Gå til innhold

Syntes du det er trivelig å være tygdet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner at du generaliserer ut fra dine egne barn og egen familie, poenget mitt er at det blir litt for enkelt.  Kanskje spesielt fordi nesten alle dine barn har Asperger.  De har sine problemer, diagnoseløse ungdommer kan ha andre, uten at det er fordi de etteraper dårlige foreldre. 

 

Det er svært mange foreldre som ikke forstår hvorfor ungdom er frekke i kjeften.  Og så er det noen av dem som trøster seg med at de husker at de hadde en liknende periode selv.

 

Det er litt arrogant å benekte at ting finnes (PMS, trassalder osv.) fordi man ikke har erfart det selv. 

Ok,

 

jeg har før fått høre at jeg er arrogant? det liker jeg ikke! så jeg skal prøve tenke meg om, prøve forstå at min erfaring er begrenset og min innsikt i psykologi likeså. Jeg må bare forstå alt... og når ikke engang foreldrene forstår at barna er frekke?

Ok det kan hende jeg i natt kommer på spørsmål til deg, da spør jeg her og du må svare, jeg regner med jeg kommer til å tenke på dette i natt,

nå må jeg gå.

 

(når det gjelder det med pms, så handler det mye om klaging, jeg skal ikke avspore diskusjonen, men pms det har jeg mine egne tanker om)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    20

  • Trine

    18

  • AnonymBruker

    8

  • slabbedask

    6

Jeg vet ikke om akkurat fortvilelse er det jeg føler, men jeg synes det er litt synd at diskusjoner her drepes av "sannheter" om at alle barn og ungdom med uvaner og problemer, har foreldre som lider av omtrent det samme eller som praktiserer grenseløs oppdragelse.

Ok, greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare forstå alt... og når ikke engang foreldrene forstår at barna er frekke?

Ok det kan hende jeg i natt kommer på spørsmål til deg, da spør jeg her og du må svare, jeg regner med jeg kommer til å tenke på dette i natt,

nå må jeg gå.

 

(når det gjelder det med pms, så handler det mye om klaging, jeg skal ikke avspore diskusjonen, men pms det har jeg mine egne tanker om)

Svært mange foreldre forstår nok at barna / ungdommene er frekke, for de kan være minst like frekke hjemme.  Men det er da ikke tilstrekkelig at foreldrene forstår det og evt. forsøker for tusende gang å forklare barna det?  Ungdommene vet nok mye om forventningene vi har til dem, men de må selv velge å oppfylle dem.  Jeg har i hvert fall ingen fjernkontroll på hvordan tenåringen min oppfører seg f.eks. når han har vikar, selv om han vet hva idealet går ut på.

 

Jeg har på ingen måte svar på alt.  Det er ikke alt som kan forklares med enkle årsak / virkning-beskrivelser.

 

Jeg har heller ikke PMS, men jeg benekter ikke at det finnes allikevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm ok.

 

Da har du litt erfaring som jeg ikke har.

 

Men det er jo ok å lese. Laban blir litt fortvilt, men jeg tror nok mange av mine svar bærer preg av at jeg liker barn, har lite erfaring med mennesker på min egen alder, og rosemaler barn litt, og svartmaler foreldrene... jeg vet ikke, men jeg har kun hatt 5 studiepoeng psykologi og der leste vi kun om en bok:-( og jeg pugget symptomer som opptok meg lite, da dette var like vanskelig som ett annet fag jeg måtte ha etikk. Trygdemedisin likte jeg:-) det begynte å fascinere meg mer og mer.

