Gå til innhold

Sosial angst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han sliter i arbeidslivet mannen min og, han sier nå at han er deprimert og lei.

Håper han får hjelp/søker hjelp.

Jeg slet også, men det er jo ulike grunner til at man sliter i arbeidslivet.

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

15

• Madelenemie

10

• slabbedask

8

• Trine

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Håper han får hjelp/søker hjelp.

Jeg slet også, men det er jo ulike grunner til at man sliter i arbeidslivet.

Han har ikke kontakt med psykiatrien. Har sagt han må kontakte nav, kanskje få noe han trives bedre med.

Skrevet

Han har ikke kontakt med psykiatrien. Har sagt han må kontakte nav, kanskje få noe han trives bedre med.

Tror ikke nav kan gjøre så mye.

Skrevet

Tror ikke nav kan gjøre så mye.

Han går jo på aap, hvis noen kan gjøre noe er det vel nav.

Skrevet

Han går jo på aap

Det var en ny opplysning...

Skrevet

Det var en ny opplysning...

Men han måtte være på den plassen for å få ferdig praksisen sin, men han missliker det sterkt.

Skrevet

Men han måtte være på den plassen for å få ferdig praksisen sin, men han missliker det sterkt.

Er det lenge igjen da?

Skrevet

Er det lenge igjen da?

Ja han begynte nå i januar og skal være et år, han sover dårlig og pga det.

Skrevet

Ja han begynte nå i januar og skal være et år, han sover dårlig og pga det.

Hva skjer når han er ferdig der da?

Skrevet

Hva skjer når han er ferdig der da?

Da skal han vel ta eksamen så blir han helsefagarbeider, han ville helst hatt en fast jobb nå men det er jo umulig å få.

Skrevet

@madelenemie: Jeg ber deg stoppe denne "misjoneringen" for asperger her på DOL. Det er ikke slik at alle med psykiske problemer har ASL.

Noen kaller det misjonering, andre kaller det opplysning. Skal man holde nyttig informasjon skjult for andre, er ikke det egoistisk? Jeg er ihvertfall veldig takknemlig for madelenemies "misjonering", hadde jeg ikke hatt henne å snakke med og spørre om ting til og få forklaringer av så hadde jeg vært langt nede nå. Istede kan jeg spørre henne når det er ting jeg ikke mestrer eller ting som sliter på hodet mitt, så kan jeg senke skuldrene fordi jeg får svar som er logiske for meg. Det gjør tiden fram til utredning mye lettere.

Skrevet

Noen kaller det misjonering, andre kaller det opplysning. Skal man holde nyttig informasjon skjult for andre, er ikke det egoistisk? Jeg er ihvertfall veldig takknemlig for madelenemies "misjonering", hadde jeg ikke hatt henne å snakke med og spørre om ting til og få forklaringer av så hadde jeg vært langt nede nå. Istede kan jeg spørre henne når det er ting jeg ikke mestrer eller ting som sliter på hodet mitt, så kan jeg senke skuldrene fordi jeg får svar som er logiske for meg. Det gjør tiden fram til utredning mye lettere.

Hva skakl du gjore ettter utredening når det ikke finnes behandlinhg?

Anonymous poster hash: 11a36...c47

Skrevet

Hva skakl du gjore ettter utredening når det ikke finnes behandlinhg?

Anonymous poster hash: 11a36...c47

Lære meg å akseptere meg selv slik som jeg er og slippe å bli deppa fordi jeg ikke får til ting som er normalt å få til, for da vet jeg at jeg ikke er normal og heller ikke kan bli normal. Selv om det ikke finnes behandling så finnes det hjelp sånn at man kan få det bedre.

Skrevet

Selv om det ikke finnes behandling så finnes det hjelp sånn at man kan få det bedre.

Gjør det?

Skrevet

Gjør det?

Hva er det for et spørsmål? Du vet jo at mm har fått masse hjelp. Så da finnes det jo hjelp da.

Skrevet

Det finnes hjelp for noen, noen steder, men mange med Asperger får ingen oppfølgning eller hjelp.

Anonymous poster hash: cae11...303
Skrevet

Det finnes hjelp for noen, noen steder, men mange med Asperger får ingen oppfølgning eller hjelp.

Anonymous poster hash: cae11...303

Skriver under på det.

Skrevet

Hva er det for et spørsmål? Du vet jo at mm har fått masse hjelp. Så da finnes det jo hjelp da.

Det kommer nok an på hvor du bor og hvor flink du er til å krangle og kreve. Jeg har ikke fått noe som helst hjelp til "å få det bedre". Sist jeg var hos legen fikk jeg beskjed om at "det er ikke mer vi kan gjøre her". DPS har intet tilbud.

Men lykke til.

Skrevet

Det kommer nok an på hvor du bor og hvor flink du er til å krangle og kreve. Jeg har ikke fått noe som helst hjelp til "å få det bedre". Sist jeg var hos legen fikk jeg beskjed om at "det er ikke mer vi kan gjøre her". DPS har intet tilbud.

Men lykke til.

Jo takk :) Legen din er tafatt. Man trenger jo bare noen å snakke med. Men det kommer jo an på din egen motivasjon også, om du ikke tar til deg hjelpen så får du heller ingen hjelp. Om du mener at ingenting hjelper uansett fordi det ikke finnes noen behandling så hjelper det jo ikke. Jeg kjenner ikke deg og vet ikke hva slags hjelp du har fått eller ikke fått, og jeg vet det er stor forskjell fra kommune til kommune, men det er faktisk slik at om kommunen ikke har et passende tilbud så kan de henvise deg til en annen kommune. Henvisningen min ble sendt til et sted ca 10 mil unna hjemme fordi kommunen ikke har gode nok folk på det området.

Skrevet

Jeg tenker at nesten alle "normale" mennesker kan hjelpe, det er bare snakk om å bruke litt tid til å svare på spørsmål. Man kan ikke forvente en vidunderbehandling mot noe som ikke kan behandles, men man kan lære mye som gjør at man lettere kan kjenne igjen situasjoner og bli tryggere, Jeg klarer ikke forklare helt hva jeg mener så jeg bare håper dere forstår det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...