Toga Skrevet 29. januar 2015 Forfatter Skrevet 29. januar 2015 Hvorfor mener du somatisk har mere med mennesker å gjøre enn sinnet?Jeg skjønner ikke hva du mener. 0 Siter
Caylee Skrevet 29. januar 2015 Skrevet 29. januar 2015 Jeg skjønner ikke hva du mener. Alle har en fysisk og psykisk helse. Så hvorfor mener du det da er forskjell på psykiatrisk og somatisk? 0 Siter
Toga Skrevet 29. januar 2015 Forfatter Skrevet 29. januar 2015 Alle har en fysisk og psykisk helse. Så hvorfor mener du det da er forskjell på psykiatrisk og somatisk?Det er forskjell på hvordan det "behandles". Somatiske tilstander krever ikke at du bør fortelle alt om følelser og tanker. Har du et beinbrudd kreves det ikke av behandleren at han/hun forholder seg spesielt til din personlighet, i noen større grad enn advokaten eller elektrikeren. En psykoterapeut har relasjonen som oppgave, det har ikke behandlere i somatikken, der har de f.eks. beinet ditt, hjertet ditt eller insulinet ditt som oppgave.Så er det helt individuelt hvordan man føler seg ift. dette; alt jeg sier her er at jeg ikke setter pris på det. Siden det er noe de får betalt for. 0 Siter
Caylee Skrevet 29. januar 2015 Skrevet 29. januar 2015 Det er forskjell på hvordan det "behandles". Somatiske tilstander krever ikke at du bør fortelle alt om følelser og tanker. Har du et beinbrudd kreves det ikke av behandleren at han/hun forholder seg spesielt til din personlighet, i noen større grad enn advokaten eller elektrikeren. En psykoterapeut har relasjonen som oppgave, det har ikke behandlere i somatikken, der har de f.eks. beinet ditt, hjertet ditt eller insulinet ditt som oppgave. Så er det helt individuelt hvordan man føler seg ift. dette; alt jeg sier her er at jeg ikke setter pris på det. Siden det er noe de får betalt for. Skjønner hva du mener. Det er kanskje vanskeligere å finne ut av psykisk pågrunnav det ikke kan ses på fysisk. Forstår hvorfor du syns psykologer blir litt "falske", men er det virkelig bedre å ikke gå på det? Det hadde vært bedre om de hadde gjort det uten bare pengene men alternativet hvis du liker prate innimellom virker litt dumt/trist/ensomt 0 Siter
Toga Skrevet 29. januar 2015 Forfatter Skrevet 29. januar 2015 Skjønner hva du mener. Det er kanskje vanskeligere å finne ut av psykisk pågrunnav det ikke kan ses på fysisk.Forstår hvorfor du syns psykologer blir litt "falske", men er det virkelig bedre å ikke gå på det? Det hadde vært bedre om de hadde gjort det uten bare pengene men alternativet hvis du liker prate innimellom virker litt dumt/trist/ensomtAt jeg går dit og skravler har ingenting med helse å gjøre. Ja, det er ensomhet, men det er ikke noe man betaler for å bli redusere (eller krever at Staten betaler for). 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 Skrevet 30. januar 2015 Luksusproblem.Anonymous poster hash: 562bc...f53 0 Siter
Toga Skrevet 30. januar 2015 Forfatter Skrevet 30. januar 2015 (endret) Luksusproblem.Anonymous poster hash: 562bc...f53 Hva da? Kan ikke se å ha tatt opp noe annet "problem" enn at jeg lurer på å slutte. Hvis du tenker på ensomhet, så er ikke det luksusproblem, pga det er ikke noe problem. Det har ikke med helse å gjøre. Endret 30. januar 2015 av Toga 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 Skrevet 30. januar 2015 Hva da? Kan ikke se å ha tatt opp noe annet "problem" enn at jeg lurer på å slutte. Du bør være glad du har et tilbud. Ikke alle har det vel.Anonymous poster hash: 562bc...f53 0 Siter
Toga Skrevet 30. januar 2015 Forfatter Skrevet 30. januar 2015 Er det ikke bedre å gi tilbudet til de som har ordentlige problemer da? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 Skrevet 30. januar 2015 Er det ikke bedre å gi tilbudet til de som har ordentlige problemer da? Harikke du problemer? Anonymous poster hash: 562bc...f53 0 Siter
Toga Skrevet 30. januar 2015 Forfatter Skrevet 30. januar 2015 Harikke du problemer? Anonymous poster hash: 562bc...f53 Jeg vet ingenting vel. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 Skrevet 30. januar 2015 Jeg vet ingenting vel. Det er ikke normalt å sitte oppe hele natten vel.Anonymous poster hash: 562bc...f53 0 Siter
Toga Skrevet 30. januar 2015 Forfatter Skrevet 30. januar 2015 Fikk vondt i magen, og i stillheten på soverommet frykter man det er infarkt. Men men. 0 Siter
Toga Skrevet 30. januar 2015 Forfatter Skrevet 30. januar 2015 Nei nå står jeg opp og lager masse kaffe. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 Skrevet 30. januar 2015 Har du prøvd gruppeterapi? Anonymous poster hash: 562bc...f53 0 Siter
Toga Skrevet 30. januar 2015 Forfatter Skrevet 30. januar 2015 Har du prøvd gruppeterapi? Anonymous poster hash: 562bc...f53 Terapi & terapi... var en gruppe mennesker i alle fall. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 Skrevet 30. januar 2015 Terapi & terapi... var en gruppe mennesker i alle fall. Hva gjør man der - snakker? Hvordan skal det egenetlig hjelpe å "snakke"? Anonymous poster hash: 562bc...f53 0 Siter
Toga Skrevet 30. januar 2015 Forfatter Skrevet 30. januar 2015 Hva gjør man der - snakker? Hvordan skal det egenetlig hjelpe å "snakke"? Anonymous poster hash: 562bc...f53 Ja, man forteller om problemene sine. Det er en leder som sørger for at alle får slippe til, i tur og orden. Alle får en sutre-kvote. Nei, det er ikke til hjelp i det hele tatt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 Skrevet 30. januar 2015 Ja, man forteller om problemene sine. Det er en leder som sørger for at alle får slippe til, i tur og orden. Alle får en sutre-kvote. Nei, det er ikke til hjelp i det hele tatt. Skulle ønske det fantes piller som hjalp. Det hadde vært mye enklere. Men piller fungerer kanskje bare hvis man har "trua" på at de skal fungere? Anonymous poster hash: 562bc...f53 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.