 

Jeg tviler ihvertfall ikke på at du liker barn. Du har sagt før at barn er enklere enn voksne å prate med :) Jeg syns det er interessant å vite hvordan vi fungerer psykisk, men jeg er langt ifra noen ekspert. Har ikke engang studiepoeng, man får vel ikke det på vgs? Bare husker Eriksons utviklingsteori ;)

 

Ang PMS, det er noe dritt, men det er ikke tull. For noen mennesker er dette faktisk et ganske stort problem. Jeg merker at i noen dager før mensen så raser verden ekstra mye sammen og jeg blir lettere irritert enn ellers. Og hver gang så tenker jeg "skjerp deg, du vet det bare er hormoner som tuller med hodet ditt" men det er virkelig ikke lett å skjerpe seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler ihvertfall ikke på at du liker barn. Du har sagt før at barn er enklere enn voksne å prate med :) Jeg syns det er interessant å vite hvordan vi fungerer psykisk, men jeg er langt ifra noen ekspert. Har ikke engang studiepoeng, man får vel ikke det på vgs? Bare husker Eriksons utviklingsteori ;)

 

Ang PMS, det er noe dritt, men det er ikke tull. For noen mennesker er dette faktisk et ganske stort problem. Jeg merker at i noen dager før mensen så raser verden ekstra mye sammen og jeg blir lettere irritert enn ellers. Og hver gang så tenker jeg "skjerp deg, du vet det bare er hormoner som tuller med hodet ditt" men det er virkelig ikke lett å skjerpe seg.

Hva :o mener du at du kan ha pms symptomer??

 

Mystisk , rart og skummelt...

 

skal til frisør med barn nå, men dette må du svare meg på!

 

Jeg merker ingenting til noen hormoner ala kvinnelige i kroppen, det månedlige trøbbelet kommer like sjokkerende og irriterende hver mnd.  Jeg tenker sånn, søren også!!

 

Jeg er allergisk mot klaging på kvinnelige hormoner og annen mnd nød.

 

Jeg har tenkt dette er logisk, hvordan kunne jeg vært en like god soldat eller kriger om jeg fikk psykiske problemer hver mnd, eller arbeidstaker? Jeg har alltid tenkt at pms er kvinne-ukultur-felleskapstankegang.

 

Ok smerter fins, men det fins også ibux, paracet, paralgin forte m.m.

 

Er du sikker på at du merker dette? det er ikke at du er opptatt av å merke noe en bestemt dato?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva :o mener du at du kan ha pms symptomer??

 

Mystisk , rart og skummelt...

 

skal til frisør med barn nå, men dette må du svare meg på!

 

Jeg merker ingenting til noen hormoner ala kvinnelige i kroppen, det månedlige trøbbelet kommer like sjokkerende og irriterende hver mnd.  Jeg tenker sånn, søren også!!

 

Jeg er allergisk mot klaging på kvinnelige hormoner og annen mnd nød.

 

Jeg har tenkt dette er logisk, hvordan kunne jeg vært en like god soldat eller kriger om jeg fikk psykiske problemer hver mnd, eller arbeidstaker? Jeg har alltid tenkt at pms er kvinne-ukultur-felleskapstankegang.

 

Ok smerter fins, men det fins også ibux, paracet, paralgin forte m.m.

 

Er du sikker på at du merker dette? det er ikke at du er opptatt av å merke noe en bestemt dato?

 

Ja, 100% sikker, desverre. Var ikke så ille da jeg gikk på p-piller, men det gjør jeg ikke lenger så da kom det. Jeg tenker ikke over at jeg snart skal ha mensen før jeg merker at jeg blir lettere irritert og gråter lettere enn normalt og at jeg får ekstremt lyst på sjokolade og at magen får litt kul. Da vet jeg at det er rett rundt hjørnet. Noen får psykiske problemer og selvmordstanker, jeg blir bare lettere irritert, men skulle klart meg i krigen like godt som alle de andre dagene :P

