Gjest Skrevet 30. januar 2015 Skrevet 30. januar 2015 Det er så lett å vikle seg inn i negative tankespiraler når en er deprimert. Det skjer bare automatisk (hos meg iallefall). Det gjør jo bare tilstanden verre. Er det andre som har det på samme måte, og som klarer å stoppe seg selv i tide? Hvordan gjør du det i så fall? Hvordan takler du det? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 30. januar 2015 Skrevet 30. januar 2015 Det er så lett å vikle seg inn i negative tankespiraler når en er deprimert. Det skjer bare automatisk (hos meg iallefall). Det gjør jo bare tilstanden verre. Er det andre som har det på samme måte, og som klarer å stoppe seg selv i tide? Hvordan gjør du det i så fall? Hvordan takler du det? Jeg bekymrer meg mye for alt mulig, vet ikke helt hvordan jeg skal takle det. Det er vel negative tanker det, ting virker håpløst. 0 Siter
Pallida Skrevet 30. januar 2015 Skrevet 30. januar 2015 "Just stop it!"https://www.youtube.com/watch?v=Ow0lr63y4Mw&spfreload=10 Lettere sagt enn gjort, men like fullt en klok strategi! 0 Siter
stjernestøv Skrevet 30. januar 2015 Skrevet 30. januar 2015 "Just stop it!"https://www.youtube.com/watch?v=Ow0lr63y4Mw&spfreload=10 Lettere sagt enn gjort, men like fullt en klok strategi! Vanskelig det når man har allverden av tid på å gruble. 0 Siter
Gjest Ladytron Skrevet 30. januar 2015 Skrevet 30. januar 2015 Jeg ser ikke på meg selv som deprimert nå, men kan likevel vikle meg inn i negative tankespiraler. Når det har skjedd pleier jeg å anerkjenne for meg selv at nå havnet jeg i en negativ tankespiral, deretter prøver jeg om mulig å nyansere tankene litt (i mine negative tankespiraler har jeg en del tendenser til svart/hvitt tenkning) og så prøver jeg å flytte fokus. 0 Siter
Gjest Skrevet 30. januar 2015 Skrevet 30. januar 2015 Takk for alle svar. Jeg blir vel bare nødt til å krype til korset og gå til legen. Hver dag er en kamp, og slik har det vært en stund nå. Prøver å være positiv og holde motet oppe, men det går ikke i lengden. Er livredd for å møte veggen på nytt 0 Siter
Soulshine Skrevet 30. januar 2015 Skrevet 30. januar 2015 Vanskelig det når man har allverden av tid på å gruble. Da gjelder det å korte ned tiden man har til rådighet for å gruble ved å bruke den på alt annet 0 Siter
stjernestøv Skrevet 30. januar 2015 Skrevet 30. januar 2015 Da gjelder det å korte ned tiden man har til rådighet for å gruble ved å bruke den på alt annet Sant... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.