Gå til innhold

Hekta på data

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir innimellom veldig hekta på data. Det kan være å finne ut av problemer, avanserte regneark. Alt som krever mye grubling. Jeg har aldri gått å lært noe, men blir jeg skikkelig hekta på noe jeg vil, så finner jeg ut av det meste. Noe er nyttig og noe er totalt unyttig. Det er jo positiv dette, og jeg har fått bruk for det mye på jobb, og andre har også kunne ta enkelte ting i bruk.

Men det jeg reagerer på er hvordan jeg selv kan bli. Jeg blir som en oppblåst ballong som ingen må stikke hull i. Jeg får veldig stor tro på meg selv, noe jeg normalt ikke har. Jeg er normalt litt innadvendt, men blir utadvendt. Vil snakke med alle som har litt peiling på det, selv om de ikke er interessert. Det har lett for å ta helt av. Jeg må ta meg skikkelig i sammen for bremse opp. Jeg kan få problemer med å sove. En gang sov jeg vel et par timer første natten og lite neste natt. Reiste meg knapt fra stolen i løpet av ganske mange dager. Alt dreide seg om det jeg hadde blitt hekta på å få til. Jeg kan ha vanskelig for å konsentrere meg om andre ting. Klarer ikke å konsentrer meg om hva andre snakker om som gjelder andre tema. Tankene dreier seg bare om hvordan jeg skal løse forskjellige problemer i det jeg holder på med på datamaskinen. Alt dette kan variere i grad, men jeg føler ikke det er normalt selv om en blir litt hekta. Eller er det det?

Jeg tror ikke det oppfyller kriteriene for hypomani. Men jeg føler det er noe av det samme som skjer. Har BP2. Anonymous poster hash: 47d60...f67

Skrevet

Det du beskriver er ikke normalt for friske men vanlig for mennesker med bipolar lidelse.

Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 23.1.2015 den 16.35):

Jeg blir innimellom veldig hekta på data. Det kan være å finne ut av problemer, avanserte regneark. Alt som krever mye grubling. Jeg har aldri gått å lært noe, men blir jeg skikkelig hekta på noe jeg vil, så finner jeg ut av det meste. Noe er nyttig og noe er totalt unyttig. Det er jo positiv dette, og jeg har fått bruk for det mye på jobb, og andre har også kunne ta enkelte ting i bruk.

Men det jeg reagerer på er hvordan jeg selv kan bli. Jeg blir som en oppblåst ballong som ingen må stikke hull i. Jeg får veldig stor tro på meg selv, noe jeg normalt ikke har. Jeg er normalt litt innadvendt, men blir utadvendt. Vil snakke med alle som har litt peiling på det, selv om de ikke er interessert. Det har lett for å ta helt av. Jeg må ta meg skikkelig i sammen for bremse opp. Jeg kan få problemer med å sove. En gang sov jeg vel et par timer første natten og lite neste natt. Reiste meg knapt fra stolen i løpet av ganske mange dager. Alt dreide seg om det jeg hadde blitt hekta på å få til. Jeg kan ha vanskelig for å konsentrere meg om andre ting. Klarer ikke å konsentrer meg om hva andre snakker om som gjelder andre tema. Tankene dreier seg bare om hvordan jeg skal løse forskjellige problemer i det jeg holder på med på datamaskinen. Alt dette kan variere i grad, men jeg føler ikke det er normalt selv om en blir litt hekta. Eller er det det?

Jeg tror ikke det oppfyller kriteriene for hypomani. Men jeg føler det er noe av det samme som skjer. Har BP2. Anonymous poster hash: 47d60...f67

Synes det høres ut som hypomani, men i begynnelsen tenkte jeg det var jo en fin hobby.

Skrevet
  XbellaX skrev (På 23.1.2015 den 16.46):

XbellaX, on 23 Jan 2015 - 17:46, said:

Det du beskriver er ikke normalt for friske men vanlig for mennesker med bipolar lidelse.

Hadde jeg ikke blitt slik, så ville jeg aldri klart å gjøre mye av det jeg har gjort. Jeg hadde ikke sittet inne med de kunnskapene jeg nå har. Jeg sier det når jeg skal gjøre noe at det ikke er sikkert jeg klarer å finne ut av det hvis jeg ikke blir hekta. Jeg kan da bare bruke de kunnskapene jeg allerede har fått, men klarer ikke å ta i bruk det kreative og det å finne ut av nye ting. Anonymous poster hash: 47d60...f67
Skrevet

Jeg kan da bare bruke de kunnskapene jeg allerede har fått, men klarer ikke å ta i bruk det kreative og det å finne ut av nye ting hvis jeg ikke er hekta.<br /><br />Får ikke redigert, så jeg legger det til her.

Anonymous poster hash: 47d60...f67

Skrevet
  stjernestøv skrev (På 23.1.2015 den 16.47):

stjernestøv, on 23 Jan 2015 - 17:47, said:

Synes det høres ut som hypomani, men i begynnelsen tenkte jeg det var jo en fin hobby.

Hva er egentlig forskjellen på å være hekta og hypomani? Anonymous poster hash: 47d60...f67

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...