Gå til innhold

Remeron vs. Seroquel - vektøkning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom man får ulvehunger og sterk vektøkning på Remeron, er det da også sannsynlig at man vil oppleve det samme på Seroquel?

Spør fordi jeg ikke har lyst til å legge på meg for mange kg, og da jeg har snakket med ekspert som fremhever Seroquel og Lithium som aktuell behandling for noe som sanns.vis er bipolar 2/bipolar spektrum. Vektøkning er vel ganske vanlig på disse medisinene ettersom jeg har forstått. Sliter bl.a. ofte med depresjoner, angst og søvn, og det fungerer ikke tilstrekkelig med vanlige antidepressiver.

Anonymous poster hash: 841f2...357
YoplaitDouble
Skrevet

Jeg fikk ulvehunger i oppstart av Tolvon (ligner veldig på Remeron). Seroquel har ikke gitt noe som helst i den retningen. Jeg har faktisk noe dempet apetitt fra Zoloft + Seroquel :)

Skrevet

Hvorfor ikke Lamictal? Den gir ikke vektøkning

Jeg fikk skikkelig søthunger av Seroquel

Skrevet

Jeg vet ikke åssen Remeron er, men jeg føler ikke at jeg har fått spesielt mye mer søtsug eller matlyst av å gå på Seroquel. Har i alle fall ikke gått opp i vekt.

Skrevet

Jeg fikk ulvehunger i oppstart av Tolvon (ligner veldig på Remeron). Seroquel har ikke gitt noe som helst i den retningen. Jeg har faktisk noe dempet apetitt fra Zoloft + Seroquel :)

Takk for svar! :) Da er det jo en mulighet for at jeg også kan unngå særlig vektøkning. Må vel bare forsøke og se tenker jeg.

Skrevet

Har tatt Lamictal tidligere, og det hjalp, men fikk alvorlige bivirkninger så jeg fikk ikke lov å ta den mer.

Skrevet

Jeg vet ikke åssen Remeron er, men jeg føler ikke at jeg har fått spesielt mye mer søtsug eller matlyst av å gå på Seroquel. Har i alle fall ikke gått opp i vekt.

Takk for at du delte din erfaring! :) Det gir håp om at jeg også kan unnslippe  særlig sultfølelse/vektøkning på Seroquel. Tenker at det kan være verdt å forsøke denne medisinen før evt. Lithium.

Skrevet

Takk for svar forresten! :) Dumt du fikk søthunger av Seroquel. Det håper jeg å unnslippe, evt. at det avtar/går over.

Skrevet

Takk for at du delte din erfaring! :) Det gir håp om at jeg også kan unnslippe  særlig sultfølelse/vektøkning på Seroquel. Tenker at det kan være verdt å forsøke denne medisinen før evt. Lithium.

Jeg slutta på Lithionit og begynte på Seroquel. Står på 800mg daglig. 

Håper du får hjelp til å velge det som blir riktig for nettopp deg.  ;)

Skrevet

Jeg slutta på Lithionit og begynte på Seroquel. Står på 800mg daglig. 

Håper du får hjelp til å velge det som blir riktig for nettopp deg.  ;)

Takk for det! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...