Syns nesten du burde ringe hun og spørre hvorfor, og at du syns det er rart om du tør det. Er iallfall utrolig dårlig gjort. Tør ikke det, hun sa hun mente det var det beste for meg. Hun hadde snakket med dem og de sa de ville ta imot meg, men hun må jo ville bli kvitt meg. Åsså så kjapt. 0 Siter
Gjest Skrevet 23. januar 2015 Skrevet 23. januar 2015 Det trenger ikke være det minste rart. De aller fleste pasienter vil etterhvert bli overført til andre. Uavhengig av det forrige: I hvor stor grad har du nyttiggjort deg behandlingen hos psykologen? Har du lojalt fulgt det dere har blitt enige om? Har du fulgt de råd som har blitt gitt?Er det vanlig at BP pasienter også bli overført til andre etterhvert? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 23. januar 2015 Forfatter Skrevet 23. januar 2015 Dette er en type uromoment som lett kunne vært unngått dersom hun hadde informert om det i de første timene, jeg synes dette var fullstendig unødvendig gjort av henne. Jeg skulle ønske du gjorde henne oppmerksom på det, og forklart hva en slik umiddelbar overgang setter i gang av tanker hos deg. Veldig leit at du opplever dette, jeg merker jeg blir irritert på dine vegne. Når det er sagt så kan ambulant team være veldig god oppfølging for deg. Hører du ikke noe innen 2 uker så håper jeg du ringer for ditt eget beste, du ønsker jo å bli bedre enn slik du er nå. Men la det ligge akkurat nå, trekk pusten og ta helg. Jeg ble bare litt satt ut når hun sa det og visste ikke hva jeg skulle si, fikk frem at jeg syntes det var skummelt å bytte behandler. Hun sa hun kunne være med litt på første time først, men så skulle jeg plutselig høre fra min nye behandler som sansynligvis ble en mann. Ja, jeg orker ikke tenke for mye på det nå, får prøve å skyve det bort. 0 Siter
Psykojenta Skrevet 23. januar 2015 Skrevet 23. januar 2015 Er det vanlig at BP pasienter også bli overført til andre etterhvert? Jeg ble "ferdigbehandla" på poliklinikken, men kom inn under en annen "behandlingsgruppe" - for psykoser. 0 Siter
Gjest Skrevet 23. januar 2015 Skrevet 23. januar 2015 Jeg ble "ferdigbehandla" på poliklinikken, men kom inn under en annen "behandlingsgruppe" - for psykoser.Jeg håper jeg alltid får ha en psykiater å forholde meg til når det gjelder medisinering. Har ikke de beste erfaringer med fastleger når jeg kombinerer med flere medisiner. 0 Siter
Psykojenta Skrevet 23. januar 2015 Skrevet 23. januar 2015 Jeg håper jeg alltid får ha en psykiater å forholde meg til når det gjelder medisinering. Har ikke de beste erfaringer med fastleger når jeg kombinerer med flere medisiner. Og jeg har aldri hatt en psykiater å forholde meg til...bare psyk.sykepleiere...(men det har vært leger som har bestemt medisineringene mine da..jo og faktisk èn psykiater en gang, men om de hører på hverandre eller samarbeider vet jeg ikke) 0 Siter
Psykojenta Skrevet 23. januar 2015 Skrevet 23. januar 2015 Synes også det er rart at du ikke ble forberedt på dette! Det er det minste en kan forlange synes jeg... MEN..kan hende ambulant team ikke trenger være så negativt. Kan hende det faktisk vil gjøre deg godt! Ønsker deg masse lykke til !! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.