Gå til innhold

Bivirkninger av Tolvon for søvn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått skrevet ut Tolvon 10 mg for innsovningsvansker og tidlig oppvåkning, forsøkte første dose i natt. Ble søvning og sov godt, åtte timer. Men første ca. fire timer av dagen følte jeg meg som en zoombie, tåkete i hodet og sløv, før det gradvis avtok utover dagen.

Jeg jobber som softwareutvikler og er helt avhengig av å være klar i hodet, fokusert og med fungerende korttidshukommelse. Den første delen av dagen i dag følte jeg meg direkte dum, sløvet, nesten ruset og ikke i stand til å utføre jobben min skikkelig.

Nå har jeg lest at denne bivirkningen avtar etter jevnlig bruk, men jeg ønsker egentlig ikke å bruke Tolvon fast, bare de nettene jeg vil være sikker på å få sovet lenge. Da er dette kanskje ikke medisinen for meg? Kan også si at jeg har brukt Imovane uten å oppleve noe i nærheten av denne typen hangover.

Anonymous poster hash: 1b9ab...52a
Skrevet

Jeg har fått skrevet ut Tolvon 10 mg for innsovningsvansker og tidlig oppvåkning, forsøkte første dose i natt. Ble søvning og sov godt, åtte timer. Men første ca. fire timer av dagen følte jeg meg som en zoombie, tåkete i hodet og sløv, før det gradvis avtok utover dagen. Jeg jobber som softwareutvikler og er helt avhengig av å være klar i hodet, fokusert og med fungerende korttidshukommelse. Den første delen av dagen i dag følte jeg meg direkte dum, sløvet, nesten ruset og ikke i stand til å utføre jobben min skikkelig. Nå har jeg lest at denne bivirkningen avtar etter jevnlig bruk, men jeg ønsker egentlig ikke å bruke Tolvon fast, bare de nettene jeg vil være sikker på å få sovet lenge. Da er dette kanskje ikke medisinen for meg? Kan også si at jeg har brukt Imovane uten å oppleve noe i nærheten av denne typen hangover. Anonymous poster hash: 1b9ab...52a

Nei, Tolvon må du nesten bruke fast.

Skrevet

Du kan bruke Tolvon ved behov for søvn (jeg gjør det) men da går denne bivirkningen ikke vekk..

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hva med å sikre søvn minst to netter i uka ved å ta den fredag og lørdag?

Skrevet

Søvnproblemene er i hvert fall delvis knyttet til stress på jobb. Jeg sover som regel greit i helgene uten medisiner. Hvis jeg velger å ta Tolvon fast, kan jeg da regne med at de kognitive problemene forsvinner helt over tid?

Skrevet

Gjør som NHD sier. Meget godt råd. Jeg gjør det sånn selv nå. Det er helt herlig

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Søvnproblemene er i hvert fall delvis knyttet til stress på jobb. Jeg sover som regel greit i helgene uten medisiner. Hvis jeg velger å ta Tolvon fast, kan jeg da regne med at de kognitive problemene forsvinner helt over tid?

De vil være helt borte etter en uke.

Du må ikke ta dem på sengekanten. Prøv med to timer før du har tenkt å sove. Jo tidligere inn, jo tidligere ut neste dag.

Skrevet

Søvnproblemene er i hvert fall delvis knyttet til stress på jobb. Jeg sover som regel greit i helgene uten medisiner. Hvis jeg velger å ta Tolvon fast, kan jeg da regne med at de kognitive problemene forsvinner helt over tid? Anonymous poster hash: 1b9ab...52a

Ja, det kan du.

Skrevet

Ok, takk for svar alle sammen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...