Gå til innhold

Psykologen vil ikke ha meg lenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Psykojenta, on 23 Jan 2015 - 23:36, said:

Og jeg har aldri hatt en psykiater å forholde meg til...bare psyk.sykepleiere...(men det har vært leger som har bestemt medisineringene mine da..jo og faktisk èn psykiater en gang, men om de hører på hverandre eller samarbeider vet jeg ikke)

Det er vel bare en av fastlegene jeg hadde følt meg trygg på når det gjelder medisinering, men han har flyttet. Den ene spurte ikke engang hvorfor jeg hadde begynt på AP når jeg hadde fått de av en vikarlege jeg ikke engang hadde snakket med eller vært hos. Ble tatt over telefon med sekretæren. En annen måtte alltid høre med psykiater før han gjorde endringer. Og da kunne det gå ganske lang tid før jeg fikk endre på medisiner, samtidig som jeg var så dårlig at jeg følte noe måtte skje straks. De brydde seg heller aldri om å høre hvordan det gikk, så de hadde lite grunnlag å medisinere meg på. Anonymous poster hash: 38bc0...80a
Skrevet

Jeg tror du kan få et bedre tilbud fra ambulant team enn du har hatt inntil nå på dps. Synes dog at psykologen kunne ha informert deg tidligere om den kommende endringen, og du burde også ha fått anledning til å si hva du mener om endringen.

Skrevet

Jeg tror du kan få et bedre tilbud fra ambulant team enn du har hatt inntil nå på dps. Synes dog at psykologen kunne ha informert deg tidligere om den kommende endringen, og du burde også ha fått anledning til å si hva du mener om endringen.

Hun snakket jo om med tanke på aktivitet også, men vet jo at det ikke er noe tilbud her. Jeg ble så paff jeg "Si noe da" sa hun, men jeg visste ikke hva jeg skulle si. Det kom litt brått på, og jeg fikk jo ikke noen grunn. At det var bedre for meg ja, men hvorfor var det bedre for meg?

Skrevet

Jeg tror at det som har skjedd er at psykologen innser at du trenger et noe mer helhetlig tilbud enn samtaler noen ganger pr måned. Dette skal de ambulante teamene være bedre på og ha lettere for å få organisert, så jeg tror endringen har sammenheng med hva psykologen tenker er det beste tilbudet til deg. Jeg håper det ambulante teamet kan hjelpe deg både i forhold til aktivitet på dagtid og oppfølgning av medisinering mm.

Skrevet

Jeg tror at det som har skjedd er at psykologen innser at du trenger et noe mer helhetlig tilbud enn samtaler noen ganger pr måned. Dette skal de ambulante teamene være bedre på og ha lettere for å få organisert, så jeg tror endringen har sammenheng med hva psykologen tenker er det beste tilbudet til deg. Jeg håper det ambulante teamet kan hjelpe deg både i forhold til aktivitet på dagtid og oppfølgning av medisinering mm.

Får håpe du har rett da...

Skrevet

Men jeg kommer jo ikke til å snakke med henne mer, skulle høre fra min nye behandler innen to uker...hvis ikke skulle jeg ringe, noe jeg ikke kommer til å gjøre.

Hei!

Det høres litt rart ut.

Da min psykiater skulle slutte varslet hun den endelige slutt ca tre konsultasjoner før hun sluttet.

Så hadde vi veldig gode oppsummeringer, som hjalp meg utrolig mye mer enn jeg ante,

Hun gikk igjennom årene, utviklingen, spørsmålene mine, hvor jeg stødig stod i dag osv...

Det var veldig ryddig, effektiv og til stor hjelp med en innebygd ro etterpå, dette ga meg,

Jeg tenkte litt sånn " Wow" etter timen, for det var så effektivt og supert at hun minnet meg om mine spørsmål, de store, mine svar, våre samtaler, mine nederlag og mine seire, det føltes som en hypereffektiv oppryddning der hvert ord, ble limt fast, fordi de var bearbeidet fra før.

Jeg tror dette er en dyktig terapeuts metode.

Skrevet

Synes også det er rart at du ikke ble forberedt på dette! Det er det minste en kan forlange synes jeg...

MEN..kan hende ambulant team ikke trenger være så negativt. Kan hende det faktisk vil gjøre deg godt!

Ønsker deg masse lykke til !!

Takk for det, håper det blir bra ihvertfall-

Skrevet

Hei!

Det høres litt rart ut.

Da min psykiater skulle slutte varslet hun den endelige slutt ca tre konsultasjoner før hun sluttet.

Så hadde vi veldig gode oppsummeringer, som hjalp meg utrolig mye mer enn jeg ante,

Hun gikk igjennom årene, utviklingen, spørsmålene mine, hvor jeg stødig stod i dag osv...

Det var veldig ryddig, effektiv og til stor hjelp med en innebygd ro etterpå, dette ga meg,

Jeg tenkte litt sånn " Wow" etter timen, for det var så effektivt og supert at hun minnet meg om mine spørsmål, de store, mine svar, våre samtaler, mine nederlag og mine seire, det føltes som en hypereffektiv oppryddning der hvert ord, ble limt fast, fordi de var bearbeidet fra før.

Jeg tror dette er en dyktig terapeuts metode.

Jeg har ikke blitt særlig tilnkyttet psykologen, hun er veldig proffesjonell.

Skrevet

Håper ikke du har samme dame som meg , hun bare avlyst timen og flyttet meg til en annen uten noen forklaring.

Skrevet

Håper ikke du har samme dame som meg , hun bare avlyst timen og flyttet meg til en annen uten noen forklaring.

Det var merkelig....

Skrevet

Nei hun er merkelig

Ja noen psykologer er det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...