http://no.wikipedia.org/wiki/Premenstruelt_syndrom

Du kan nok gjøre det lurt i å lese litt om ting du mener ikke eksisterer fordi du selv ikke har opplevd det. Det gjør ihvertfall jeg for å lettere kunne forstå og akseptere andres måter å reagere på :) Er det en ting som er sikkert så er det at mennesket ikke er logisk. Du forandret deg jo under graviditeten, selv om det kanskje var utelukkende positivt for deg så er det mange som får store problemer. Disse forandringene skyldes hormoner. De samme hormonene produseres ved menstruasjon og kan få oss jenter til å reager på mange forskjellige måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, 100% sikker, desverre. Var ikke så ille da jeg gikk på p-piller, men det gjør jeg ikke lenger så da kom det. Jeg tenker ikke over at jeg snart skal ha mensen før jeg merker at jeg blir lettere irritert og gråter lettere enn normalt og at jeg får ekstremt lyst på sjokolade og at magen får litt kul. Da vet jeg at det er rett rundt hjørnet. Noen får psykiske problemer og selvmordstanker, jeg blir bare lettere irritert, men skulle klart meg i krigen like godt som alle de andre dagene :P

http://no.wikipedia.org/wiki/Premenstruelt_syndrom

Du kan nok gjøre det lurt i å lese litt om ting du mener ikke eksisterer fordi du selv ikke har opplevd det. Det gjør ihvertfall jeg for å lettere kunne forstå og akseptere andres måter å reagere på :) Er det en ting som er sikkert så er det at mennesket ikke er logisk. Du forandret deg jo under graviditeten, selv om det kanskje var utelukkende positivt for deg så er det mange som får store problemer. Disse forandringene skyldes hormoner. De samme hormonene produseres ved menstruasjon og kan få oss jenter til å reager på mange forskjellige måter.

Under graviditeten, oppstod en logisk biologisk effekt pga av at økt evne til yngelpleie var nødvendig.

Oxytocin virker effektivt på å bedre omsorgsevnen, fornuftig.

 

Jeg finner ikke logikken i å bli ustabil.?

 

Men takk for informasjonen, selv om jeg syns jeg må tenke lenger på det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie - jeg er enig med de her som sier at du må prøve å forstå at verden - verken barne/ungdomsoppdragelse eller biologiske reaksjoner i kroppen - er svart eller hvitt. Jeg synes det er rart at du med en barneflokk ikke har noen dispiplinproblemer verken hjemme eller på skolen - det er utenfor min fatteevne - men når du sier at det er slik, så tror jeg på deg.

 

Hos oss har vi ett barn som oppfører seg eksemplarisk (bortsett fra kanskje litt småprating i utide) på skolen, men kan være sint og sur hjemme for bagateller, men har mange gode venner og er godt likt - vi har ett barn som har hatt mye uro i kroppen på skolen, men som nå viser engasjement og lærevillighet, og som har hatt veldig sterkt temperament hjemme tidligere, men nå veldig harmonisk - og så har vi ett barn som stort sett alltid har hatt god oppførsel både hjemme, blant venner og på skolen. De er alle tre vokset opp med samme far og mor - men er tre helt forskjellige individer, og jeg synes ikke det er noe rart at de i noen tilfeller blir provosert eller irritert og sier i mot andre voksne eller barn.

 

Når det gjelder PMS har ikke jeg det, men jeg har ingen grunn til å tro at alle de som forteller at de har det, lyver. Hvorfor skulle de det?

 

Til slutt - jeg tror ikke du ville fungere som klasselærer. Jeg tror du ville kunne være en dyktig privatlærer med få elever, men ikke en hel klasse. En lærer skal ikke true med å kaste elevene ut - men jeg tror absolutt at en lærer som klarer å balansere noe autoritet og empati og årvåkenhet med det sosiale spillet i klassen og samtidig være faglig dyktig - den læreren vil være dyktig i sin rolle :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under graviditeten, oppstod en logisk biologisk effekt pga av at økt evne til yngelpleie var nødvendig.

Oxytocin virker effektivt på å bedre omsorgsevnen, fornuftig.

 

Jeg finner ikke logikken i å bli ustabil.?

