Gå til innhold

NHD ADHD spørsmål

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen
Skrevet

Jeg tok en times konsentrasjonstest i 2010. Da konkluderte han med at jeg ikke hadde ADHD. Er det ikke mer enn en konsentrasjonstest som skal til for å stille ADHD diagnose?

Jeg tok en test på NHI siden og der viste scoringen "sansynlig ADHD" på både a og b deltestene. Jeg kjenner meg mer igjen i ADHD enn i aspergers. Jeg har bedt psykolog om ny utredning for ADHD. Jeg har fått et hefte som heter ABC community og der kjenner jeg meg mye igjen i.

Brukes ABC community til diagnostisering av bla ADHD?

Blomsterfluen
Skrevet

I svært klare ikke-adhd-tilfeller kan en test være nok til å utelukke sykdommen.

Denne brukes i utredningen av ADHD i Norge:

file:///C:/Users/NHD/Downloads/DIVA_2_NORSK.pdf

Linken virker ikke.

Blomsterfluen
Skrevet

Jeg tok ikke diva 2 testen i 2010.

Skrevet

I svært klare ikke-adhd-tilfeller kan en test være nok til å utelukke sykdommen.

Denne brukes i utredningen av ADHD i Norge:

file:///C:/Users/NHD/Downloads/DIVA_2_NORSK.pdf

Ser ut til at filen ikke ligger på nett, men på harddisken til NHD.

Her ser det ut til at den ligger på dansk: http://www.divacenter.eu/Content/Downloads/DIVA_2_DEENS.pdf

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...