Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

12

• ISW

7

• XbellaX

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det burde ikke det.  Med en slik tilleggsdiagnose ville jeg være redd for å bli tatt mindre alvorlig.  Ser bare på enkelte av svarene i tråden her hvordan noen ser på den diagnosen.  Det høres nesten ut som de tror at de som har diagnosen velger det selv. Jeg kan ihvertfall ikke noe for at jeg har de følelser og reaksjoner jeg har. 

Nå har jeg lest hele tråden men jeg finner ikke denne typen svar, hvilke innlegg mener du?

Skrevet

Nå har jeg lest hele tråden men jeg finner ikke denne typen svar, hvilke innlegg mener du?

Blandt annet dette viser hvordan enkelte oppfatter den diagnosen. Selv er jeg stikk motsatt av det som blir beskrevet.  Men selv for de som er slik er det mer komplisert enn at de bare kan skjerpe seg tror jeg.

Skrevet 29. januar 2015 - 23:49

I mitt hode så er det vanskelige pasienter på den måten at de ikke har innsikt og skylder på alle andre. Jeg har hatt en veninne som det bare var kaos med og hun var verdens mest bitre person ( oj, kanskje jeg kaster stein i glasshus nå :). Uansett, så var det bare styr og drama rundt henne hele tiden. Hun var voksen, men oppførte seg som en umoden tenåring, og prøvde du å si noe som ikke falt i smak, så var det over ut med deg. Jeg har i alle fall tenkt at det kan være EUPF..

Skrevet

Blandt annet dette viser hvordan enkelte oppfatter den diagnosen. Selv er jeg stikk motsatt av det som blir beskrevet.  Men selv for de som er slik er det mer komplisert enn at de bare kan skjerpe seg tror jeg.

Skrevet 29. januar 2015 - 23:49

I mitt hode så er det vanskelige pasienter på den måten at de ikke har innsikt og skylder på alle andre. Jeg har hatt en veninne som det bare var kaos med og hun var verdens mest bitre person ( oj, kanskje jeg kaster stein i glasshus nå :). Uansett, så var det bare styr og drama rundt henne hele tiden. Hun var voksen, men oppførte seg som en umoden tenåring, og prøvde du å si noe som ikke falt i smak, så var det over ut med deg. Jeg har i alle fall tenkt at det kan være EUPF..

Noen med EUPF i full blomst oppfører seg eksakt slik vedkommende skriver. Det kan være en krevende diagnose både å bære og å være rundt, det betyr ikke at alle mennesker med EUPF er like. Og selvsagt er det langt mer komplisert enn å "bare skjerpe seg". 

Skrevet

Noen med EUPF i full blomst oppfører seg eksakt slik vedkommende skriver. Det kan være en krevende diagnose både å bære og å være rundt, det betyr ikke at alle mennesker med EUPF er like. Og selvsagt er det langt mer komplisert enn å "bare skjerpe seg". 

Dette er så langt fra meg som det kan bli, selv om jeg kan ha et veldig følelseskaos inni meg og enkelte ganger skader meg for å få kontroll så er det ingen andre som kan merke noe. Er det så vanskelig å skjønne at jeg er engstelig for å få en slik diagnose hengende ved meg?

Skrevet

Dette er så langt fra meg som det kan bli, selv om jeg kan ha et veldig følelseskaos inni meg og enkelte ganger skader meg for å få kontroll så er det ingen andre som kan merke noe. Er det så vanskelig å skjønne at jeg er engstelig for å få en slik diagnose hengende ved meg?

Tror du virkelig at helsepersonell ikke også vet at mennesker med trekk av eupf eller eupf er svært ulike? Hvorfor stoler du ikke på at de klarer å se deg slik du er mht atferd?

For øvrig er det vel ikke slik at du trenger å frykte en slik diagnose. Du velger jo å ikke be om hjelp i forhold til disse vanskene, og da kommer heller ingen til å gi deg noen tilleggsdiagnose i forhold til den du allerede har. Det er det for øvrig ikke gitt at noen hadde gjort om du hadde bedt om hjelp heller.

Skrevet

"Dette er så langt fra meg som det kan bli" det er derfor jeg skrev at alle med EUPF er ikke like. Ingen med samme diagnose er like.

Jeg synes, som sagt tidligere, at det sier også mye om ditt eget menneskesyn, men du vrir det til å handle om "helsepersonell". Jeg finner det absurd at fordi du har lest på nett, eller hvor du enn har hørt at helsepersonell ser ned på denne diagnosen, så er det liksom bare å pakke sammen sakene sine? Hva synes du det sier om deg?

Jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor du reagerer så mye på en diagnose du sier du ikke engang har? 

Skrevet

"Dette er så langt fra meg som det kan bli" det er derfor jeg skrev at alle med EUPF er ikke like. Ingen med samme diagnose er like.

Jeg synes, som sagt tidligere, at det sier også mye om ditt eget menneskesyn, men du vrir det til å handle om "helsepersonell". Jeg finner det absurd at fordi du har lest på nett, eller hvor du enn har hørt at helsepersonell ser ned på denne diagnosen, så er det liksom bare å pakke sammen sakene sine? Hva synes du det sier om deg?

Jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor du reagerer så mye på en diagnose du sier du ikke engang har? 

Jeg har ikke den diagnosen.  Det er snakk om trekk av den, og det har jeg ikke nektet på.  Likevel vil jeg ikke ha det på papiret.  At jeg er engstelig for det forstår jeg at er vanskelig for andre å skjønne. Men jeg tror du tenker feil når du sier at dette sier mye om mitt menneskesyn.  Hva det ellers sier om meg det vet jeg ikke.  Men jeg er engstelig, og slik er det bare.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...