 

Men takk for informasjonen, selv om jeg syns jeg må tenke lenger på det:-)

 

Jeg kan spørre om en forklaring i gynekologi-forumet. men jeg tror det letteste er at du bare aksepterer at hormoner har innvirkning på psyken og at det skjer en hormonforandring for å forberede kroppen på en graviditet. Da jeg gikk på kortison fikk jeg mensen nesten hele tiden. For meg er det ikke noe logisk forklaring på dette annet enn at hormoner har enorm innvirkning på kroppen og kan få de merkeligste ting til å skje. Men PMS er ikke noe de bare har funnet opp, det er jo ikke noe logisk med autisme, nt, psykoser, personlighetsforstyrrelser, depresjoner eller angst heller, men det betyr ikke at det ikke finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie - jeg er enig med de her som sier at du må prøve å forstå at verden - verken barne/ungdomsoppdragelse eller biologiske reaksjoner i kroppen - er svart eller hvitt. Jeg synes det er rart at du med en barneflokk ikke har noen dispiplinproblemer verken hjemme eller på skolen - det er utenfor min fatteevne - men når du sier at det er slik, så tror jeg på deg.

 

Hos oss har vi ett barn som oppfører seg eksemplarisk (bortsett fra kanskje litt småprating i utide) på skolen, men kan være sint og sur hjemme for bagateller, men har mange gode venner og er godt likt - vi har ett barn som har hatt mye uro i kroppen på skolen, men som nå viser engasjement og lærevillighet, og som har hatt veldig sterkt temperament hjemme tidligere, men nå veldig harmonisk - og så har vi ett barn som stort sett alltid har hatt god oppførsel både hjemme, blant venner og på skolen. De er alle tre vokset opp med samme far og mor - men er tre helt forskjellige individer, og jeg synes ikke det er noe rart at de i noen tilfeller blir provosert eller irritert og sier i mot andre voksne eller barn.

 

Når det gjelder PMS har ikke jeg det, men jeg har ingen grunn til å tro at alle de som forteller at de har det, lyver. Hvorfor skulle de det?

 

Til slutt - jeg tror ikke du ville fungere som klasselærer. Jeg tror du ville kunne være en dyktig privatlærer med få elever, men ikke en hel klasse. En lærer skal ikke true med å kaste elevene ut - men jeg tror absolutt at en lærer som klarer å balansere noe autoritet og empati og årvåkenhet med det sosiale spillet i klassen og samtidig være faglig dyktig - den læreren vil være dyktig i sin rolle :-) 

Jeg prøver skrive noe generelt.

 

Det er alt.

 

Nei vi har ikke disiplin-problemer, tror barna syns det er ulogisk å krangle med oss som gjør vårt beste for dem.

 

jeg er sliten, skal kanskje svare deg bedre og mer, jeg er fortvilt! (må bare huske det)

 

Takk for at du svarte om organisering... jeg er enda ikke ferdig:-(

 

Nå på møte fikk jeg beskjed om å ringe utdanningsdepartementet og lage en avtale mellom to skoler:-(

En av skolene må betale, noe om det...-( jeg vet ikke en gang om jeg skjønner hva jeg skal si?

det var dråpen som fikk det til å rase over for meg på innsiden, da kjente jeg meg sliten! Hvem der skal jeg ringe?

 

Jeg skal ringe utdanningsdepartementet, siden skole, ppt og barnehabilitering syns jeg skal det, men jeg er ikke bra!

Jeg må bare ringe og si at de har sagt jeg skal ringe, (ppt sa)og at de må avtale hvem som skal betale :wacko:

Det er kaotisk for meg nå, for dette blandet seg med sorgen min over barnet mitt som er syk og tapper,

 

også må jeg til enda en spesialist i dag, men huset han var i er borte :wacko: jeg oppdaget det i går? (skulle levere noen papirer der)

 

Og da jeg spurte ppt om de kunne skrive en rapport om anbefaling om at barnet mitt kommer inn på en skole, sa de at da trenger de en henvisning? Men de sitter jo på møte og er mitt barns ppt kontakt, hvordan går jeg frem?

