Gå til innhold

Bivirkninger av Tolvon for søvn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått skrevet ut Tolvon 10 mg for innsovningsvansker og tidlig oppvåkning, forsøkte første dose i natt. Ble søvning og sov godt, åtte timer. Men første ca. fire timer av dagen følte jeg meg som en zoombie, tåkete i hodet og sløv, før det gradvis avtok utover dagen.

Jeg jobber som softwareutvikler og er helt avhengig av å være klar i hodet, fokusert og med fungerende korttidshukommelse. Den første delen av dagen i dag følte jeg meg direkte dum, sløvet, nesten ruset og ikke i stand til å utføre jobben min skikkelig.

Nå har jeg lest at denne bivirkningen avtar etter jevnlig bruk, men jeg ønsker egentlig ikke å bruke Tolvon fast, bare de nettene jeg vil være sikker på å få sovet lenge. Da er dette kanskje ikke medisinen for meg? Kan også si at jeg har brukt Imovane uten å oppleve noe i nærheten av denne typen hangover.

Anonymous poster hash: 1b9ab...52a
Skrevet

Jeg har fått skrevet ut Tolvon 10 mg for innsovningsvansker og tidlig oppvåkning, forsøkte første dose i natt. Ble søvning og sov godt, åtte timer. Men første ca. fire timer av dagen følte jeg meg som en zoombie, tåkete i hodet og sløv, før det gradvis avtok utover dagen. Jeg jobber som softwareutvikler og er helt avhengig av å være klar i hodet, fokusert og med fungerende korttidshukommelse. Den første delen av dagen i dag følte jeg meg direkte dum, sløvet, nesten ruset og ikke i stand til å utføre jobben min skikkelig. Nå har jeg lest at denne bivirkningen avtar etter jevnlig bruk, men jeg ønsker egentlig ikke å bruke Tolvon fast, bare de nettene jeg vil være sikker på å få sovet lenge. Da er dette kanskje ikke medisinen for meg? Kan også si at jeg har brukt Imovane uten å oppleve noe i nærheten av denne typen hangover. Anonymous poster hash: 1b9ab...52a

Nei, Tolvon må du nesten bruke fast.

Skrevet

Du kan bruke Tolvon ved behov for søvn (jeg gjør det) men da går denne bivirkningen ikke vekk..

Nils Håvard Dahl, psykiater