Gå til innhold

NHD. Hvordan ville du ha reagert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min søster har planlagt pause fra sin psykiater i ett år. Hun har mulighet til å sende henne sms hvis det skulle være noe viktig.

Min søster har slitt med depresjoner og paranoide/mistenksomme tanker og tar medisiner for dette.

I en sms til psykiateren sin fortalte hun at hun ikke hadde vært ute på 6 måneder. Hun fikk ingen respons fra psykiateren bortsett fra et kort svar "det er ikke farlig å gå ut".

Hadde du reagert på en slik melding? Jeg tenkte at kanskje det hadde vært på sin plass at psykiateren hadde satt opp en konsultasjon siden min søster lever isolert. Men hun gjorde altså ikke det.

Hvordan ville du ha reagert?

Anonymous poster hash: c64c7...710
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Responsen min ville vært mer avhengig av kunnskapen jeg hadde til pasienten ut fra lang psykoterapi enn fra innholdet i en sms.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...