Gå til innhold

For en deprimerende sang...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 111
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Toga

36

• slabbedask

29

• Trine

26

• Caylee

13

Mest aktive i denne tråden

Men det er det desverre ikke. Vil ikke stole for mye på Wikipedia i denne sammenhengen. De mener sikkert Dimmu Borgir er black metal og. Men det er det altså ikke.

Toga, du mistet all din troverdighet da du mente Wikipedia var mer til å stole på enn "store medisinske leksikon". Nå kan man plutselig ikke stole på wiki lenger, du er altfor selektiv og derfor også umulig å diskutere med. Om jeg så hadde fått en musikkekspert til å fortelle deg at det faktisk kalles punk, så hadde du ikke akseptert det.

Jeg syntes det er alt for popete og happy til å kunne kalles (ekte) punk.

Du sa jo selv at det var punk i et tidligere innlegg da Caylee kalte det rock ;) Det er nok ikke "ekte" punk slik en som levde på 70tallet oppfatter punken, men det er like fullt punk.

Høres mest emo ut på meg, de tekstene. Og i tilfelle de lagde punk i gamle dager, så er det vel ikke gamle dager vi snakker om her? Vi snakker om Green Day. Ikke demoen deres.

Haha...emo er det ihvertfall ikke ;) Nå sier du jo selv at det ikke er gamledager vi snakker om, så da snakker vi heller ikke om 70tallets punk. Jeg er enig i at stilen har forandret seg noe, men Green day er i utgangspunktet et punk-band.

Toga, du mistet all din troverdighet da du mente Wikipedia var mer til å stole på enn "store medisinske leksikon". Nå kan man plutselig ikke stole på wiki lenger, du er altfor selektiv og derfor også umulig å diskutere med. Om jeg så hadde fått en musikkekspert til å fortelle deg at det faktisk kalles punk, så hadde du ikke akseptert det.

Hvorfor skulle Store Medisinske Leksikon ha bedre greie på den historiske begrepet av ordet evnukk, enn Wikipedia, som er all verdens kunnskap samlet på ett sted?

Klart Green Day kategoriseres som punk - sånn sett er jeg ikke uenig med Wikipedia. Men det er bare ikke punk likevel ass. For det handler ikke om kategorisering når jeg sier det: det føles bare ikke som punk, det føles som pop, som er motsatt.

På engelsk betyr punk pøbel. Spør deg selv: er Green Day - folka pøbler? Det var liksom det som var opprinnelsen av punkrock.

Men jada, det kategoriseres som punk. Hva så? Peanøtt kategoriseres ikke som nøtt, men er det ikke en nøtt da? Både i smak og med tanke på allergener.

Sånn. Håper det ble litt klarere for deg nå. ;)

Hvorfor skulle Store Medisinske Leksikon ha bedre greie på den historiske begrepet av ordet evnukk, enn Wikipedia, som er all verdens kunnskap samlet på ett sted?

Klart Green Day kategoriseres som punk - sånn sett er jeg ikke uenig med Wikipedia. Men det er bare ikke punk likevel ass. For det handler ikke om kategorisering når jeg sier det: det føles bare ikke som punk, det føles som pop, som er motsatt.

På engelsk betyr punk pøbel. Spør deg selv: er Green Day - folka pøbler? Det var liksom det som var opprinnelsen av punkrock.

Men jada, det kategoriseres som punk. Hva så? Peanøtt kategoriseres ikke som nøtt, men er det ikke en nøtt da? Både i smak og med tanke på allergener.

Sånn. Håper det ble litt klarere for deg nå. ;)

Du snakker jo mot deg selv, er ikke rart jeg blir forvirra. Wikipedia kan skrives av hvem som helst og jeg anser derfor et leksikon som en mer sikker kilde til informasjon. Du kan ikke si at det er punk, men at det også ikke er punk. Det spiller jo ingen rolle hva du anser det som. Da må du ihvertfall si at du mener det ikke er det fordi du ser på punk som noe annet. Du kan ikke si at alle andre tar feil fordi du oppfatter det som noe annet. Forstår ikke hvorfor du skal krangle når det er kategori vi snakker om og ikke private meninger. Det er jo vesentlig at du med engang sier at det er det du føler. Og når det er sagt, de er kanskje ikke så pøbler nå, men de var det før.

Hva kategoriseres peanøtt som da?

Og ja, det ble klarere. Forstår ikke hvorfor du ikke kunne forklare deg med en gang.

Annonse

Wikipedia kan skrives av hvem som helst og jeg anser derfor et leksikon som en mer sikker kilde til informasjon

Det er langt bedre kontroll på innhold på Wikipedia enn i forlagsleksikon. Fordi det er millioner av redigerere, i stedet for bare et knippe.

Hvis jeg sier noe ikke er punk, så kan jeg godt mene at jeg ikke syns det er punk. Hva er vitsen med å diskutere om det kategoriseres som punk? Det er slik det er kategorisert overalt.

Peanøtt er belgfrukt... altså bønner/erter.

Ønsker deg en god ettermiddag. ;)

Det er langt bedre kontroll på innhold på Wikipedia enn i forlagsleksikon. Fordi det er millioner av redigerere, i stedet for bare et knippe.

Hvis jeg sier noe ikke er punk, så kan jeg godt mene at jeg ikke syns det er punk. Hva er vitsen med å diskutere om det kategoriseres som punk? Det er slik det er kategorisert overalt.

Peanøtt er belgfrukt... altså bønner/erter.

Ønsker deg en god ettermiddag. ;)

Ok, jeg forsto ikke det. Trodde du mente det kategorisertes som noe annet. Beklager.

Hva er andre nøtter for noe da? Er det også belgfrukter?

God ettermiddag til deg også :)

Ok, jeg forsto ikke det. Trodde du mente det kategorisertes som noe annet. Beklager.

Hva er andre nøtter for noe da? Er det også belgfrukter?

God ettermiddag til deg også :)

Neida, det er bare jeg som morer meg litt. :P

Det som på folkemunne kalles nøtter, er frukter med hardt skall og frø inni. Men botanisk sett så er ikke dette nøtter om skallet åpnes for å slippe ut frøet. Nøtter sprer frøene ved hjelp av dyr som spiser dem, eller forråtnelse av planten.

Der ser du, Wikipedia... :wub:

Neida, det er bare jeg som morer meg litt. :P

Det som på folkemunne kalles nøtter, er frukter med hardt skall og frø inni. Men botanisk sett så er ikke dette nøtter om skallet åpnes for å slippe ut frøet. Nøtter sprer frøene ved hjelp av dyr som spiser dem, eller forråtnelse av planten.

Der ser du, Wikipedia... :wub:

Men det er vel ingen frø inni en nøtt? Nøtter er innvikla :unsure:

Annonse

Hva syns du om denne, Trine? Få med deg refrenget.

Vondt-i-hodet-musikk, men ikke sånn som den andre. Dette kan jeg forstå at folk hører på, men det blir for mange toner og lyder så jeg klarer ikke sortere og da får jeg vondt i hodet. Jeg skal høre på den igjen i morgen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...