Gå til innhold

Når man ser syk ut.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg ser visst veldig sliten ut for tiden, jeg må til nye legeavtaler med barn i dag, nesten hver dag, men selv om jeg for tiden ikke orker å ha øyekontakt og ser vekk og ned, så liker jeg ikke at jeg nå har fått høre at jeg ser syk/sliten/medtatt ut. Kan jeg bruke mørke solbriller når jeg møter til avtaler med mitt barn på sykehuset senere i dag? Kjenner ikke de vi skal ha møte med.  evt må jeg si noe om det, begrunne det? spørre om det er greit? 

vanligvis trenger jeg ikke det, jeg tar meg sammen, og bare ser ned, ubehag av sterkt lys er jeg flink til å tåle, men nå som jeg ser så syk ut at tydeligvis flere mennesker blir bekymret, blir det en tilleggsbelastning jeg ikke orker, jeg orker ikke få flere kommentarer på at jeg ser så medtatt ut.

I går holdt en dame meg lenge, jeg tok det helt med ro, men dette var fordi hun mente at nå må jeg si i fra om jeg trenger hjelp. Jeg vet ikke helt hva det skulle være, men jeg svarte ja og smilte, for jeg skjønte hun hadde medfølelse.

Skrevet

Hei!

Jeg ser visst veldig sliten ut for tiden, jeg må til nye legeavtaler med barn i dag, nesten hver dag, men selv om jeg for tiden ikke orker å ha øyekontakt og ser vekk og ned, så liker jeg ikke at jeg nå har fått høre at jeg ser syk/sliten/medtatt ut. Kan jeg bruke mørke solbriller når jeg møter til avtaler med mitt barn på sykehuset senere i dag? Kjenner ikke de vi skal ha møte med.  evt må jeg si noe om det, begrunne det? spørre om det er greit? 

vanligvis trenger jeg ikke det, jeg tar meg sammen, og bare ser ned, ubehag av sterkt lys er jeg flink til å tåle, men nå som jeg ser så syk ut at tydeligvis flere mennesker blir bekymret, blir det en tilleggsbelastning jeg ikke orker, jeg orker ikke få flere kommentarer på at jeg ser så medtatt ut.

I går holdt en dame meg lenge, jeg tok det helt med ro, men dette var fordi hun mente at nå må jeg si i fra om jeg trenger hjelp. Jeg vet ikke helt hva det skulle være, men jeg svarte ja og smilte, for jeg skjønte hun hadde medfølelse.

Det synes jeg absolutt du kan, evt legge til (om noen skulle undre seg) at du bare er litt lysømfintlig.

Får du i deg nok næring? Sover/hviler du tilstrekkelig?

Skrevet

Hei!

Du trenger ikke spørre om det er greit at du har mørke briller på. Hvis du trenger å bruke briller for å skjerme deg, så må det være greit at du gjør det.  Når det gjelder hvordan andre oppfatter deg, så tror jeg på sett og vis at det ikke gjør noe om de oppfatter at du er sliten. Noen vil kanskje oppfatte det som mer "oppsiktsvekkende" at du bruker mørke briller innendørs enn at du ser sliten ut. Du har grunn til å være sliten, flere barn og ungdommer som krever mye ekstra oppfølgning i forhold til skole og helse er krevende.

Skrevet

Det synes jeg absolutt du kan, evt legge til (om noen skulle undre seg) at du bare er litt lysømfintlig.

Får du i deg nok næring? Sover/hviler du tilstrekkelig?

ok takk.

Ja jeg sover nok,

jeg grubler, men ikke mer enn man kan regne med når det er problemer rundt meg.

Jeg spiser fordi jeg MÅ det, fordi jeg må være et forbilde, jeg har ikke noen matlyst akkurat for tiden.

Skrevet

Du trenger ikke spørre om det er greit at du har mørke briller på. Hvis du trenger å bruke briller for å skjerme deg, så må det være greit at du gjør det.  Når det gjelder hvordan andre oppfatter deg, så tror jeg på sett og vis at det ikke gjør noe om de oppfatter at du er sliten. Noen vil kanskje oppfatte det som mer "oppsiktsvekkende" at du bruker mørke briller innendørs enn at du ser sliten ut. Du har grunn til å være sliten, flere barn og ungdommer som krever mye ekstra oppfølgning i forhold til skole og helse er krevende.

Ok,

Da tar jeg dem med også kjenner jeg på hva jeg tørr.

jeg liker ikke at andre blir så skremt av å se meg, da flyttes fokus fra der det skal være nå, jeg må finne hjelp.

Jeg dusjet i natt for å prøve å bli opplagt, men det hjalp lite.

Skrevet

Ok,

Da tar jeg dem med også kjenner jeg på hva jeg tørr.

jeg liker ikke at andre blir så skremt av å se meg, da flyttes fokus fra der det skal være nå, jeg må finne hjelp.

Jeg dusjet i natt for å prøve å bli opplagt, men det hjalp lite.

Slik jeg forstår deg, så skal du i dag følge til legetime hos en lege som ikke kjenner dere fra før. Da tror jeg legen kommer til å fokusere på ungdommen og ikke på deg. Men om du har en altfor dårlig dag, så kunne kanskje faren følge i stedet for deg?

Skrevet

ok takk.

Ja jeg sover nok,

jeg grubler, men ikke mer enn man kan regne med når det er problemer rundt meg.

Jeg spiser fordi jeg MÅ det, fordi jeg må være et forbilde, jeg har ikke noen matlyst akkurat for tiden.

Jeg håper du går bedre tider i møte, det høres tungt å være deg akkurat nå.

Skrevet

Jeg ville forklart hvorfor siden det egentlig er veldig uhøflig. Sånn at du ikke gir helt feil inntrykk av deg selv ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...