Gå til innhold

Personlighetenes party poopere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det mer negativt å være den som er nøyaktig og har orden i forhold til den som er "sjarmerende" vimsete?

Hvorfor er det kjedelig å være den som vil gå dypere ned i et tema, når man kan snakke om løst og fast (og overfladisk) og ha det hyggelig?

Hvorfor er det alltid så kjipt at vi må spare litt og tenke fremover, når vi kan dusje i penger og kose oss her og nå?

Hvorfor søker man etter en utadvendt og fremoverlent person i jobbannonser, der en innadvendt og tilbakelent person gjør en like god jobb?

Hvorfor er vi så innihelvete redd for å kjede oss og gå glipp av noe hele tiden? Og hvorfor er det kjedelig å gå i dybden på ting?

Hvorfor er hele personligheten min en party pooper på alle arenaer?!

Sjakk matt.

Anonymous poster hash: f10b0...8c4

Fortsetter under...

Skrevet

AnonymBruker, on 30 Jan 2015 - 02:16, said:

Hvorfor er hele personligheten min en party pooper på alle arenaer?!

Vet ikke, du virker litt "bitter" når du klager over at andre er mer populære enn deg.

"Smil til verden, og verden smiler til deg."

Det er ikke mer til det enn det. Anonymous poster hash: b3af8...7b1

Skrevet

Jeg er vel mer fortvilet enn bitter. Lei meg, for at mine forslag og løsninger stemmes ned. Jeg har ikke noe ønske om å være populær, da jeg er innadvendt og har nok med meg selv sånn sett. Men jeg vil bli hørt når jeg sier noe, tatt med i regningen, være et alternativ.

Skrevet

Jeg bare lurer på hvorfor f.eks ei på jobben, som prater bort hele dagen, ikke får unna ting fordi hun er rotete, glemmer av ting som får følge for hele avdelingen, kommer for seint hver dag, men Jabber i ett sett om helt uvesentlige ting (joda, det er hyggelige og overfladiske ting), - hun kommer unna med det! Hun er såkalt utadvendt og fremoverlent, griper sjansene, men produktiviteten er på et lavmål, og det går ut over alle andre. Likevel er det "greit".

Hva er det som gjør at vi lettere godtar de som "smiler til verden," selv om de ikke bidrar?

Skrevet

Jeg er vel mer fortvilet enn bitter. Lei meg, for at mine forslag og løsninger stemmes ned. Jeg har ikke noe ønske om å være populær, da jeg er innadvendt og har nok med meg selv sånn sett. Men jeg vil bli hørt når jeg sier noe, tatt med i regningen, være et alternativ.

Ja, sånn ja.

Jeg har det faktisk litt på samme måten. Ikke helt, men delvis som deg. Jeg er et anderledes individ (i alle fall i forhold til de jeg har rundt meg). Jeg er veldig opptatt av tanker og ideer. Andre er mye mer praktisk orientert. Jeg har forsøkt å forfølge en akademisk karriere men pga. psykiske problemer så har det vært mange vanskeligheter.

Kanskje du omgås feil folk (i forhold til deg)?

Anonymous poster hash: b3af8...7b1

Skrevet

Hva er det som gjør at vi lettere godtar de som "smiler til verden," selv om de ikke bidrar?

Det er nok ikke sikkert de egnetlig blir så godt likt eller godtatt, men når noen smiler er det vanskelig å la være å smile tilbake: "smil til verden, og verden smiler til deg".

Anonymous poster hash: b3af8...7b1

Annonse

Gjest Gargamel
Skrevet

Tror ikke det er mer akseptert å være rotete og uansvarlig enn ryddig og ansvarlig. Det kan være noen du kjenner blir tilgitt en del dårlige egenskaper pga sjarmen.

Skrevet

Fra ett motsatt ståsted er jeg ikke enig med deg at det er så fryktelig attraktivt å være slik du beskriver. Man blir gjennomskuet fort, og folk skynder seg kjapt videre for å snakke med folk med mer substans. 

Skrevet

Jeg tror Loft har rett.  Dette gjør seg gjeldende mer og mer jo eldre man (og dem man omgir seg med) blir.

I tillegg vil jeg nyansere ved å fortelle at jeg er svært introvert, og opplever å bli verdsatt både på jobb og hjemme.

Skrevet

Hvorfor søker man etter en utadvendt og fremoverlent person i jobbannonser, der en innadvendt og tilbakelent person gjør en like god jobb?

Det er fordi de fleste som lager jobbannonser ikke vet hva innadvendt personlighet egentlig er.  De ser for seg en litt mutt, negativ person som mumler for seg selv i hjørnet.   

I virkeligheten ville de fått en som jobber hardt og effektivt, kan konsentrere seg om en oppgave lenge uten å kjede seg, og hele tiden søker ny kunnskap. 

Skrevet (endret)

Innovasjon. Kreativitet. Sjarm. Kaospilot. Engasjement. Humør. Gnist. Visjon. Glød.

Velkommen til 2000-tallets (eller for ikke å si 2010-tallets) kvalmende fokus på alt som er luftig og svevende, og som særdeles mange bedriftsledere sitter og onanerer til. Selv Nugatti skal i dette tiåret være luftig.

Jeg er helt enig med deg. Egentlig tror jeg mest det er en motesak, og en særdeles dårlig sådan.

Endret av issomethingwrong
Skrevet

Innovasjon. Kreativitet. Sjarm. Kaospilot. Engasjement. Humør. Gnist. Visjon. Glød.

Velkommen til 2000-tallets (eller for ikke å si 2010-tallets) kvalmende fokus på alt som er luftig og svevende, og som særdeles mange bedriftsledere sitter og onanerer til. Selv Nugatti skal i dette tiåret være luftig.

Jeg er helt enig med deg. Egentlig tror jeg mest det er en motesak, og en særdeles dårlig sådan.

Bra sagt!

Annonse

Skrevet

Tusen takk :)

Vi har en merkelig leder. Hun er mer opptatt av å prate om hvor mye hun elsker jobben sin enn å lytte til sine medarbeidere. Vi ser henne aldri, hun har for mye å gjøre. Det daglige lederansvaret er overlatt til en kollega som fryser ut dem hun ikke liker, alle er litt småredd humøret hennes. Men det er ingen andre til å ta over fordi resten av oss er sykmeldte, enten fullt eller 50 % eller borte mye.

Vi har hatt en stor medarbeidederundesøkelse hvor en stor andel har svart at det opplever å bli syke av jobben pga. altfor mye belastning over lang tid. Dette er ting hun ikke vil ta i plenum, men hver enkelt må komme inn til henne hvis det er noe.

Egentlig er det ingenting vi kan ta opp på møter, så alle er helt stille.

Skrevet

Jeg ser at dere diskuterer ut fra at det er gitt at innadvendt = hardtarbeidende, seriøs, dyp, klok, være ryddig, sparsommelig etc, mens ekstrovert = overfladisk, slurvete, sløsende, platt, uten dybde etc.

Dette er definitivt ikke min erfaring. Jeg kjenner kloke og varme mennesker både av det ekstroverte og introverte slaget, på samme måte som jeg kjenner overfladiske, platte grinebitere både av det ekstroverte og det introverte slaget.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...