Jeg ble så usikker at jeg svarte , ja, og noterte det, men nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre?

 

Jeg skjønner det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan spørre om en forklaring i gynekologi-forumet. men jeg tror det letteste er at du bare aksepterer at hormoner har innvirkning på psyken og at det skjer en hormonforandring for å forberede kroppen på en graviditet. Da jeg gikk på kortison fikk jeg mensen nesten hele tiden. For meg er det ikke noe logisk forklaring på dette annet enn at hormoner har enorm innvirkning på kroppen og kan få de merkeligste ting til å skje. Men PMS er ikke noe de bare har funnet opp, det er jo ikke noe logisk med autisme, nt, psykoser, personlighetsforstyrrelser, depresjoner eller angst heller, men det betyr ikke at det ikke finnes.

Jeg har noe å svare på det,

 

men jeg er for fortvilt,

 

vi skrives/snakkes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du fortvilet?

Fordi jeg ikke finner hjelp til ungen min! 

 

Har mistet håret igjen, alt!

 

Er så sliten og trøtt.

 

Om natten går jeg inn, av og til sitter jeg ser og hører på pusten, for vil ikke vekke men kjenner sånn uro,

da er det best sitte der bare.

 

så av og til når jeg stryker henne over hodet, våkner hun, hun er våt og svett, og jeg spør om er varm, svarer,

"mamma jeg fryser", jeg la meg en natt der på gulvet, i natt sov hos meg, men fryser og jeg henter varmeputer.

 

På skolemøtet i dag, raste alt sammen for meg, ordene, hva de het alle ordene deres, ble bare til fortvilelse, jeg ville skrike, men jeg noterte,

jeg skal ringe, men jeg finner ikke ordene, tenker skal ringe en dag jeg må bare finne ordene først, ordene jeg skal si.

 

Jeg leste gjennom jorurnaler i går igjen, kanskje for å finne en verdi, noe..jeg hadde mistet/oversett, men alt var mer eller mindre innenfor normalverdiene, slik jeg har lest meg til.

 

idag er en dag der nesten bare fortvilelse fyller meg, jeg vet ikke hvorfor sånt skjer, men jeg klarer meg, for det må jeg:-)

 

Asperger er helt ok, og ikke noe problem, men å få en sykdom som ingen finner ut av, der huden klør og blir rød, håret faller av til og med øyevipper. leddene verker på nytt, sår stadig dukker opp, stadig feber, stadige betennelser, tiltagende "døvhet", svimmelhet, det skulle jeg ønsket rammet meg, og ikke ungen min!!

 

kanskje må begynne på medisinene igjen...:-( ble jo bra på dem...men såå lang AB kur, har sine ulemper.

 

Dette er en ting, sorgen tar sin tid og sin energi, så har jeg ingen flere lagre på en måte, så når det stadig kommer krav om mer jeg må gjøre og jeg vet ikke hvor starte til tider, så bare stopper det, og det gjorde det i dag,

 

men likevel jeg må klare det, så det går nok, selv om det ikke kjennes sånn ut akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi jeg ikke finner hjelp til ungen min! 

 

Har mistet håret igjen, alt!

 

Er så sliten og trøtt.

 

Om natten går jeg inn, av og til sitter jeg ser og hører på pusten, for vil ikke vekke men kjenner sånn uro,

da er det best sitte der bare.

 

så av og til når jeg stryker henne over hodet, våkner hun, hun er våt og svett, og jeg spør om er varm, svarer,

"mamma jeg fryser", jeg la meg en natt der på gulvet, i natt sov hos meg, men fryser og jeg henter varmeputer.

 

På skolemøtet i dag, raste alt sammen for meg, ordene, hva de het alle ordene deres, ble bare til fortvilelse, jeg ville skrike, men jeg noterte,

jeg skal ringe, men jeg finner ikke ordene, tenker skal ringe en dag jeg må bare finne ordene først, ordene jeg skal si.

