Gå til innhold

Sosial angst

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jo takk :) Legen din er tafatt. Man trenger jo bare noen å snakke med. Men det kommer jo an på din egen motivasjon også, om du ikke tar til deg hjelpen så får du heller ingen hjelp. Om du mener at ingenting hjelper uansett fordi det ikke finnes noen behandling så hjelper det jo ikke. Jeg kjenner ikke deg og vet ikke hva slags hjelp du har fått eller ikke fått, og jeg vet det er stor forskjell fra kommune til kommune, men det er faktisk slik at om kommunen ikke har et passende tilbud så kan de henvise deg til en annen kommune. Henvisningen min ble sendt til et sted ca 10 mil unna hjemme fordi kommunen ikke har gode nok folk på det området.

Det må være en kvinne-ting dette at det skal hjelpe så mye å ha noen "å snakke med".

Og jeg ble også henvist til utredning i en annen kommune.

Men jeg er trolig et håpløst tilfelle som ingen liker. (Noe sånt)

Men men. Sånn er det nå bare. Lite å gjøre med det.

Endret av slabbedask
  • Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

15

• Madelenemie

10

• slabbedask

8

• Trine

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det må være en kvinne-ting dette at det skal hjelpe så mye å ha noen "å snakke med".

Og jeg ble også henvist til utredning i en annen kommune.

Men jeg er trolig et håpløst tilfelle som ingen liker. (Noe sånt)

Men men. Sånn er det nå bare. Lite å gjøre med det.

Tenkte mer at man har noen man kan spørre om ting man ikke forstår.

Skrevet

Tenkte mer at man har noen man kan spørre om ting man ikke forstår.

Det man ikke "forstår" (hva egentlig?) kan man vel lese seg til å på nettet, vil jeg tro.

Skrevet

Det man ikke "forstår" (hva egentlig?) kan man vel lese seg til å på nettet, vil jeg tro.

Mulig det, man kan vel lese seg fram til det meste på nettet så da trenger jo engentlig ingen hjelp til noe da. Jeg klarer ikke lese meg fram til alt så jeg syns det er greit å ha noen å spørre ihvertfall.

Skrevet (endret)

Lære meg å akseptere meg selv slik som jeg er og slippe å bli deppa fordi jeg ikke får til ting som er normalt å få til, for da vet jeg at jeg ikke er normal og heller ikke kan bli normal. Selv om det ikke finnes behandling så finnes det hjelp sånn at man kan få det bedre.

Korrekt, det gjør det:-)

Jeg hadde aldri fått det så bra inni meg uten diagnose, og noen å stille spørsmål til:-)

Siden jeg ikke klarte snakke så bra da, skrev jeg, jeg snakket ikke før ganske mange år, klarte ikke spontan prat.

Jeg visste lite om de mellommenneskelige relasjoner, var forvirret ang mange ting, for hadde egentlig aldri hatt omgang med særlig mange mennesker, jeg var mest med dyr.

Endret av Madelenemie
Skrevet

Mulig det, man kan vel lese seg fram til det meste på nettet så da trenger jo engentlig ingen hjelp til noe da. Jeg klarer ikke lese meg fram til alt så jeg syns det er greit å ha noen å spørre ihvertfall.

Man kan lese seg frem til mye,

man kan få gode svar på nettet, jeg har fått, men størst og mest hjelp har jeg fått av min psykiater som kunne snakke med meg ut i fra den situasjon jeg var i,. Hun skjønte at jeg var for konkret for vanlig psykoterapi, så vi startet med å ha det gøy:-)

Snakket både om dyr, og jeg fikk stilt spørsmål via mine mail:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...