Gå til innhold

Etter min mening verdens beste sitat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan jo også angre på at jeg ikke interesserte meg litt mindre for øl og litt mer for skole på videregående, så jeg kunne kommet meg inn på medisinstudiet og blitt dr. ISW. Men det er jo lite å gjøre med nå, så lite vits i å bruke noe mer tid på.

Jeg tror ikke sparekonto og utdannelse nødvendigvis er veien til lykke. Du finner alltid noe du mangler. Jeg har begge de tingene, men det er ikke sikkert jeg er så mye mer lykkelig enn deg :) Jeg føler også at det er mye jeg gjerne skulle hatt

Du er jo åp en måte dr ISW ( hehe). Men du har jo mastergrad og høy utdanning ( har jeg lest her). Da har du fått til mye. Det kan du være fornøyd med. Jeg skjønner hva du mener.

Skrevet

Du er jo åp en måte dr ISW ( hehe). Men du har jo mastergrad og høy utdanning ( har jeg lest her). Da har du fått til mye. Det kan du være fornøyd med. Jeg skjønner hva du mener.

Ja jeg har mastergrad og penger, men det jeg ønsker meg aller mest nå er et godt forhold med en jente som bryr seg om meg, en sunnere kropp og en mer meningsfull jobb. Ingen av delene kan ordnes med utdannelse eller penger.

På en annen side er det mange som har de tingene, og de savner andre ting. Kanskje jeg bør fokusere på det jeg har fremfor det jeg ikke har..

Skrevet

Du har fortusetningen for å få til begge deler:) Du er jo så grei og forståelsesfull. Det virker som alle ønsker seg noe andre har uansett hva dem har i livet.

Mine ønsker er egentlig enkle: Familie, bedre økonomi, en mer spennende jobb, hytte ved sjøen. Kanskje ikke så enkel likevel.. hehe

Skrevet

Det er en ting du må hjelpe meg med å forstå, for jeg skjønner det virkelig ikke :) ikke slemt ment altså, for jeg ser mange som gjør det og sliter med det, men:

Hva er egentlig vitsen med å gjennomgå ting man allerede har gjort? Du kan jo ikke forandre fortiden uansett, så det er jo veldig lite å gjøre med det. Jeg kan tenke at det f.eks var dumt av meg å ikke kysse hun jeg danset med en gang på en fest på videregående, at jeg ikke tok hintet, men det er jo ganske uskyldig.

Bekymring kan jo til en viss grad ha en verdi, men å gå tilbake i tid hjelper jo med 100% sikkerhet ingenting..

Det er vel derfor lidelsen GAD finnes, bl.a.... ;)

Vi vet det er meningsløst - akkurat som du vet at dine tvangstanker er meningsløse.

Håper du skjønner sammenhengen :)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

For dere som leser litteratur om GAD og dens behandling: En bruker bekymring om fremtiden og grubling om fortiden.

Skrevet

For dere som leser litteratur om GAD og dens behandling: En bruker bekymring om fremtiden og grubling om fortiden.

Ja, det husker jeg at psykologen min påpekte veldig grundig. Det virker som disse begrepene er veldig sentrale i MCT.

Derimot er jeg mer usikker på hva som ligger i begrepet "tvangsgrubling" / obsessive ruminations..

Skrevet

Ja jeg har mastergrad og penger, men det jeg ønsker meg aller mest nå er et godt forhold med en jente som bryr seg om meg, en sunnere kropp og en mer meningsfull jobb. Ingen av delene kan ordnes med utdannelse eller penger.

På en annen side er det mange som har de tingene, og de savner andre ting. Kanskje jeg bør fokusere på det jeg har fremfor det jeg ikke har..

Jeg har ingen av de tingne du never, så du kan trøste deg med at det kunne hvett værre.

Anonymous poster hash: ed5ae...6d1

Skrevet

... Og nåtiden?

Skrevet

... Og nåtiden?

Går nok under fremtiden.

Skrevet

Jeg har ingen av de tingne du never, så du kan trøste deg med at det kunne hvett værre.Anonymous poster hash: ed5ae...6d1

Det kunne alltid vært verre. Det jeg tror jeg mener, er at uansett hvor mye du har, så er det ikke nødvendigvis det som gir lykke. Alle vil jo ha noe de ikke har, og uansett hvor mye jeg hadde ville jeg alltid kunne finne noe jeg savnet.

Skrevet

Det er vel ikke usannsynlig at jeg har GAD ( også). Jeg er veldig skvetten og liker å sitte bakerst på bussen og ha oversikt.

Skrevet

Det er vel ikke usannsynlig at jeg har GAD ( også). Jeg er veldig skvetten og liker å sitte bakerst på bussen og ha oversikt.

Det er ikke GAD.

Skrevet

Jeg har ingen av de tingne du never, så du kan trøste deg med at det kunne hvett værre.

Jeg må sitere en god venn som dessverre har en alvorlig psykisk lidelse:

"Det kunne vært verre, men det hadde ikke vært noe bedre det heller".

Skrevet

Det er ikke GAD.

Hva er det da? Jeg er ikke paranoid, men liker å ha oversikt, spesielt på bussen, for det har vært så mye rart der. Og så er jeg ganske skvetten.

Skrevet

Er det normalt for gadere å få vondt i magen og høyere puls av å lese tittelen (og beskrivelsen) til den boken der?

Anonymous poster hash: d6d1f...34b

Det tror jeg. Jeg fikk både en god følelse og en litt vond følelse. Følte at det traff meg. Spesielt det må å ikke lide. Men å ta noen gode valg for livet mitt. Jeg håper den finnes på norsk, for jeg er ikke såå stødig i engelsk på en så "tung" bok.

Skrevet

Jeg må sitere en god venn som dessverre har en alvorlig psykisk lidelse:

"Det kunne vært verre, men det hadde ikke vært noe bedre det heller".

He-he:) Det er sant.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...