 

Jeg leste gjennom jorurnaler i går igjen, kanskje for å finne en verdi, noe..jeg hadde mistet/oversett, men alt var mer eller mindre innenfor normalverdiene, slik jeg har lest meg til.

 

idag er en dag der nesten bare fortvilelse fyller meg, jeg vet ikke hvorfor sånt skjer, men jeg klarer meg, for det må jeg:-)

 

Asperger er helt ok, og ikke noe problem, men å få en sykdom som ingen finner ut av, der huden klør og blir rød, håret faller av til og med øyevipper. leddene verker på nytt, sår stadig dukker opp, stadig feber, stadige betennelser, tiltagende "døvhet", svimmelhet, det skulle jeg ønsket rammet meg, og ikke ungen min!!

 

kanskje må begynne på medisinene igjen...:-( ble jo bra på dem...men såå lang AB kur, har sine ulemper.

 

Dette er en ting, sorgen tar sin tid og sin energi, så har jeg ingen flere lagre på en måte, så når det stadig kommer krav om mer jeg må gjøre og jeg vet ikke hvor starte til tider, så bare stopper det, og det gjorde det i dag,

 

men likevel jeg må klare det, så det går nok, selv om det ikke kjennes sånn ut akkurat nå.

 

Nå forstår jeg at du er fortvilet. Det høres grusomt ut. AB kur, er det antibiotika?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå forstår jeg at du er fortvilet. Det høres grusomt ut. AB kur, er det antibiotika?

Takk, det betyr mye at du forstår, det er få som gjør det, da føler man seg litt lettet som menneske.

(vet ikke hvorfor, men det er sånn)

 

Ja AB = Antibiotika.

 

Alt blir bedre, av erfaring om noen dager:-)

 

Livet fortsetter tross død og sykdom og selv om man ikke vil mer, man MÅ mer ;)

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det betyr mye at du forstår, det er få som gjør det, da føler man seg litt lettet som menneske.

(vet ikke hvorfor, men det er sånn)

 

Ja AB = Antibiotika.

 

Alt blir bedre, av erfaring om noen dager:-)

 

Livet fortsetter tross død og sykdom og selv om man ikke vil mer, man MÅ mer ;)

 

Kan hende det bare gjelder meg, men når jeg har vært skikkelig syk eller jeg skulle operere fordi jeg plutselig hadde fått en kul som var veldig stor og som kunne være kreft, så var mamma og pappa mer fortvilet og redde enn det jeg var. Jeg håper det gjelder hos dere også, at ditt barn tar dette bedre enn det du gjør. Barn skal ikke være så syke, men de er ofte flinkere enn oss voksne til å takle det. Men vet de ikke hva det er? De må jo finne det ut. Merkelig og skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende det bare gjelder meg, men når jeg har vært skikkelig syk eller jeg skulle operere fordi jeg plutselig hadde fått en kul som var veldig stor og som kunne være kreft, så var mamma og pappa mer fortvilet og redde enn det jeg var. Jeg håper det gjelder hos dere også, at ditt barn tar dette bedre enn det du gjør. Barn skal ikke være så syke, men de er ofte flinkere enn oss voksne til å takle det. Men vet de ikke hva det er? De må jo finne det ut. Merkelig og skummelt.

Nei de vet ikke hva det er:-(

 

Var til spesialist nå, sendte håranalyse til USA, og en test vi skal ta her hjemme blir sendt til Tyskland, ca 6000 kr bare det.

 

Men han nevnte at hun har for høy kobber, det har jeg også:-( men er ikke syke av det, alle barna med autisme har faktisk høye kobberverdier, men ingenting er satt i system, men jeg har merket meg at alle stusser over kobberverdiene våre.

 

Lav jern, og høy kobber og høy magnesium tror jeg også.

