Gå til innhold

Tilbakefall

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å få tilbakefall selv om man står på medisiner?

Jeg ligger og sitter mye i sofaen, har trukket meg mer tilbake men har ikke vrangforestillinger. Kan dette være begynnende tilbakefall eller er det andre faktorer som gjør meg sånn?

Psykologen mente det kunne være mange grunner til at jeg var deprimert og årstiden også, da vil jo dette gå over når våren kommer. Jeg vil være åndelig jeg men klarer det ikke, noe er borte. Det kan vel også gi depresjon?

Ville NHD anbefale meg å bytte til abilify? Det er vel litt "lettere" medisin?

Skrevet

Nei, mener å huske jeg fikk angst da jeg tok abilify sist og ble stiv i kroppen. Må finne et ant medikament kanskje. Men det finnes vel ingen snille ap. Er latuda snill? Mener jeg leste noen hadde dødd av det.

Skrevet

Zeldox er ganske snill men den har du jo prøvd. Etter hva jeg forstår er den også ganske bra på negative symptomer. Jeg tror Latuda i alle fall på papiret skal ha likhetstrekk med Zeldox. Seroquel er jo veldig snill, men kanskje ikke sterk nok?

Det lureste jeg tror du gjør, er å snakke med en spesialist om medisineringen og bivirkningene slik at du får gode svar på det du lurer på og god behandling, forresten, noen har vel dødd av så godt som enhver medisin.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg synes du skal ta dette opp med den psykiateren som har ansvar for medisineringen av deg.

Skrevet

Zeldox er ganske snill men den har du jo prøvd. Etter hva jeg forstår er den også ganske bra på negative symptomer. Jeg tror Latuda i alle fall på papiret skal ha likhetstrekk med Zeldox. Seroquel er jo veldig snill, men kanskje ikke sterk nok?

Det lureste jeg tror du gjør, er å snakke med en spesialist om medisineringen og bivirkningene slik at du får gode svar på det du lurer på og god behandling, forresten, noen har vel dødd av så godt som enhver medisin.

Zeldox har jeg prøvd ja og seroquel tåler jeg ikke i høye doser, ellers kunne jeg tatt det.

Skrevet

Jeg synes du skal ta dette opp med den psykiateren som har ansvar for medisineringen av deg.

Får gjøre det.

Skrevet

Du fikk jo god hjelp da du var innlagt sist sommer, men jeg synes det er rart at du ikke har fått oppfølgning av psykiater en eneste gang siden den gang, da du jo ganske tidlig formidlet at du ikke følte deg bra. Dette er kanskje noe av det du kan ta opp allerede i første time med ny behandler i ambulant team. Du kan også ta det opp med fastlegen slik at han kan kontakte ansvarlig psykiater og be dem gjøre en vurdering.

Skrevet

Du fikk jo god hjelp da du var innlagt sist sommer, men jeg synes det er rart at du ikke har fått oppfølgning av psykiater en eneste gang siden den gang, da du jo ganske tidlig formidlet at du ikke følte deg bra. Dette er kanskje noe av det du kan ta opp allerede i første time med ny behandler i ambulant team. Du kan også ta det opp med fastlegen slik at han kan kontakte ansvarlig psykiater og be dem gjøre en vurdering.

Ja det er litt rart at jeg ikke har snakket med psykiater, har jo hanglet lenge nå og er lei av medisinene. Får ta det opp med min nye behandler, får ikke håpe det går så lang tid før de tar kontakt. Skal bestille en legetime på mandag.

Skrevet

Har noen dødd av enhver medisin? Det er jo skummelt da.

Skrevet

Har noen dødd av enhver medisin? Det er jo skummelt da.

Ikke egentlig, jeg mener at dersom 1 av 250.000 som tar en medisin blir alvorlig syk eller dør av den, så er jo sjansen liten. Mange mennesker dør i flyulykker, men likevel er det trygt å fly. Det er en liten risiko forbundet med alt i livet.

Det er iallfall mange som har dødd av ubehandlet psykose.

Skrevet

Ikke egentlig, jeg mener at dersom 1 av 250.000 som tar en medisin blir alvorlig syk eller dør av den, så er jo sjansen liten. Mange mennesker dør i flyulykker, men likevel er det trygt å fly. Det er en liten risiko forbundet med alt i livet.

Det er iallfall mange som har dødd av ubehandlet psykose.

Trodde ikke man kunne dø av ubehandlet psykose, at en tar livet av seg da mener du?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...