Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor mener du somatisk har mere med mennesker å gjøre enn sinnet?

Jeg skjønner ikke hva du mener.

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Toga

29

• gråstein

8

• AnonymBruker

7

• Caylee

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva du mener.

Alle har en fysisk og psykisk helse. Så hvorfor mener du det da er forskjell på psykiatrisk og somatisk?

Skrevet

Alle har en fysisk og psykisk helse. Så hvorfor mener du det da er forskjell på psykiatrisk og somatisk?

Det er forskjell på hvordan det "behandles". Somatiske tilstander krever ikke at du bør fortelle alt om følelser og tanker. Har du et beinbrudd kreves det ikke av behandleren at han/hun forholder seg spesielt til din personlighet, i noen større grad enn advokaten eller elektrikeren. En psykoterapeut har relasjonen som oppgave, det har ikke behandlere i somatikken, der har de f.eks. beinet ditt, hjertet ditt eller insulinet ditt som oppgave.

Så er det helt individuelt hvordan man føler seg ift. dette; alt jeg sier her er at jeg ikke setter pris på det. Siden det er noe de får betalt for.

Skrevet

Det er forskjell på hvordan det "behandles". Somatiske tilstander krever ikke at du bør fortelle alt om følelser og tanker. Har du et beinbrudd kreves det ikke av behandleren at han/hun forholder seg spesielt til din personlighet, i noen større grad enn advokaten eller elektrikeren. En psykoterapeut har relasjonen som oppgave, det har ikke behandlere i somatikken, der har de f.eks. beinet ditt, hjertet ditt eller insulinet ditt som oppgave.

Så er det helt individuelt hvordan man føler seg ift. dette; alt jeg sier her er at jeg ikke setter pris på det. Siden det er noe de får betalt for.

Skjønner hva du mener. Det er kanskje vanskeligere å finne ut av psykisk pågrunnav det ikke kan ses på fysisk.

Forstår hvorfor du syns psykologer blir litt "falske", men er det virkelig bedre å ikke gå på det? Det hadde vært bedre om de hadde gjort det uten bare pengene men alternativet hvis du liker prate innimellom virker litt dumt/trist/ensomt

Skrevet

Skjønner hva du mener. Det er kanskje vanskeligere å finne ut av psykisk pågrunnav det ikke kan ses på fysisk.

Forstår hvorfor du syns psykologer blir litt "falske", men er det virkelig bedre å ikke gå på det? Det hadde vært bedre om de hadde gjort det uten bare pengene men alternativet hvis du liker prate innimellom virker litt dumt/trist/ensomt

At jeg går dit og skravler har ingenting med helse å gjøre. Ja, det er ensomhet, men det er ikke noe man betaler for å bli redusere (eller krever at Staten betaler for).

Skrevet

Luksusproblem.

Anonymous poster hash: 562bc...f53

Skrevet (endret)

Luksusproblem.

Hva da? Kan ikke se å ha tatt opp noe annet "problem" enn at jeg lurer på å slutte.

Hvis du tenker på ensomhet, så er ikke det luksusproblem, pga det er ikke noe problem. Det har ikke med helse å gjøre.

Endret av Toga
Skrevet

Hva da? Kan ikke se å ha tatt opp noe annet "problem" enn at jeg lurer på å slutte.

Du bør være glad du har et tilbud. Ikke alle har det vel.

Skrevet

Er det ikke bedre å gi tilbudet til de som har ordentlige problemer da?

Skrevet

Er det ikke bedre å gi tilbudet til de som har ordentlige problemer da?

Harikke du problemer?

Skrevet

Harikke du problemer?

Jeg vet ingenting vel.

Skrevet

Jeg vet ingenting vel.

Det er ikke normalt å sitte oppe hele natten vel.

Skrevet

Fikk vondt i magen, og i stillheten på soverommet frykter man det er infarkt.

Men men.

Skrevet

Har du prøvd gruppeterapi?

Skrevet

Har du prøvd gruppeterapi?

Terapi & terapi... var en gruppe mennesker i alle fall. :o

Skrevet

Terapi & terapi... var en gruppe mennesker i alle fall. :o

Hva gjør man der - snakker? Hvordan skal det egenetlig hjelpe å "snakke"?

Skrevet

Hva gjør man der - snakker? Hvordan skal det egenetlig hjelpe å "snakke"?

Ja, man forteller om problemene sine. Det er en leder som sørger for at alle får slippe til, i tur og orden. Alle får en sutre-kvote. Nei, det er ikke til hjelp i det hele tatt.

Skrevet

Ja, man forteller om problemene sine. Det er en leder som sørger for at alle får slippe til, i tur og orden. Alle får en sutre-kvote. Nei, det er ikke til hjelp i det hele tatt.

Skulle ønske det fantes piller som hjalp. Det hadde vært mye enklere. Men piller fungerer kanskje bare hvis man har "trua" på at de skal fungere?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...