AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 Skrevet 30. januar 2015 Jeg har fått skrevet ut Tolvon 10 mg for innsovningsvansker og tidlig oppvåkning, forsøkte første dose i natt. Ble søvning og sov godt, åtte timer. Men første ca. fire timer av dagen følte jeg meg som en zoombie, tåkete i hodet og sløv, før det gradvis avtok utover dagen. Jeg jobber som softwareutvikler og er helt avhengig av å være klar i hodet, fokusert og med fungerende korttidshukommelse. Den første delen av dagen i dag følte jeg meg direkte dum, sløvet, nesten ruset og ikke i stand til å utføre jobben min skikkelig. Nå har jeg lest at denne bivirkningen avtar etter jevnlig bruk, men jeg ønsker egentlig ikke å bruke Tolvon fast, bare de nettene jeg vil være sikker på å få sovet lenge. Da er dette kanskje ikke medisinen for meg? Kan også si at jeg har brukt Imovane uten å oppleve noe i nærheten av denne typen hangover. Anonymous poster hash: 1b9ab...52a 0 Siter
gråstein Skrevet 30. januar 2015 Skrevet 30. januar 2015 Jeg har fått skrevet ut Tolvon 10 mg for innsovningsvansker og tidlig oppvåkning, forsøkte første dose i natt. Ble søvning og sov godt, åtte timer. Men første ca. fire timer av dagen følte jeg meg som en zoombie, tåkete i hodet og sløv, før det gradvis avtok utover dagen. Jeg jobber som softwareutvikler og er helt avhengig av å være klar i hodet, fokusert og med fungerende korttidshukommelse. Den første delen av dagen i dag følte jeg meg direkte dum, sløvet, nesten ruset og ikke i stand til å utføre jobben min skikkelig. Nå har jeg lest at denne bivirkningen avtar etter jevnlig bruk, men jeg ønsker egentlig ikke å bruke Tolvon fast, bare de nettene jeg vil være sikker på å få sovet lenge. Da er dette kanskje ikke medisinen for meg? Kan også si at jeg har brukt Imovane uten å oppleve noe i nærheten av denne typen hangover. Anonymous poster hash: 1b9ab...52a Nei, Tolvon må du nesten bruke fast. 0 Siter
ISW Skrevet 30. januar 2015 Skrevet 30. januar 2015 Du kan bruke Tolvon ved behov for søvn (jeg gjør det) men da går denne bivirkningen ikke vekk.. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 30. januar 2015 Skrevet 30. januar 2015 Hva med å sikre søvn minst to netter i uka ved å ta den fredag og lørdag? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 Skrevet 30. januar 2015 Søvnproblemene er i hvert fall delvis knyttet til stress på jobb. Jeg sover som regel greit i helgene uten medisiner. Hvis jeg velger å ta Tolvon fast, kan jeg da regne med at de kognitive problemene forsvinner helt over tid? Anonymous poster hash: 1b9ab...52a 0 Siter
ISW Skrevet 30. januar 2015 Skrevet 30. januar 2015 Gjør som NHD sier. Meget godt råd. Jeg gjør det sånn selv nå. Det er helt herlig 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 30. januar 2015 Skrevet 30. januar 2015 Søvnproblemene er i hvert fall delvis knyttet til stress på jobb. Jeg sover som regel greit i helgene uten medisiner. Hvis jeg velger å ta Tolvon fast, kan jeg da regne med at de kognitive problemene forsvinner helt over tid? Anonymous poster hash: 1b9ab...52a De vil være helt borte etter en uke. Du må ikke ta dem på sengekanten. Prøv med to timer før du har tenkt å sove. Jo tidligere inn, jo tidligere ut neste dag. 0 Siter
gråstein Skrevet 30. januar 2015 Skrevet 30. januar 2015 Søvnproblemene er i hvert fall delvis knyttet til stress på jobb. Jeg sover som regel greit i helgene uten medisiner. Hvis jeg velger å ta Tolvon fast, kan jeg da regne med at de kognitive problemene forsvinner helt over tid? Anonymous poster hash: 1b9ab...52a Ja, det kan du. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2015 Skrevet 30. januar 2015 Ok, takk for svar alle sammen! Anonymous poster hash: 1b9ab...52a 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.