søndagsbarn Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 Jeg har begynt å trappe ned på ammingen for jeg skal starte på jobb i januar. Barna er ti og en halv måned og spiser mye fast føde: to ganger grøt, en gang brødskive, engang middag og en liten innimellom måltid med frukt. Jeg ammer nå litt morgen og litt kveld og gir morsmelkerstatning ved frukten. Det ene barnet får rundt 2,5 dl melk i grøten, det andre rundt 3,5. Spørsmålet er: kan jeg gi barna Cultura istedetfor morsmelkerstaning? Det ene barnet liker ikke morsmelkerstatning og vil ikke drikke mer enn en halv dl av det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 Hei, Cultura vil ikke gi samme næringen som morsmelkerstatningen gir. Jeg synes derfor at du skal fortsette å tilby erstatningen – ½ dl er bedre enn ingenting. Du kan jo evt. også prøve å blande litt erstatning i Culturaen eller annen mat/drikke. Ellers ser det ut som barna dine får rikelig med variert mat i seg, så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg. Det er jo også en fordel om du fortsetter med litt amming fremover. Lykke til! Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.