 

Jeg var så fortvilt da jeg ikke fant parkering og når hjemmesykepleien ringte meg, bare snakket jeg, følte jeg usammenhengende, om at hun er syk og han går det bra med, og jeg finner ikke parkering, og carpark sitter utenfor bilen osv...

jeg hørte liksom selv, hvor usammenhengende jeg snakket, men i fortvilelsen fikk jeg ikke organisert ordene bedre:-(

 

Søknads-kontoret må visst komme hit og ha et møte, og jeg er så sliten nå at møte med dem er noe jeg ikke har lyst til,

jeg vil mest være i fred og kun få hjelp til å samle alle tråder, og det er det ingen som har tid å hjelpe meg med, alle har sitt lille område, ingen har oversikt, og jeg trenger oversikt, men strever med å skaffe meg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei de vet ikke hva det er:-(

 

Var til spesialist nå, sendte håranalyse til USA, og en test vi skal ta her hjemme blir sendt til Tyskland, ca 6000 kr bare det.

 

Men han nevnte at hun har for høy kobber, det har jeg også:-( men er ikke syke av det, alle barna med autisme har faktisk høye kobberverdier, men ingenting er satt i system, men jeg har merket meg at alle stusser over kobberverdiene våre.

 

Lav jern, og høy kobber og høy magnesium tror jeg også.

 

Jeg var så fortvilt da jeg ikke fant parkering og når hjemmesykepleien ringte meg, bare snakket jeg, følte jeg usammenhengende, om at hun er syk og han går det bra med, og jeg finner ikke parkering, og carpark sitter utenfor bilen osv...

jeg hørte liksom selv, hvor usammenhengende jeg snakket, men i fortvilelsen fikk jeg ikke organisert ordene bedre:-(

 

Søknads-kontoret må visst komme hit og ha et møte, og jeg er så sliten nå at møte med dem er noe jeg ikke har lyst til,

jeg vil mest være i fred og kun få hjelp til å samle alle tråder, og det er det ingen som har tid å hjelpe meg med, alle har sitt lille område, ingen har oversikt, og jeg trenger oversikt, men strever med å skaffe meg det.

 

Kan ikke mannen din ordne med noe av dette? Det høres veldig stressende ut å skulle ordne alt det du må ordne med alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke mannen din ordne med noe av dette? Det høres veldig stressende ut å skulle ordne alt det du må ordne med alene.

Nei,

 

det er hans inntekt vi mest lever av, så nå som jeg ikke klarer studere tar jeg alt.

 

Men jeg må bare komme over dagens sorg, det pleier ta en dag eller to, så er ting mer ok:-)

 

Jeg er irritert nå :-( fikk klager/spørsmål om middag...jeg lagde scones, og kan man ikke en gang pr halvår, klare seg med varme scones:-(? jeg har smør brie deilig ost osv... men neida, de så sjokkerte på meg, det er jo kveldsmat:-(

 

Jeg får besøk av en gammel dame kl 20.00, og jeg har mer enn nok nå!!? JO.

 

Jeg har også disse forpliktelsene, og at jeg da, en gang pr halvår, ikke klarer å tilby annet enn en snitzel, noe som barna syns var uhørt!! derfor blir det ingen snitzel, men jeg syns det er deres problem. jeg har også suppe, grøt og altså varme scones, men dette er ikke middag sier de.,

 

Ok så får de være sultne, jeg orker ikke mer.

 

Hvis jeg ikke hadde brukt timer på å være opprørt, hadde jeg sikkert klart å få middag og oppdekket bord, men jeg klarer ikke mer! 

 

Hvis de må ha salat, saus, hovedrett og pen oppdekning, så klarer ikke jeg det i dag. Jeg har invitert en eldre dame, som jeg gjør av plikt, som er viktig pga av ensomhet, så jeg sa da får dere ordne, og dessuten må jeg nå sette meg for å lese samfunnsfag snart.

 

Vi snakkes:-) jeg er så sliten at jeg gleder meg til å reise langt inn i skogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...